در حالی که 24 ساعت قبل باجناق علی آبادی برای ابقای او در پست ریاست سازمان ورزش از روسای فدراسیون های ورزشی امضا جمع کرد و آن را برای محمود احمدی نژاد فرستاد...
 
به گزارش سرمايه ، در حالی که 24 ساعت قبل باجناق علی آبادی برای ابقای او در پست ریاست سازمان ورزش از روسای فدراسیون های ورزشی امضا جمع کرد و آن را برای محمود احمدی نژاد فرستاد دیروز غلامحسین عسگری با کسب 39 رای موافق عنوان ریاست فدراسیون شمشیربازی را به خود اختصاص داد.مجمع انتخاب رئیس فدراسیون شمشیربازی با حضور 42 تن از اعضای مجمع و به ریاست عبدالرضا ساور معاون پارلمانی و حقوقی سازمان تربیت بدنی در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

 در این مراسم عسگری با 39 رای موافق به ریاست شمشیربازی رسید. پیش از مراسم یاقوتی، شفاعت، باقرزاده و شکری انصراف خود را اعلام کردند تا انتخابات با کاندیداتوری عسگری و یزدان پناه، سرپرست و نایب رئیس فدراسیون انجام شود.
یزدان پناه دو رای را به خود اختصاص داد و یک رای نیز سفید بود. نمایندگان آذربایجان غربی و فارس هم غایب بودند. مجمع با
40 دقیقه تاخیر با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.
نامزد احراز پست ریاست فدراسیون شمشیربازی گفت: «زمان برگزاری مجمع انتخاب رئیس، یکشنبه به من اعلام شد.»
جواد یزدان پناه در مجمع انتخاب رئیس فدراسیون شمشیربازی خطاب به ساور رئیس مجمع گفت: «چرا باید قبل از انتخابات چهار تن از کاندیداها انصراف دهند.»
وی ادامه داد: «سرپرست فدراسیون ساعت 12:16 دقیقه عصر روز یکشنبه با من تماس گرفت و زمان مجمع و اینکه، دلیل برگزاری فوری این مجمع چه بوده است را اعلام کرد.»
نایب رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه در مقابل شمشیربازی احساس مسوولیت می کند، افزود: «در این مجمع حضور پیدا کردم؛ حتی اگر فقط یک رای به دست بیاورم. پیش از انتخابات تماس هایی با نامزدها صورت گرفت که فکر می کنم دلیل انصراف آنها به این مساله بر می گردد. 25 سال سابقه شرکت در ورزش را دارم و بسیاری بر این عقیده بودند که نباید کاندیدای ریاست می شدم و باید در پست نایب رئیسی باقی می ماندم. فکر می کنم برگزاری مجمع به این شیوه در آینده اثرات نامطلوبی در شمشیربازی خواهد داشت.»
یزدان پناه گسترش شمشیربازی، توسعه تجهیزات، پرکردن اوقات فراغت، تخصیص امکانات به هیات ها، ارتباط با مراکز علمی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط با سازمان آموزش و پرورش را به عنوان برنامه چهارساله خود بیان کرد و افزود: «با توجه به در پیش بودن بازی های گوانگجو برنامه استعدادیابی و روش گلخانه ای را مد نظر دارم.»
عسگری سرپرست فدراسیون تقسیم کشور به پنج منطقه و رسیدگی بیشتر به شمشیربازی بانوان را به عنوان مهم ترین اهداف خود اعلام کرد. در ادامه ساور رئیس مجمع از یاقوتی خواست دلایل انصراف خود را بیان کند. او اعلام کرد: «دلیل من آن چیزی نبود که یزدان پناه بیان کرد. سه تن از اعضای مجمع، نظارت بر آن را برعهده داشتند.»

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:sarmayeh.net