نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: منتظر پاسخ مسئولان فوتبال انگليس به مذاکرات و رايزنی های افشين قطبی در سفر به اين کشور هستيم.
 
مهدی تاج روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، درخصوص جلسه روز گذشته کمیته تیم‌های ملی اظهار داشت: افشین قطبی که چند روزی به انگلستان سفر کرده بود، از روند مثبت مذاکرات با مسئولان فوتبال این کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد آنها با درخواست های ما موافقت کنند.به همین دلیل هم اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.
وی از ذکر جزئیات بیشتر این مذاکرات خودداری کرد و یادآور شد: این مذاکرات همه جانبه بوده که از جمله می توان به انجام چند دیدار دوستانه و برگزاری اردو و استفاده از امکانات فوتبال این کشور برای تیم ملی نام برد.ضمن اینکه زمان اعلام نتیجه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال انگلیس مشخص نشده است.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخاب دستیاران ایرانی افشین قطبی در تیم ملی تاکید کرد: بحث دیگر در جلسه روز گذشته درخصوص دستیاران قطبی بود که هنوز دستیار ایرانی وی مشخص نشده است.با توجه به صحبت های قطبی احتمال می دهیم که وی تا سه روز آینده دستیار خود را معرفی کند.
تاج در ادامه درخصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال در آینده ،تصریح کرد: بازی های تدارکاتی ما فعلا به دیدار مقابل بحرین و ازبکستان ختم می شود و قرار نیست بازی دیگری در دستور کار باشد.
مدیر کمیته تیم های ملی فوتبال در پاسخ به سئوالی درخصوص میزان پاداش ملی پوشان و نحوه پرداخت آن در صورت پیروزی تیم ملی،گفت: در جلسه روز گذشته برنامه ای را برای پرداخت پاداش به ملی پوشان تنظیم کرده ایم که بر مبنای آن بر اساس نوع پیروزی تیم ملی پاداش های متفاوتی به بازیکنان داده شود.
تاج با تاکید بر اینکه تساوی به هیچ عنوان پاداشی نخواهد داشت، یادآور شد: در صورتی که تیم ملی در بازی داخل خانه پیروز شود یک نوع پاداش دریافت می کند و در مقابل اگر ملی پوشان بتوانند حریف را در زمین خودش شکست دهند پاداش بیشتری شامل حالشان می شود.این موضوع شامل بازی های دوستانه نیز می شود.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر جریمه احتمالی ملی پوشان درصورت شکست گفت: تیم ملی همانند باشگاه نیست که جریمه بازیکنان مرتب به آنها تعلق بگیرد.جریمه هم در تیم ملی وجود دارد اما، باید شرایط و نوع بازی ها را در نظر گرفت.
تاج در ادامه صحبت هایش به حق ماموریت سفرهای خارجی برای بازیکنان نیز اشاره ای کرد و خاطرنشان ساخت: در جلسه روز گذشته قرار شد به برخی ازملی پوشان نیز حق ماموریت داده شود که به آن دسته از بازیکنانی که شرایط ویژه دارند تعلق خواهد گرفت.
مدیر کمیته تیم های ملی در ادامه از برگزاری نشست هم اندیشی مربیان شاغل در لیگ برتر و دسته اول با سرمربی تیم ملی فوتبال در روز سه شنبه در محل فدراسیون فوتبال خبرداد.
نایب رییس فدراسیون فوتبال در پایان درخصوص انتظارات فدراسیون فوتبال از رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت دهم،گفت: در این مورد باید از کفاشیان، ‌رئیس فدراسیون فوتبال سئوال شود اما، به نظر من ابتدا باید رئیس این سازمان مشخص شود تا ببینیم انتظارات وی از فوتبال چیست تا طبق آن با تعاملی که بین دو طرف برقرار می شود به اهداف خود برسیم.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir