دیدار والیبال ایران با ولاسکو در ورزشگاه آزادی
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ جهانی 2016 به مصاف آرژانتین می‌رود.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 یکشنبه 13 تیر در سالن آزادی تهران به مصاف آرژانتین می‌رود. هر دو تیم که شانسی برای صعود به دور دوم ندارند تلاش می کنند که آخرین بازی خود در این دوره از رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول این رقابت‌ها نیز یک بار به مصاف آرژانتین رفت و 3 بر 2 این تیم را شکست داد. هر دو تیم تاکنون 8 بازی را انجام دادند که هر دو تیم 3 برد و 5 شکست را درکارنامه دارند اما آرژانتین 9 و ایران 7 امتیاز دارد. آرژانتین در رده هشتم و ایران در رده نهم جدول رده بندی قرار دارد و این بازی می تواند جایگاه این دو تیم را در جدول تغییر بدهد.

بعد از کناره گیری ولاسکو(Julio Velasco) از سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران این برای نخستین بار است که او در ایران رودرروی تیم پیشین خود قرار می‌گیرد. در دو بازی تیم ملی آرژانتین که در تهران برگزار شده است این تیم به از حمایت تماشاگران ایرانی برخوردار بود. حضور ولاسکو روی نیمکت این تیم باعث شد که ایرانی ها در دو بازی آرژانتین برابر ایتالیا و صربستان این تیم را تشویق کنند.

در هشتمین بازی تیم ملی آرژانتین که برابر صربستان برگزار شد تشویق ایرانی ها در سالن آزادی تاثیر زیادی در پیروزی این تیم داشت. علاوه بر مصاف ولاسکو با ایران، این بازی دیدار دوباره لوزانو(Raúl Lozano) با تیم ملی کشور خود و البته دوست صمیمی‌اش ولاسکو است.

بازی این دو تیم در هفته نخست لیگ جهانی 2016  اولین بازی این دو تیم در تاریخ این رقابت‌ها بود. آرژانتینی ها در 18 دوره لیگ جهانی حضور داشتند اما تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشدند و بهترین نتیجه آن ها کسب مقام چهارمی در سال 2011 است.

این تیم با قهرمانی در رقابت های گزینشی آمریکای جنوبی جواز حضور در المپیک 2016 را کسب کرده است. بهترین مقام آن ها در این بازی ها کسب مدال برنز در المپیک 1988 سئول است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir