رکوردشکنی سپیده توکلی جنجالی شد!
سپیده توکلی قهرمان دو و میدانی کشورمان موفق به شکستن رکورد خودش شد که این موفقیت با حاشیه هایی همراه بوده است.

دردسر رکوردشکنی سپیده توکلی

سپیده توکلی در مرحله دوم رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی در ماده پرش ارتفاع از روی مانع ۱.۸۴ پرید تا رکوردشکنی کند. او از مانع گذشت و سرداور پرچم صحیح را بالا برد. اما بعد از موافقت سرداور میله به زمین افتاد. در این شرایط این رکورد مورد موافقت قرار نگرفت که با اعتراض توکلی مواجه شد و قرار شد که هیات ژوری در این خصوص تصمیم بگیرد.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی روز گذشته اعلام کرد که هیات ژوری تا ساعتی دیگر تشکیل خواهد شد و در این رابطه تصمیم‌گیری می شود. اما بعد از جلسه گفت که موارد زیادی مورد بحث قرار گرفته و در مورد نتیجه توکلی هیچ تصمیم‌گیری نشده است.

این صحبت رییس فدراسیون در حالی است که تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی بعد از جلسه اعلام کرد که رکورد توکلی ثبت نشده است و عملکرد سر داور ضعیف بوده است و میله به زمین افتاده است.

اما نایب رییس فدراسیون دوومیدانی خوشبین به ثبت نتیجه توکلی بود و روز گذشته در این مورد گفت که نتیجه پرش ارتفاع توکلی بعد از پایان مسابقه به رای گذاشته شد که سر داور، نماینده ارشد و چند نفر از اعضای تیم‌های ملی رای مثبت دادند و بیشتر موافق ثبت آن بودند. فکر می کنم این رکورد ثبت شود.

در حالی که مسئولان فدراسیون دوومیدانی صحبتهای متفاوتی داشتند، سایت فدراسیون دوومیدانی رکورد توکلی را ثبت کرده تا بر سردرگمی ها افزوده شود. این در حالی است که تصمیم گرفتن برای یک نتیجه در حضور مسئولان و اعضای هیات ژوری فدراسیون چندان کار سختی به نظر نمی رسد، اما هنوز تکلیف این رکورد دردسرساز بعد از ۳۶ ساعت از اتمام مسابقات مشخص نشده است.

سپیده توکلی با رکورد ۱.۸۳ که در رقابت‌های اینچئون به ثبت رسانده بود رکورددار پرش ارتفاع ایران است. رکورد ورودی ماده پرش ارتفاع برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۱.۸۶ است. باید دید که توکلی می تواند ورودی لازم را کسب و به عنوان نماینده دختران دوومیدانی ایران عازم جاکارتا شود یا خیر.

به نظر می رسد فدراسیون دوومیدانی باید در راستای تاکیدات وزارت ورزش و جوانان مبنی بر حمایت از ورزش بانوان، نگاه مثبتی به عملکرد دختران دوومیدانی کار داشته باشد و به جای دلسرد کردن، آن ها را حمایت کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir