صعود جوکوویچ به یک چهارم‌نهایی تنیس آزاد آمریکا
نواک جوکوویچ توانست حریف اسپانیایی خود را شکست دهد و به یک چهارم نهایی راه یابد.

در ادمه ر‌قا‌بت‌های تنیس آزاد آمریکا، صبح امروز (دوشنبه) نواک جوکوویچ(Novak Djokovic) توانست حریف اسپانیایی خود روبرتو باتیستا(Bautista Agut) را شکست دهد و به یک چهارم نهایی راه یابد. این مسابقه در چهار ست با نتایج 6 – 3، 4 – 6، 6 – 4 و 6 – 3 به نفع جوکوویچ به پایان رسید. به ‌این‌ ترتیب جوکوویچ در یک چهارم نهایی با 'لوپز' از اسپانیا روبه‌رو می‌شود.

جوکوویچ بعد از این پیروزی گفت: از دست خودم ناراحت بودم اما تلاش کردم خودم را جمع و جور کنم. مساله مهم این است که راهی برای پیروزی پیدا کردم. باتیستا جنگید و مرا وادار به کار کرد. این بازی، بسیار فیزیکی بود. او وادارم کرد که برای هر امتیاز تلاش کنم و اکنون افتخار می‌کنم که توانستم چیزهای زیادی در حر‌فه‌ام به دست بیاورم. توانسته‌ام بهترین نمایش‌ام را در مسابقات گرند اسلم به نمایش بگذارم. این همیشه هدف من بوده است. همیشه تلاش می‌کنم برای مسابقات در بهترین شرایط بدنی باشم.

باتیستا نیز بعد از بازی با جوکوویچ گفت: می‌خواستم بازی به ست پنجم بکشد. فکر می‌کنم خوب بازی کردم و در زمین بازی لذت بردم. در برخی از زمان‌های بازی‌ احساس می‌کردم که جوکوویچ در زمین راحت نیست. خیلی او را وادار به حرکت کردم و این هدف من از قبل از شروع مسابقه بود.

در مسابقات زنان نیز سرنا ویلیامز(Serena Williams) توانست مدیسن کیز(Keys) را با نتیجه‌ دو بر صفر شکست دهد. این مسابقه در دو ست با نتایج 6 – 3 و 6 – 3 به پایان رسید. ویلیامز در دور یک چهارم نهایی با خواهر خود ونوس ویلیامز(Venus Williams) رو‌به‌رو خواهد شد. سرنا ویلیامز بعد از مسابقه درباره بازی بعدی خود گفت: ونوس خیلی خوب بازی می‌کند. باید برای این مسابقه آماده شوم. حداقل یکی از ویلیامزها در نیمه نهایی حضور خواهد داشت.

در صورتی که سرنا ویلیامز در این مسابقات به قهرمانی برسد، از سال 1988 تاکنون اولین زنی خواهد بود که در یک سال در تمامی تورنمنت‌های بزرگ تنیس پیروز می‌شود. در سال 1988 استفی گرف(Steffi Graf) توانسته بود این کار را انجام دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir