آخرين روزهای حضور مسعود عنايت پشت صندلی رياست كميته داوران ساختمان گرانيتی خيابان سئول از راه رسيده و به‌نظر می‌رسد او بايد به همين زودی‌ها اثاثيه‌اش را جمع‌وجور كند.
 
به گزارش گل ، آخرین روزهای حضور مسعود عنایت پشت صندلی ریاست كمیته داوران ساختمان گرانیتی خیابان سئول از راه رسیده و به‌نظر می‌رسد او باید به همین زودی‌ها اثاثیه‌اش را جمع‌وجور كند. رئیس كمیته داوران اواسط مرداد در گفت‌وگویی فدراسیون فوتبال را به كم‌كاری در امر بها دادن به داوران متهم كرد و گفت: «آنها حتی از تهیه فیلم مسابقات لیگ برتر برای آنالیز داوری بازی‌ها هم عاجز هستند.»

عنایت كه معمولا در سفرهای خارجی به‌سر می‌برد خوب می‌دانست با این موضع‌گیری باید كلید كمیته داوران را تحویل بدهد و به نفع منتقدان پرتعدادش كنار بكشد. در واقع او وقتی از تلاش پنهان مدیران فدراسیون از انتخاب شخص دیگری برای ریاست بر كمیته داوران مطلع شد موضع انتقادی‌اش را علنی كرد و پرده از اختلافات كهنه كمیته داوران و فدراسیون فوتبال برداشت. روز گذشته اكثر داوران و كمك‌داوران شناخته‌شده فوتبال كشور با امضای طوماری اعتراض‌آمیز از عملكرد فدارسیون فوتبال انتقاد كردند و مدعی شدند چنانچه مطالبات خود را دریافت نكنند دیگر پیراهن‌هایی كه نام اسپانسر مورد نظر فدراسیون روی آن نقش بسته را به تن نخواهند كرد. تهیه این طومار مشخصا به دستور عنایت صورت گرفته و حالا فدراسیون با كودتای داورانی مواجه است كه دیگر سكوت و تمكین را صلاح نمی‌دانند.

 مسعود مرادی به‌عنوان یكی از قدیمی‌ترین داوران حال‌حاضر فوتبال كشور در این‌خصوص می‌گوید: «جامعه داوری از وضعیت موجود راضی نیست و قرار است من این نارضایتی را در مجمع عمومی فدراسیون به اطلاع آقایان برسانم.» نامه اعتراض‌آمیز داوران فوتبال به مرادی سپرده شده و گفته می‌شود چنانچه مورد توجه قرار نگیرد داوران از هفته چهارم قضاوت مسابقات را تحریم خواهند كرد. خداداد افشاریان، محسن تركی، سعید مظفری‌زاده، رضا سخندان و هدایت ممبینی از دیگر داورانی هستند كه طومار فوق‌الذكر را امضا كرده‌اند.

 افشاریان می‌گوید: «صبر ما دیگر تمام شده و اگر حق واقعی‌مان را ندهند دیگر لباس مربوط به اسپانسر فدراسیون را نمی‌پوشیم.» تركی معتقد است از چهار سال قبل تا امروز فقط وعده افزایش دستمزد داوران داده شده و این درحالی است كه كشورهای همسایه ایران پیش از آغاز فصل داوران خود را به اردوهای آماده‌سازی خارج از كشور می‌فرستند. از نظر سعید مظفری‌زاده هم صرف شدن پول اسپانسر داوران در امور دیگر فدراسیون قابل هضم نیست.علی كفاشیان، مهدی تاج و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال فعلا در این‌خصوص سكوت كرده‌اند اما یكی از داوران قدیمی فوتبال كشور كه همواره منتقد عنایت بوده و هست، درباره اتفاقات پشت‌پرده می‌گوید: «عنایت از یك ماه قبل فهمید می‌خواهند بركنارش كنند و به همین دلیل تلاش كرد داوران را علیه فدراسیون بشوراند. مطمئن باشید داوران معترض به محض اینكه رئیس كمیته داوران تغییر كند از شكایت خود كوتاه می‌آیند و بدون مشكل خاصی سوت می‌زنند.»

آنچه مسلم است كمیته داوران این اواخر خاصیت بله قربان‌گویی‌اش را از دست داده بود و برخلاف سایر كمیته‌ها ساز مخالف می‌زند. این‌چنین بود كه از دیدگاه مدیران فدراسیون سفرهای خارجی مسعود عنایت ناگهان از یك حسن و امتیاز ویژه به عیبی بزرگ و قابل بحث تبدیل شد. گفته می‌شود جانشین عنایت به‌زودی معرفی می‌شود و كارش را آغاز می‌كند.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com