در پروژه های سيلويو برلوسکونی يک طرح جديد و تازه به چشم می خورد که با همه قبليها تفاوتی بزرگ دارد: نخست وزير ايتاليا تصميم گرفته باشگاه ميلان را بفروشد.

به گزارش هورا اسپورت ، برلوسکونی تا آخرین لحظه مقاومت کرد و تا جایی که می توانست با وضعیت ناگوار اقتصادی باشگاه کنار آمد و تلاش کرد به خواسته های مکرر اعضای خانواده خود مبنی بر نفروختن باشگاه جواب مثبت دهد. ولی درنهایت تصمیم گرفت، به پروژه ای که دو تن از فرزندانش از مدتها قبل به او پیشنهاد داده بودند و آن هم خروج از دنیای فوتبال بود، تن دهد.
شرایط بحرانی تیم در نقل و انتقالات تابستانی و نتایج ضعیف میلان در تابستان و شکست سنگین در داربی همه و همه باعث شدند تا برلوسکونی روی این تصمیم بیشتر فکر کند.خود او گفته که ماجرای کاکا حتی از نظر سیاسی هم خیلی برای او ضرر داشته است. برای همین به این فداکاری تن داده و حتی خودش اولین گامهای مذاکره برای فروش را برداشته است. ولی این راه خیلی کوتاه نیست. میلان باشگاه گران قیمتی است. طبق اولین ارزیابیها، این باشگاه 600 تا 800 میلیون قیمت دارد و پیدا کردن یک خریدار برای آن خیلی راحت و آسان نیست.برلوسکونی در ملاقات اخیرش با قذافی رهبر لیبی گفتگوهای زیادی دراین رابطه داشت. روابط اقتصادی ایتالیا و لیبی به لطف صمیمیتی که بین این دو برقرار است، می تواند نقش مهمی در انجام این معامله ایفا کند. درگذشته مشابه این ماجرا برای یوونتوس رخ داده بود و به تازگی هم سرمایه گذاران آمریکایی اطلاعاتی در مورد رم خواسته بودند.
حالا برلوسکونی برای فروش میلان درحال مشاوره با افرادی است که می توانند بهترین راه حل ممکن را به او یادآوری کنند. البته هنوز هیچکس از مفاد گفتگوهای انجام شده در لیبی خبردار نیست. این پرونده روی میز برلوسکونی است.
در سالهای اخیر، خیلی از تصمیمات او و همکارانش در هیأت رئیسه به خاطر ایجاد توازن اقتصادی در حساب و کتابهای تیم بوده است.رونالدو، رونالدینیو و بکام خریدهایی بودند که تنها از نظر منطقی به نیازهای اقتصادی باشگاه پاسخ می دهند. ایده اصلی فروش تیم از سوی خانواده برلوسکونی مطرح شده و حالا تصمیم او برای فروش میلان نه تنها فکر او را از این معضل بزرگ خلاص می کند، بلکه در عین حال تکلیف ارث و میراث برای خانواده را هم روشن خواهد کرد.
برلوسکونی: سهام میلان به قذافی واگذار نمی شود
مالک باشگاه آ.ث میلان ایتالیا گفت: سهام باشگاه را به معمر قذافی، رهبر لیبی نخواهم فروخت.
به گزارش گازته دلواسپرت «سیلویو برلوسکونی» اظهار داشت: بازهم برخی از مطبوعات شایعه فروش سهام میلان را مطرح کردند. در حالی که چنین خبری صحت ندارد و من قصد ندارم میلان را به قذافی یا هر شخص سیاسی یا تاجر دیگری واگذار کنم.
 
 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hurrahsport.com