محمد بنا: فقط از مردم عذرخواهی می‌کنم
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با عذرخواهی از مردم به خاطر نتایج ضعیف کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک 2016 گفت: این ناکامی را به گردن می‌گیرم.

محمد بنا درباره انتقادها از آمادگی نامناسب بدنی‌ فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های المپیک 2016 که مهم‌ترین عامل شکست آن‌ها در این رقابت‌ها بوده است اظهار کرد: انتقاد همیشه بوده و خواهد بود. زمانی که در المپیک لندن سه طلا گرفتیم بهترین شدیم و الان هم وقتی نتیجه نمی‌گیریم بدترین می شویم.

وقتی پیروزی به دست می‌آید همه چیز را خوب می‌دانیم اما با شکست‌ها خیلی راحت قضاوت می‌کنیم. البته هر کارشناسی هر انتقادی که می کند درست می‌گوید چرا که از محمد بنا بیشتر از این‌ها توقع می‌رود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: ما به عنوان مثال در وزن 75 کیلوگرم که بهترین‌های دنیا حضور دارند و اصلا تصور این را هم نمی‌کردیم که روزی بتوانیم در این وزن به مدال المپیک برسیم توسط سعید عبدولی به مدال برنز رسیدیم که ارزش آن کمتر از طلا نیست.

وی افزود: من سه سال از کشتی دنیا دور بودم و نتوانستم به درستی کشتی دنیا را رصد کنم. من فقط در این 10 ماه توانستم یک سری مسائل را رصد کنم و اصلا زمان نداشتم. این‌ها بهانه است که بگوییم داوری یا امکانات ضعیف بوده است. هرچه تقصیر است را گردن می‌گیرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم. مگر در المپیک قبلی باباجان‌زاده یا اخلاقی مدال طلا گرفتند که از آن‌ها انتظار مدال داشته باشیم.

وی درباره میانگین سنی بالای کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران در المپیک ریو گفت: وقتی 10 ماه فرصت داشته باشی نمی‌توان کار خاصی کرد. ما جوانان خوبی داریم اما نمی‌توان در 10 ماه آن هم برای حضور در المپیک آن‌ها را به میدان فرستاد. مثلا قبول دارم که سن سوریان بالا رفته و در این مسابقه‌ها آماده نبود اما کدام یک از مدال‌آوران وزن 59 کیلوگرم المپیک لندن امسال به روی سکو رفتند؟ من زمانی برای تغییر نداشتم. مثلا آیا من می‌توانستم به جای رضایی، سوریان، عبدولی و نوروزی کس دیگری را به المپیک بیاورم؟

بنا افزود: اگر من جای سوریان، سامان عبدولی جوان را به المپیک می‌آوردم و بعد از یک یا دو کشتی کنار می‌رفت، آن وقت نمی‌گفتند چرا سوریان با 7 طلای جهان و المپیک را کنار گذاشتی و عبدولی را فرستادی؟ همه می‌گفتند اگر سوریان می‌آمد طلا می‌گرفت پس چرا یک کشتی‌گیر جوان را به المپیک فرستادی؟ این حرف و حدیث‌ها همیشه هست. من سال‌هاست در تیم ملی هستم و این کارشناسی‌ها را چه با شکست و چه با پیروزی شنیده‌ام. پیروزی‌هایمان را خیلی بزرگ می‌کنیم و شکست‌هایمان را هم بزرگ می‌کنیم. این شکست‌ها و ناکامی را به گردن می‌گیرم و به غیر از مردم از هیچ کس دیگری عذرخواهی نمی‌کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا پس از المپیک در تیم ملی ایران خواهد ماند یا خیر گفت: آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir