پیروزی مقتدرانه حسن رحیمی در کشتی آزاد المپیک 2016
حسن رحیمی نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در المپیک 2016 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2016 از بعدازظهر امروز(جمعه) در سالن کاریوکا آرنا شهر ریو آغاز شد و حسن رحیمی نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلا و نقره جهان پس از استراحت در دور نخست، مقابل گارنیک مناتسارکانیان(Garnik Mnatsakanyan) از ارمنستان به روی تشک مبارزه رفت و در پایان موفق شد مقتدرانه و با نتیجه 13 بر صفر به برتری برسد و راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها شود.

رحیمی که برای دومین مرتبه عازم المپیک شده و با تجربه‌ای بالا یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا برای ایران است در این مبارزه طوفانی کشتی گرفت و در همان دقیقه نخست مبارزه با یک زیرگیری عالی موفق شد حریف را در خاک بنشاند سپس مایه فیتیله‌پیچ را در اختیار گرفت و چندین مرتبه این فن را با تبحر به اجرا گذاشت تا در نهایت و در حالی که کمتر از 2 دقیقه از شروع کشتی گذشته بود با نتیجه 13 بر صفر حریف ارمنی را مقتدرانه از پیش رو بردارد.

رحیمی در دور بعد به مصاف برنده دیدار ویکتور لبدوف(Viktor Lebedev) دارنده دو طلا و دو برنز جهان از روسیه و ساندیپ تومار(Sandeep Tomar) از هند می‌رود. لبدوف همان کشتی‌گیری است که ابتدا به دلیل سابقه دوپینگ از المپیک محروم شد اما سپس بخشیده شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir