حرکت جالب و ارزشمند محمد بنا!
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در جریان مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان دست به حرکت جالب و در عین حال ارزشمندی زد.

نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی ایران در روز پایانی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قزاقستان، موفق شدند ناکامی سوریان و باباجان زاده را با رسیدن به سهمیه المپیک جبران‌ کنند و باعث شادی مردم شوند.

کمیل قاسمی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد و امید نوروزی فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی در روز پایانی این مسابقات موفق شدند با راهیابی به دیدار فینال، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ را بدست بیاورند.

امید نوروزی در دیدار فینال که نتیجه آن جنبه تشریفاتی داشت مقابل حریف ژاپنی خود شکست خورد و به مدال نقره رسید. اما کمیل قاسمی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی و دارنده مدال برنز المپیک لندن در دیدار فینال این مسابقات مقابل 'دولت شابانبای' از کشور میزبان با نتیجه یازده بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

این نتیجه در حالی رقم‌ خورد که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در اقدامی جالب توجه و در عین حال ارزشمند که نشان از همدلی و وفاق میان او و رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود، از ابتدا تا انتهای مبارزه از کنار تشک هدایت کمیل قاسمی را برعهده داشت و بارها با فریاد نکات فنی مورد نظر را به او گوشزد می‌کرد. امیر توکلیان مربی تیم ملی کشتی آزاد نیز در کنار بنا حضور داشت.

با کسب سهمیه المپیک توسط کمیل قاسمی در این مسابقات،۶ سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ریو کامل شد تا رسول خادم با خیالی آسوده به فکر آماده سازی نفرات مورد نظر خود جهت حضور در المپیک در فاصله چهار ماه مانده به این رقابت ها باشد.

کشتی فرنگی ایران نیز با سهمیه‌ای که امید نوروزی در این رقابت ها بدست آورد صاحب چهارمین سهمیه المپیک ۲۰۱۶ شد. سوریان و بابا جان زاده در اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم با باخت مقابل رقبا در همان دور نخست از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.

البته کشتی فرنگی ایران اردیبهشت ماه سال جاری به ترتیب دو رویداد مغولستان و ترکیه را برای کسب دو سهمیه باقیمانده پیش رو دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir