بعد از فريدون زندی و امير شاپورزاده، سومين بازيكن دورگه ايرانی – اروپايی در راه استيل ‌آذين است.
 
به گزارش گل ، بعد از فریدون زندی و امیر شاپورزاده، سومین بازیكن دورگه ایرانی – اروپایی در راه استیل‌آذین است. تزلزل در چارچوب دروازه این تیم كه مقابل صبا به وضوح قابل مشاهده بود، باعث شده تا باشگاه مذاكرات مقدماتی را با دروازه‌بان خوش‌چهره و ایرانی‌الاصل هیرنوین هلند آغاز كند.

علی مرزبان كه گفته می‌شود نقش پررنگی در انتقال امیر شاپورزاده از هانزاروستوك به استیل‌آذین داشته یكبار دیگر آستین‌ها را بالا زده و شخصا مسئولیت مذاكره با عقیل اعتمادی، دروازه‌بان جوانان هیرنوین را برعهده گرفته است. مرزبان كه تمایلی به رسانه‌ای شدن مذاكرات ندارد، در مورد جزئیات مذاكراتش با عقیل اعتمادی می‌گوید: «اعتمادی از یك پدر ایرانی و مادر هلندی متولد شده و با 22 سال سن در تیم جوانان هیرنوین بازی می‌كند. او یكی از استعدادهای آینده فوتبال هلند محسوب می‌شود كه علاقه زیادی به بازی در تیم ملی ایران دارد.»

مرزبان با اشاره به ابهامی كه درباره هویت ایرانی یا هلندی بودن اعتمادی وجود دارد، می‌گوید: «در صورتی كه با اعتمادی به توافق نهایی برسیم او به‌عنوان بازیكن ایرانی به استیل‌آذین می‌آید و از این بابت مشكلی وجود ندارد. چند روزی است كه برای اعتمادی دعوتنامه فرستاده‌ام و تا چند روز آینده برای انجام مذاكرات نهایی به ایران می‌آید.»اینكه چه مدركی برای احراز هویت ایرانی اعتمادی لازم است، موضوعی است كه شهبازی، دبیر هیات فوتبال تهران درباره آن توضیح می‌دهد: «داشتن پاسپورت ایرانی به منزله ایرانی بودن یك فوتبالیست است. اگر این بازیكن پاسپورت ایرانی داشته باشد به‌عنوان بازیكن ایرانی مشكلی برای پیوستن به استیل‌آذین ندارد.»

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com