عصر پنجشنبه وقتی تمرین70 دقیقه‌ای ملی‌پوشان به پایان رسید، یکی از دوستان قطبی نزد او آمد و از سرمربی تیم‌ملی خواست کمی آن طرف‌تر در زمین چمن مصنوعی کمپ حضور یابد و با اعضای تیم روزنامه‌نگاران تمرین کند.
 
به نقل از دنيای فوتبال ،‌ خبرنگاران که برای تمرین در زمین شماره 2 کمپ هماهنگ کرده بودند، به دلیل تداخل با تمرین تیم جوانان که زیر نظر علیدوستی تمرین می‌کند، به زمین چمن مصنوعی گوشه کمپ رفتند و با هیجان به بازی پرداختند. افشین قطبی البته خسته به نظر می‌رسید اما پیشنهادی که به او شده بود آنقدر وسوسه‌انگیز بود که او نتوانست ردش کند. پس گفت: «برویم سراغشان!»
 
بازی جوانمردانه

قطبی که کاور زرد پوشیده بود ابتدا در خط هافبک بازی کرد اما سرانجام به خط حمله رفت و اگرچه نتوانست گلی به ثمر برساند اما با دادن پاس‌های فوق‌العاده به هم تیمی‌هایش نشان داد که پاسور خوبی است، به‌خصوص اینکه تک گل تیمش با پاس گل او به ثمر رسید. قطبی البته حواسش به بازی جوانمردانه هم بود و به گفته یکی از اعضای تیم رقیب، وقتی مرتکب خطا می‌شد بلافاصله نزد او می‌رفت و از زمین بلندش می‌کرد. بازیکنان حریف نیز حواسشان فوق‌العاده جمع بود که سرمربی تیم ملی را مصدوم به تاشکند نفرستند! افشین قطبی در طول تمرین با تیم رسانه‌ورزش بارها به بازیکنانش تاکید کرد که فوتبال ساده و ترکیبی را به نمایش بگذارند و از اضافه کاری و پاس‌های اشتباه پرهیز کنند. این در حالی بود که خودش بارها توپ را لو داد! او معتقد بود كه در برخی موارد كند شده و نمی‌تواند مثل گذشته بازی كند.
جالب اینکه عادل فردوسی‌پور مهاجم تیم مقابل او بود که با وجود ناکامی در گلزنی، نهایتا این تیم او بود که برنده از زمین بیرون آمد. این بازی تا دقایقی قبل از افطار ادامه داشت. او بعد از بازی گفت که اگر وقت کند دوباره به آنها سری می‌زند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:donyayefootball.com