نتیجه دیدار والیبال ایران و استرالیا در جام جهانی والیبال 2015
تیم های والیبال ایران و استرالیا در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی قاطع استرالیا به پایان رسید.

دور سوم جام جهانی والیبال از امروز در شهر توکیو یک بار دیگر آغاز شد و 12 تیم حاضر یک به یک رو در روی رقبای خود قرار گرفتند. تیم ملی والیبال ایران در نهمین دیدار خود از ساعت 12:40 به مصاف استرالیا تیم دهم رقابت ها رفت که این دیدار در کمال ناباوری با برتری سه بر صفر استرالیا به پایان رسید.

ست اول 27 بر 25 استرالیا

دو تیم این ست را پایاپای آغاز کردند و تا امتیاز 5 برابر پیش می رفتند. اشتباه بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا استرالیا 7 بر 5 جلو بیفتد. ملی پوشان ایران در ادامه با دریافت های خوب توانستند نتیجه را 7 بر 7 مساوی کنند اما این استرالیایی ها بودند که با نتیجه 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

بازیکنان ایران با دریافت های خوب اجازه نمی دادند توپ های استرالیا به امتیاز تبدیل شود و در ادامه با سرویس های هدف دار توانستند نتیجه را 13 بر 10 کنند. ملی پوشان ایران در نهایت با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند.

ملی پوشان ایران تا امتیاز 20 فاصله دو امتیازی را حفظ کردند اما برای دومین بار در این ست در اسپک زدن اشتباه داشتند و همین باعث شد تا استرالیا در امتیاز 20 بازی را برابر کند. دو تیم تا امتیاز 24 برابر پیش می رفتند اما این استرالیایی ها بودند که با اشتباه بازیکنان ایران در زدن ضربات نهایی، توانستند با نتیجه 27 بر 25 پیروز این ست شوند.

ست دوم 27 بر 25 استرالیا

بازیکنان استرالیا که از پیروزی در ست اول روحیه گرفته بودند در این ست توانستند با نتیجه دو بر صفر جلو بیفتند. بازیکنان ایران در نتایج 3 و 6 توانستند با دریافت و سرویس های خوب بازی را برابر کنند اما این استرالیایی ها بودند که با کمک اشتباهات داوری، با نتیجه 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند.

اشتباه بازیکنان ایران در اسپک زدن باعث شد تا استرالیا با سه اختلاف امتیاز و با نتیجه 13 بر 10 از ایران جلو بیفتد. استرالیایی ها در ادامه این فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

ملی پوشان ایران با دقت در اسپک و دریافت توانستند بالاخره بازی را در نتیجه 19 برابر کنند. دریافت های ضعیف مرندی باعث شد تا استرالیا دو امتیاز سرویس پیاپی کسب کند و نتیجه را 23 بر 20 کند. با تلاش بازیکنان ایران و اسپک های خوب محمودی ایران توانست در نتیجه 24 بازی را برابر کند اما این بار هم استرالیا توانست با اسپک های قدرتی پیروز این ست شود. ست دوم همانند ست اول با نتیجه 27 بر 25 به پایان رسید.

ست سوم 25 بر 22 استرالیا

تیم ملی والیبال استرالیا با سرویس های هدف دار توانست 5 بر یک از ایران جلو بیفتد و شرایط را برای بازیکنان ایران سخت کند. استرالیایی ها با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول رفتند. بازیکنان ایران تلاش زیادی می کردند تا نتیجه را جبران کنند اما استرالیا اجازه این کار را به ملی پوشان والیبال ایران نداد و با حفظ فاصله امتیازی با نتیجه 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند.

ملی پوشان ایران کمی دیر به خودشان آمدند و به دنبال جبران نتیجه بودند اما استرالیایی ها با تلاشی مضاعف در کنار روحیه خوب پیروزی در دو ست، توانستند شگفتی خلق کنند و تیم پر ستاره والیبال ایران را در این ست با نتیجه 25 بر 22 شکست دهند. این دیدار در مجموع با پیروزی سه بر صفر استرالیا به پایان رسید.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی