برنامه کامل کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا
برنامه بازی های کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا  اندونزی آماده شده است که در ادامه مشاهده می کنید

برنامه بازی های آسیایی 2018

 هجدهمین دوره بازی های آسیایی به طور رسمی از بیست و هشتم مرداد ماه در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ اندونزی آغاز می شود. البته برخی از رشته های تیمی همانند فوتبال و بسکتبال زودتر مسابقاتشان آغاز می شود.
تصویر

ایران در این دوره با کاروان بزرگی شرکت می کند و ۳۷۸ ورزشکار از ۲۹ فدراسیون و در ۴۲ رشته حضور دارند.

در این دوره ۲۸۰ ورزشکار مرد و ۹۸ ورزشکار زن از ایران حضور دارند.

والیبال
تیم ملی ایران در گروه دوم دور مقدماتی بازی‌ها با پاکستان و مغولستان بازی می‌کند. تیم ملی والیبال که مهرماه رقابت‌های قهرمانی جهان را هم دارد، می‌خواهد با طلای بازی‌های آسیایی باانگیزه‌تر پا به جهانی بگذارد. تیم کولاکوویچ در اولین بازی اش ساعت ۱۶:۳۰، ۳۱ مرداد به وقت محلی برابر پاکستان قرار می‌گیرد و بعد از استراحت یک روزه، دوم شهریور از ساعت ۹ به وقت محلی با مغولستان مسابقه می‌دهد. شاگردان کولاکوویچ در اولین دیدار مرحله حذفی ۴ شهریور برابر یکی از سه تیم گروه اول یعنی هندوستان، عربستان و قرقیزستان به میدان می‌روند.

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال در گروه دوم بازی‌ها به همراه تیم‌های سوریه، فیلیپین و امارات قرار داشت که با انصراف امارات و انتقال فیلیپین به گروه چهارم، تیم کشورمان در مرحله مقدماتی تنها به مصاف سوریه می‌رود.
شنبه ۳ شهریور: ایران- سوریه
یک‌چهارم نهایی: دوشنبه ۵ شهریور
نیمه‌نهایی: پنج‌شنبه ۸ شهریور
فینال: شنبه ۱۰ شهریور
بسکتبال سه نفره
تیم ملی بانوان این رشته در رده زیر ۲۳ سال با ترکیب شیدا شجاعی، سمیه ثابت‌زاده، کیمیا یزدیان‌تهرانی و ناهیده اسدی برای اولین بار اعزام می‌شود و با تیم‌های قزاقستان، مالدیو و تایلند همگروه شده است. تیم پسران هم با ترکیب امیرحسین آذری، احسن صمدی، علی ا... وردی و سجاد پذرفته راهی می‌شود که باید با عراق، قزاقستان، مالزی و ترکمنستان رقابت کند. مسابقات روز‌های ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور برگزار می‌شود.

هندبال

مسابقات هندبال آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با حضور ۱۳ تیم از ۲۲ مرداد آغاز می‌شود که تیم ملی کشورمان در گروه A. مسابقات با مالزی و قطر همگروه است و در نخستین دیدار خود ۲۴ مرداد به مصاف مالزی می‌رود.
چهارشنبه ۲۴ مرداد؛ ساعت ۸:۳۰ به وقت ایران
ایران- مالزی
جمعه ۲۶ مرداد؛ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران
ایران- قطر

قایقرانی

تیم‌های ملی قایقرانی کار خود را از ۲۸ مرداد در بازی‌های آسیایی آغاز می‌کنند. آن‌ها در ۵ رشته روئینگ، اسلالوم، کانوپولو، آب‌های آرام و بادبانی حضور دارند.
روئینگ‌: سیدمجتبی شجاعی، مهسا جاور، عاقل حبیبیان، محسن شادی، پریسا احمدی، مریم کرمی، مریم امیدی‌پارسا، مهسا جاور، نازنین رحمانی، رضا قهرمانی، امیرحسین محمودپور، سیاوش سعیدی، مسعود محمدی و بهمن نصیری؛ روز‌های ۲۸ مرداد تا اول شهریور

اسلالوم: شقایق سیدیوسفی، محمدمهدی کنارنگ، رکسانا رازقیان و امیرمحمد فتاح‌پور؛ روز‌های ۳۰ مرداد تا اول شهریور
آب‌های آرام: محمد نبی‌رضایی، امین بوداغی، علی آقامیرزایی، احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، هدیه کاظمی، آتنا رئوفی، فاطمه کرمجانی، علی اجاقی، شاهو ناصری، پژمان دیوسالار، عادل مجللی، آرزو حکیمی و هدیه کاظمی؛ روز‌های تا ۱۰ شهریور

بادبانی: مسابقات از روز ۲ تا ۹ شهریور برگزار می‌شود و سیلور‌ها هر روز در یک دور به رقابت می‌پردازند.
کانوپولو مسابقات از روز ۵ تا ۷ شهریور در دور مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال برگزار می‌شود.

دوومیدانی‌

احسان حدادی و بهنام شیری (پرتاب دیسک)، حسن تفتیان (۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر)، علی خدیور (۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر)، رضا ملک‌پور (۴۰۰ متر با مانع)، امیر مرادی (۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر)، حسین کیهانی (۳۰۰۰ متر با مانع و ۵۰۰۰ متر)، شاهین مهردلان و علی ثمری (پرتاب وزنه)، رضا مقدم (پرتاب چکش)، سپیده توکلی (پرش ارتفاع) و الهام کاکلی (۲۰۰ متر) ۳ تا ۵ شهریور مسابقه می‌دهند.

فوتبال
طبق قرعه‌کشی جدید بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در بخش فوتبال مردان این رقابت‌ها با حضور ۲۶ تیم در ۶ گروه (از ۱۹ مرداد تا دهم شهریور) در اندونزی برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال امید ایران در گروه F. با تیم‌های عربستان، میانمار و کره‌شمالی همگروه است.
برنامه تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله گروهی به شرح زیر است:
چهارشنبه ۲۴ مرداد
عربستان- ایران؛ ساعت ۱۳:۳۰
جمعه ۲۶ مرداد
ایران- کره‌شمالی؛ ساعت ۱۳:۳۰
دوشنبه ۲۹ مرداد
ایران- میانمار؛ ساعت ۱۳:۳۰
همچنین مرحله یک‌هشتم نهایی از اول تا دوم شهریور، یک‌چهارم نهایی ۵ شهریور، نیمه‌نهایی روز چهارشنبه ۷ شهریور و بازی رده‌بندی و فینال روز شنبه دهم شهریور برگزار می‌شود.

سپک‌تاکرا

تیم ایونت (سپک‌تاکرا) ایران در مرحله مقدماتی با کشور‌های اندونزی و هند همگروه است. همچنین در بخش مقدماتی ۴ نفره نیز ایران با نپال، پاکستان، سنگاپور و ویتنام رقابت خواهد کرد.
پنج‌شنبه یکم تا شنبه ۳ شهریور
مرحله مقدماتی تیم ایونت - شروع از ساعت ۶:۳۰
یک‌شنبه ۴ شهریور
نیمه‌نهایی و نهایی تیم ایونت- شروع از ساعت ۶:۳۰
چهارشنبه و پنج‌شنبه ۷ و ۸ شهریور
مرحله مقدماتی ۴ نفره - شروع از ساعت ۶:۳۰
جمعه ۹ شهریور
نیمه‌نهایی و فینال ۴ نفره - شروع از ساعت ۶:۳۰

پاراگلایدینگ
پاراگلایدینگ جزو رشته‌های ورزشی است که به درخواست اندونزی، امسال به بازی‌های آسیایی اضافه شده است. ۳ پاراگلایدرسوار علیرضا عمیدی، حسین عباسقلی زاده و محمود شیرازی‌نیا ۲۸ مرداد تا اول شهریور مسابقه می‌دهند.

سنگنوردی
در اولین حضور سنگنوردی هشت ورزشکار خسرو هاشم‌زاده و الناز رکابی در ماده کمباین، رضا علیپور، مهدی علیپور، احسان اسرار، کبری لکزایی‌فر، اعظم کرمی و حدیث نظری نیز در ماده سرعت اول تا چهارم شهریور در جاکارتا رقابت می‌کنند.

اسکواش
تیم ملی اسکواش در دومین حضور با علیرضا شاملی، سجاد زارعیان، فرشته اقتداری، غزال شرف‌پور و حدیث فرزاد به بازی‌ها می‌رود. مسابقات آن‌ها از اول تا ۱۰ شهریور انجام می‌شود.

بدمینتون
ثریا آقایی و مهران شهبازی دو ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جاکارتا هستند. جدول انفرادی این رقابت‌ها از اول شهریور آغاز می‌شود که پس از انجام قرعه‌کشی مشخص می‌شود دو ملی‌پوش ایران در کدام روز و با چه کسی رقابت دارند. مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال هم به ترتیب چهارم تا ششم شهریور برگزار می‌شود.

تنیس
تیم ملی تنیس ایران پس از ۲۰سال، قرار است دوباره در بازی‌های آسیایی شرکت کند. شاهین خالدان ۲۷ ساله، محمد کارگران و امیرحسین بادی ۱۹ ساله در کنار صدف صادق‌وزیری، غزل پاک‌باطن و شهرزاد بانی‌سعید که آن‌ها هم ۱۸، ۱۹ ساله هستند. جدول انفرادی از ۲۸ مرداد و دوبل ۲۹ مرداد از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود، اما باید قرعه‌کشی مسابقات انجام شود تا مشخص شود نمایندگان ایران در کدام روز و با چه کسی رقابت می‌کنند.

تیراندازی
مسابقات تیراندازی با کمان در ریکرو انفرادی، ریکرو و کامپوند تیمی و میکس روز‌های ۲۸ مرداد تا ۵ شهریوربرگزار می‌شود. رشته تفنگ آقایان مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام و امیرسیاوش ذوالفقاریان و در تفنگ بانوان الهه احمدی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ و آرمینا صادقیان تیم ملی را همراهی می‌کنند. در رشته تپانچه و در بخش آقایان جواد فروغی و ابراهیم برخورداری و در بخش بانوان آمیتیس جعفری، گلنوش سبقت‌اللهی و هانیه رستمیان تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند. در رشته تیراندازی به اهداف پروازی نیز علی حافظی، محمدحسین پرورش‌نیا، علی دوستی و رامتین بشارتی و در بخش بانوان سپیده سیرانی و شیوا فرح‌پور برای کشورمان به میدان خواهند رفت.

تیروکمان
تیم ملی با ترکیب زهرا نعمتی، صادق اشرفی، میلاد وزیری، امین پیرعلی و عرفان ارژنگی‌پور در ریکرو زنان و مردان و اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم‌پور، نیما محبوبی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، مینو عابدی و راحله فارسی در کامپوند زنان و مردان اعزام می‌شود. ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور کمانداران سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند.

سوارکاری
سوارکاران ایران برای اولین بار بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند. طبق برنامه لیتا سهیلاسهی دختر سوارکار ۳۰ مرداد در ماده درساژ برای ایران به میدان می‌رود. مسعود مکاری‌نژاد، داود پوررضایی، آریانا روان‌بخش و فرهنگ صادقی نیز سایر سوارکارانی هستند که در رشته پرش و در دو بخش انفرادی و تیمی در جاکارتا به رقابت خواهند پرداخت. مسابقات این رشته با فینال مسابقات انفرادی پرش دور دو هشتم شهریور به پایان می‌رسد.

شنا
تیم ملی شنا با مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره‌حسنلو و علیرضا یاوری از روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور در ۱۰ ماده انفرادی و تیمی رقابت می‌کند.

شیرجه
تیم ملی شیرجه با دو شیرجه‌رو شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور از روز ششم شهریور در دو ماده هماهنگ و دو ماده انفرادی با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

واترپلو
طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، برای تیم ایران از روز شنبه سوم شهریور آغاز می‌شود. طبق برنامه ایران با تیم‌های سنگاپور، قزاقستان و کره‌جنوبی همگروه است.

پینگ‌پنگ
رقابت‌های پینگ‌پنگ بازی‌های آسیایی ۴ تا ۱۰ شهریورماه در جاکارتا برگزار می‌شود. قرار است رقابت‌ها با مسابقه تیمی شروع شود و ۳ شهریور هم با قرعه‌کشی تیم‌ها حریفان‌شان را می‌شناسند. تیم ملی پینگ‌پنگ ایران با ترکیب افشین نوروزی، نوشاد و نیما عالمیان، امین احمدیان، ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری ۲۹ مرداد راهی جاکارتا می‌شود.

دوچرخه‌سواری
تیم ملی دوچرخه‌سواری در سه ماده پیست، جاده و کوهستان شرکت می‌کند. محمد دانشور، احسان خادمی، علی علی‌عسگری، محمد گنج‌خانلو، محمد رجبلو، مهدی سهرابی، آروین گودرزی، میرصمد پورسیدی، سعید صفرزاده، مهدی سهرابی، ماندانا دهقان، فراز شکری، محمد پورشریف، فرانک پرتوآذر و حسین زنجانیان از ۲۸ مرداد آغاز می‌شود.

والیبال ساحلی
بهمن سالمی، حامد میرزاعلی، رحمان رئوفی و آرش وکیلی از ۲۸ مرداد تا ۶ شهریور در پالمبانگ رقابت خود را استارت می‌زنند.

کشتی آزاد
رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، مهران نصیری در ۶۵ کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در ۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو، علیرضا کریمی در ۹۷ کیلو و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم روز‌های ۲۸ تا ۳۰ مرداد روی تشک می‌روند.

کشتی فرنگی
مهرداد مردانی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام، حسین نوری، علی‌اکبر حیدری، مهدی علیاری، بهنام مهدیزاده و شهاب قوره‌جیلی در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در ترکیب جای گرفتند. رقابت‌ها ۳۰ تا ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

شمشیربازی
رقابت‌های شمشیربازی از ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود. ایرانی‌ها در سابر و اپه حضور دارند. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهرارسباران در سابر به نام ایران مسابقه می‌دهند. در اسلحه اپه رضا کنعانی، محمد رضایی و محمد اسماعیلی مسابقه می‌دهند. کیانا باقرزاده، پریماه برزگر، فائزه رفیعی و نجمه سازنجیان دختران سابر هستند که برای اولین بار بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند.

کبدی
تیم ملی کبدی روز‌های ۲۸ مرداد تا دوم شهریور در شهر جاکارتا در دو بخش بانوان و مردان بعد از قرعه‌کشی به میدان می‌رود.

وزنه‌برداری
محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری از علی مکوندی (۸۵ کیلو)، سهراب مرادی، کیانوش رستمی (۹۴ کیلو)، علی هاشمی و محمدرضا براری (۱۰۵ کیلوگرم) و بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی (۱۰۵+ کیلوگرم) خواست روی باسکول بروند. وزنه‌برداران روز‌های ۲۹ مرداد تا چهارم شهریور رقابت می‌کنند.

ژیمناستیک
محمد‌رضا خسرونژاد، سعیدرضا کیخا، مهدی احمدکهنی و سامان مدنی روز‌های ۲۹ مرداد تا دوم شهریور در ماده‌های حرکات زمینی، دارحلقه، خرک حلقه، پرش خرک، پارالل و بارفیکس رقابت می‌کنند.

تکواندو
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی در دو بخش تکواندو پومسه و کیوروگی از ۲۸ مرداد به مدت ۵ روز در اندونزی برگزار می‌شود. این بازی‌ها ۲۸ مرداد با رقابت‌های پومسه آغاز می‌شود که در بخش مردان کوروش بختیار، امیررضا مهربان، علی سهرابی و محمدصادق فتوحی و در بخش زنان مهسا صادقی، مرجان سلحشوری، مرجان تاجی‌رستم‌آبادی و فاطمه حسام به اجرای فرم می‌پردازند.

۲۸ مرداد تا ۱ شهریور

فرزان عاشورزاده ۵۸- کیلوگرم
میرهاشم حسینی ۶۳- کیلوگرم
امیرمحمد بخشی ۶۸- کیلوگرم
مهدی خدابخشی ۸۰- کیلوگرم
سعید رجبی ۸۰+ کیلوگرم
ناهید کیانی ۴۹- کیلوگرم
الهه شیدایی ۵۳- کیلوگرم
پریسا جوادی ۵۷- کیلوگرم
ملیکا میرحسینی ۶۷- کیلوگرم
زهرا پوراسماعیل ۶۷+ کیلوگرم

ووشو محل برگزاری جاکارتا ۲۸ مرداد تا ۱ شهریور

رضا سبحانی ۵۶- کیلوگرم
عرفان آهنگریان ۶۰- کیلوگرم
فرود ظفری ۶۵- کیلوگرم
محسن محمدسیفی ۷۰- کیلوگرم
الهه منصوریان ۵۲- کیلوگرم
شهربانو منصوریان ۶۰- کیلوگرم

کاراته محل برگزاری جاکارتا ۳ تا ۵ شهریور

امیر مهدی زاده ۶۰- کیلوگرم
بهمن عسگری ۷۵- کیلوگرم
ذبیح‌ا... پورشیب ۸۴- کیلوگرم
سجاد گنج زاده ۸۴+ کیلوگرم
طراوت خاکسار ۵۵- کیلوگرم
رزیتا علیپور ۶۱- کیلوگرم
پگاه زنگنه ۶۸- کیلوگرم
حمیده عباسعلی ۶۸+ کیلوگرم

جوجیتسو محل برگزاری جاکارتا ۲ تا ۴ شهریور

مهران ستار ۵۶- کیلوگرم
احمد عیدی ۶۲- کیلوگرم
امیرحسین خادمیان ۶۹- کیلوگرم
حمید امرایی و محمد منصوری‌داور ۷۷- کیلوگرم
حبیب رنجبر و محسن حمیدی ۸۵- کیلوگرم
مسعود جلیل‌وند ۹۴- کیلوگرم
در بخش بانوان ناهید پیرهادی ۴۹- کیلوگرم
نسیم محمدی ۶۲- کیلوگرم

جودو محل برگزاری جاکارتا ۷ تا۱۰ شهریور

سعید ملایی ۸۱- کیلوگرم
جواد محجوب ۱۰۰+ کیلوگرم
محمد محمدی‌بریمانلو ۷۳- کیلوگرم
علیرضا خجسته ۶۶- کیلوگرم
دنیا آقایی ۷۰- کیلوگرم
مبینا عزیزی ۵۷- کیلوگرم

کوراش محل برگزاری جاکارتا ۶ تا ۸ شهریور

بهزاد وحدانی و قنبرعلی قنبری ۶۶- کیلوگرم
الیاس علی‌اکبری و امید تیزتک ۸۱- کیلوگرم
محمد ملک‌محمدی و قاسم احدی ۹۰- کیلوگرم
جعفر پهلوانی و محمدعلی ذاکری ۹۰+ کیلوگرم؛ در بخش مردان
طاهره آذرپیوند ۵۲- کیلوگرم
زهرا نادری‌بنی و آذر کولیوند ۶۳- کیلوگرم
زهرا باقری ۷۸+ کیلوگرم

بوکس محل برگزاری جاکارتا ۲ تا ۱۰ شهریور

امید احمدی‌صفا ۴۹- کیلوگرم
سجاد کاظم زاده ۶۹- کیلوگرم
شاهین موسوی ۷۵- کیلوگرم


پنچاک سیلات محل برگزاری جاکارتا ۱ تا ۷ شهریور

حامد حواسی ۶۰- کیلوگرم
محمدحسین بالاوزانی ۶۵- کیلوگرم
اکبر کیانیان ۷۰- کیلوگرم
محسن رنج‌دوست ۷۵- کیلوگرم
بابک هاشم زاده ۹۰- کیلوگرم
محمد مرتاضی ۹۵- کیلوگرم
زهرا فروغی‌نسب ۵۵- کیلوگرم
نازنین میرمحمدتبار ۶۰- کیلوگرم
تهمینه کربلایی‌صادقی ۶۵- کیلوگرم


سامبو محل برگزاری جاکارتا ۹ و ۱۰ شهریور

ایرج امیرخانی ۹۰- کیلوگرم
الهام بهرامی ۴۸- کیلوگرم
شهین جمال‌آبادی ۵۷- کیلوگرم
اکرم خانی‌اسدآبادی ۶۸- کیلوگرمد



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی