یک خبر ترسناک درباره کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده به دلیل مصدومیت شاید دیگر نتواند به ورزش حرفه‌ای بپردازد

چرا کیمیا علیزاده مصدوم می شود؟

مربی کیمیا علیزاده، تکواندوکار نام‌آشنای ایران که در آستانه بازی‌های آسیایی از ناحیه زانو(ACL) دچار مصدومیت شد، گفته که به‌دلیل شدت آسیب‌دیدگی امکان خداحافظی او از ورزش حرفه‌ای وجود دارد.

کیمیا علیزاده سال 2016 در زیو، اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در المپیک را به‌دست آورد. پس از این افتخارآفرینی روند بدشانسی‌های علیزاده شروع شد. ابتدا مچ پای مصدومش را به تیغ جراحان سپرد و سپس درگیر سندروم گیلن باره شد.

او در مسابقات جهانی سال 2017 موفق شد مدال نقره را کسب کند ولی در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام از کسب مدال ناکام ماند. با اعلام کمیته‌ملی المپیک به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب شد که همین مسئله باعث افزایش انگیزه او شد. ولی مصدومیت دیگر گریبانگیر این بانوی پرافتخار شد.

برخی معتقدند انتخاب علیزاده به‌عنوان پرچمدار فشار روانی برای او در پی داشته است و همین مسئله سبب شده تا دچار مصدومیت شود. مهرو کامرانی، سرمربی دختران تکواندوکار ایران درباره پرچمداری کیمیا علیزاده و اتفاقاتی که پس از اعلام این خبر رخ داد، گفت:« بعد از ناکامی علیزاده در قهرمانی آسیا احساس کردم شاید پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به او کمک کند. عملکرد کیمیا علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به توانایی‌های او ضعیف بود و ارتباط او با زمین مسابقه دیر برقرار شد و در یک ثانیه مسابقه را از دست داد. بازگشت بدون مدال از مسابقات قهرمانی آسیا برای کیمیا علیزاده سنگین بود و خیلی اذیت شد اما انتخابش به‌عنوان پرچمدار برای او خوب بود و کمک کرد شرایط روحی خود را بازسازی کند. کیمیا برای حضور در اندونزی در شرایط بسیار بهتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا قرار داشت و واقعا به‌دنبال کسب مدال بود. به‌عنوان مربی و یک دوست در کنار او خواهم بود و اعتقاد دارم پرچمداری در مصدومیت او تاثیرگذار نبود.»


مصدومیت‌های پی درپی علیزاده

مصدومیت‌های شدید عمدتا دلیل خداحافظی ورزشکاران حرفه‌ای از دنیای قهرمانی محسوب می‌شود. با توجه به مصدومیت نسبتا شدید کیمیا علیزاده و البته مصدومیت‌های پیاپی او این شائبه پیش آمده که‌ او دیگر به‌عنوان ورزشکار در مسابقات حضور نداشته باشد و با دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

کمرانی، سرمربی تیم‌ملی در این‌باره گفت:«کسی که بارها زیر تیغ جراحی رفته است، برای بازگشت باید انگیزه بسیار قوی داشته باشد. کیمیا علیزاده قبل از مصدومیت اخیر، حدود یک‌سال به‌خاطر مصدومیت گذشته‌اش از اردوی حرفه‌ای و دنیای قهرمانی دور بود و زندگی عادی یک دختر را تجربه کرد. او در این مدت مانند دختران دیگر زندگی و لذت آن را تجربه کرد. بازگشت او بعد از تجربه این شرایط ، خیلی سخت بود و با اصراری که خود کیمیا داشت من به حضور او در مسابقات قهرمانی آسیا راضی شدم.

اصلا موافق حضور او در ویتنام نبودم و او اصرار زیادی برای بازگشت داشت. حتی کیمیا با مراجعه به پزشکان نامه حضور در تمرینات را دریافت کرد. نهایتا کیمیا به اردوی تیم‌ملی بازگشت اما با یک روحیه غیرحرفه‌ای که با توجه به دوری‌اش از اردوها کاملا طبیعی بود. امیدوارم با وجود مصدومیت اخیر مجددا کیمیا به دنیای قهرمانی بازگردد اما احتمال خداحافظی او از دنیای قهرمانی نیز وجود دارد.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir