آغاز طوفانی حسن یزدانی در المپیک 2016
حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در المپیک 2016 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2016 که در سالن کاریوکا آرنا شهر ریو در حال برگزاری است، حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان پس از استراحت در دور نخست مقابل کاستلی(Asnage Castelly) از هائیتی رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 10 بر صفر به برتری برسد و راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها شود.

پدیده کشتی ایران و جهان در این مبارزه در همان دقیقه نخست مبارزه کار حریف را با 2 مرتبه خاک و اجرای فنون بارانداز و فیتیله پیچ یکسره کند. یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سونر دمیرتاش(Soner Demirtaş) از ترکیه می‌رود.

جردن باروز(Jordan Burroughs) کشتی‌گیر نامدار آمریکا و آنوار گدویف(Aniuar Geduev) ملی‌پوش روسیه در بالای جدول قرار دارند و تا قبل از مسابقه فینال احتمال رویارویی یزدانی با آن‌ها وجود ندارد.

لیوان لوپز آزکوی(Liván López Azcuy) دارنده سه مدال نقره و برنز جهان و نفر سوم المپیک لندن از کوبا در سمت جدول یزدانی قرار دارد و وی نیز در اولین مصاف خود کشتی‌گیر اسپانیایی را 8 بر 6 شکست داد. لوپز همان کشتی‌گیری است که مهدی تقوی را در المپیک لندن حذف کرد. در هر دو وزن 20 کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir