همه جاي دنيا بازيكنانی پيدا مي‌شوند كه از شدت عرق و تعصب به باشگاهشان، هيچگاه حاضر نمی‌شوند رنگ پيراهن خود را تغيير بدهند و به تيم ديگری منتقل شوند.
  
به گزارش آرین اسپورت، این دسته از ستاره‌ها، حتی ممكن است انواع پیشنهادها را در طول دوران بازیگری‌شان دریافت كنند، اما تا آنجا كه امكان داشته باشد تمایلی به تغییر پیراهن خود نشان نمی‌دهند. تعداد این قبیل افراد، با توجه به اقتضائات فوتبال حرفه‌ای هر روز كم و كمتر می‌شود، اما به هر حال كارشان در نوع خود ارزشمند است. در فوتبال تازه حرفه‌ای شده ایران نیز البته از این دست مهره‌های متعصب و وفادار پیدا می‌شود.

كریم باقری

كانتونای پرسپولیس

گرچه باقری چهار سال در لیگ‌های قطر، آلمان و انگلیس توپ زده، اما او را از وفادارترین‌های فوتبال ایران می‌دانیم چون در هیچ تیم ایرانی دیگری غیر از پرسپولیس توپ نزده است. او در دو برهه، از 75 تا 76 و از 81 تا‌كنون در جمع سرخپوشان توپ زده و دو جام قهرمانی در لیگ آزادگان و لیگ حرفه‌ای را با این تیم به دست آورده است. خارج از كشور، كریم در آرمینیا بیله‌فلد، چارلتون و السد توپ زد.

محرم نوید‌كیا

یك دهه، منهای نیم‌فصل

محرم نوید‌كیا فوتبالش را از تیم‌های پایه اصفهان آغاز كرد و در حال حاضر حدود یك دهه است كه در تیم سپاهان عضویت دارد. او خیلی زود جای خودش را در تركیب طلایی‌پوشان زاینده‌رود تثبیت كرد و از 20 سالگی در لیگ دوم حرفه‌ای بازوبند كاپیتانی سپاهان را به بازو بست. البته در مورد سن و سال حقیقی محرم شایعاتی وجود دارد؛ چه اینكه نامبرده در لیگ آزادگان سال 77 با نام خانوادگی «گوزلی» و در حالی كه فقط 16 سال داشته مقابل پرسپولیس بازی كرده است. این در حالی است كه آن زمان مطابق قوانین و مقررات، بازی فوتبالیست‌های زیر 17 سال در تیم‌های بزرگسالان ممنوع بوده است! در مورد وفاداری محرم، یك استثنای شش ماهه هم وجود دارد كه به حضور نیم فصله او در بوخوم مربوط می‌شود.

محمدرضا طهماسبی

پیكان برایش بنز بود!

بازیكن سال‌های دور امید پرسپولیس، الان سال‌هاست كه ستاره بی‌چون و چرای خط میانی پیكان شده است. محمدرضا طهماسبی كه طعم شوت‌های هولناكش را باید از وحید طالب‌لو پرسید(!) در حال حاضر یازدهمین سال متوالی حضورش در پیكان تهران و البته قزوین را می‌گذراند. او نیز طی این سال‌ها به تناوب پیشنهادهایی را از باشگاه‌های مختلف دریافت كرده، اما هیچگاه تمایلی به ترك فیروزه‌ای‌پوشان نشان نداده است.

محمود كریمی

چشم از فوتبال گرفت!

محمود كریمی سیبكی، بازیكن خوش‌اخلاق فوتبال ایران كه اخیرا به واسطه مصدومیت از ناحیه چشم، خداحافظی زودرس از میادین را تجربه كرد، هشت سال مستمر سابقه حضور در سپاهان اصفهان را داشت. او با طلایی‌پوشان زاینده‌رود به افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی دست یافته و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز پیش رفته است. دو تیم مطرح تهرانی در مقاطع گوناگون خواهان جذب كریمی بوده‌اند، اما او همواره به سپاهان وفادار ماند.

حمیدرضا بابایی

در سنگر آبی‌های اهواز

با به پایان رسیدن سیاهه‌هافبك‌های وفادار، نوبت به یك دروازه‌بان می‌رسد. حمیدرضا بابایی، 9 سال است محافظت از دروازه استقلال‌اهواز را برعهده دارد. در كنار او به افشین كمایی هم باید اشاره كرد كه 11 سال است در همین تیم بازی می‌كند. كاپیتان آبی‌های خوزستانی، چندی پیش به واسطه مسجل شدن دوپینگش نیم‌فصل را دور از میادین سپری كرد. 

ابراهیم صادقی

مالدینی، از نوع نارنجی!

ابراهیم صادقی هم یكی دیگر از محصولات تیم‌های پایه پرسپولیس بود كه دست بر قضا بازیكن وفاداری از كار درآمد، اما در یك باشگاه دیگر! او هشت سال است به عضویت تیم بزرگسالان سایپا درآمده و البته دو سال دیگر قبل از آن، در تیم امیدهای این باشگاه بازی می‌كرده است. صادقی دوران درخشانی را در سایپا تجربه كرده و حتی از همین لباس نارنجی به تیم‌ملی نیز راه یافته است. قهرمانی لیگ ششم از جمله افتخارات صادقی با پیراهن سایپا بود.

چهره ویژه پرونده

محمود خوردبین

بین مردان باوفا مرور كارنامه محمود خوردبین خالی از لطف نیست.این درست كه تنها 11 سال برای پرسپولیس بازی كرد، اما از لحظه آویزان كردن كفش‌هایش در سال 60 تا امروز یعنی طی 28 سال گذشته 23 سال سرپرست پرسپولیس بوده است و در سالیانی هم كه در پرسپولیس نبود، مثل برخی از دوستان و همبازیانش سراغ باشگاه‌هایی دیگر مثل استیل‌آذین نرفت. خوردبین،‌از سال 46 تا امروز به مدت 42 سال،‌به جز پرسپولیس، لكه رنگ دیگری را روی پیراهن سرخ خود نینداخته است.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:ariensport.com