قاسمی منجزی سهمیه المپیک گرفت
نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با صعود به فینال رقابت های گزینشی المپیک در مغولستان موفق شد پنجمین سهمیه المپیک را برای ایران بدست بیاورد.

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در اولانباتور پایتخت مغولستان در جریان است، امیر قاسمی منجزی فرنگی کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف 'چوگوشویلی' دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم المپیک لندن از کشور بلاروس رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به برتری برسد و ضمن رسیدن به فینال این مسابقات،سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را برای ایران بدست بیاورد.

قاسمی پیش از این به ترتیب مقابل 'لوسیانو دل ریو' از آرژانتین با نتیجه ۴ بر صفر، 'بالینت لام' از مجارستان با نتیجه ۲ بر صفر و 'مامینجان عبدالله یف' ازبک با ضربه فنی به برتری دست یافته بود.

مسابقات جهانی لاس وگاس آمریکا نخستین فرصت برای رسیدن به سهمیه المپیک بود که در آن زمان مهدی علیاری با تصمیم احد پازاج سرمربی تیم ملی به وزن ۱۳۰ کیلوگرم آمد و در نهایت با حذف از این مسابقات نتوانست سهمیه المپیک را بدست بیاورد.

با آمدن بنا در راس تیم ملی، مهدی علیاری به همان وزن ۹۸ کیلوگرم بازگشت و بشیر باباجان زاده کشتی گیر مورد علاقه محمد بنا پس از مدت ها دوری از کشتی به اردوی تیم ملی دعوت شد اما او نیز نتوانست در مسابقات گزینشی قزاقستان برای ایران سهمیه المپیک بگیرد.

در حالی که بنا قصد داشت مجددا باباجان زاده را به مسابقات گزینشی مغولستان اعزام کند در واپسین روزهای اعزام او را کنار گذاشت و امیر قاسمی منجزی که اخیرا در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا را بر گردن‌ آویخت را جانشین باباجان زاده ناآماده کرد.

قاسمی منجزی نیز این ماموریت را با شایستگی به سرانجام رساند و جواب اعتماد سرمربی تیم ملی را بخوبی داد تا نشان دهد می تواند در صورت توجه بیشتر کارآمدترین مهره سنگین وزن ایران حتی در رقابت های المپیک نیز باشد.

اما حمید سوریان دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که پس از پیروزی ۷ بر ۴ مقابل 'رومن آمویان' از ارمنستان به مصاف 'ایوو دانگلوف' از بلغارستان رفت و در حالی که تا یک دقیقه به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود ۷ امتیاز از دست داد تا در نهایت با شکست ۹ بر ۴ ضمن حذف از این رقابت ها برای سومین مرتبه در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بماند.

مسابقات گزینشی ترکیه آخرین فرصت برای کسب آخرین سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم است که به میزبانی استانبول دو هفته دیگر برگزار می شود.

ایران در هر شش وزن کشتی آزاد و در پنج وزن کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک شده و تنها حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم باقی مانده است. باید دید کادرفنی بازهم سوریان را به آخرین مسابقه گزینشی در استانبول اعزام می‌کند یا کشتی‌گیر دیگری جانشین او خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir