80 هزار تماشاگر تبریزی ساعت 21:30 یكشنبه شب در ورزشگاه یادگار امام(ره) حاضر شدند تا بعد از 8 سال شاهد بازی تیم محبوبشان مقابل استقلال تهران باشند.
 
به گزارش آرین اسپورت، طبیعی بود كه تیم تراكتورسازی با حمایت هوادارانش از همان لحظات ابتدایی، بازی را هجومی آغاز كند اما دقیقه 20 برخلاف جریان بازی و میل هواداران تبریزی، استقلال با ضربه سر فرهاد مجیدی به گل رسید. كاپیتان استقلال كه مقابل 80 هزار نفر توانسته بود، تیمش را جلو بیندازد به طرف تماشاگران رفت تا شادی كند. تمام ماجرا از همین جا شروع شد، از زمانی كه مجیدی از زمین مسابقه خارج شده و به طرف تماشاگران رفت، غافل از اینكه قرار است هواداران تبریزی با پرتاب بطری و اشیا از او و بهزاد غلامپور استقبال كنند. شادی كاپیتان استقلال ثانیه‌ای طول نكشید و بر اثر اصابت بطری به سرش، نقش بر زمین شد، به همین خاطر محسن تركی داور مسابقه مجبور شد برای دقایقی بازی را متوقف كند اما نكته قابل توجه در این لحظات سكوت گزارشگر بازی بود كه تا دقایقی قبل با شور و هیجان خاصی بازی را گزارش می‌كرد.

گزارشگر سیمای تبریز كه از گل مجیدی ناراحت شده بود، قصد نداشت حركت هواداران تراكتورسازی را بازگو كند. این گزارشگر بدون حتی اشاره‌ای كوتاه به ماجرا با جانبداری از هواداران تبریز از سكوت ورزشگاه یادگار امام(ره) حرف زد اما آیا تمام ماجرا این بود؟ آیا لحظه‌ای كه گل به ثمر رسید هواداران تبریزی سكوت كردند و یا اینكه ناراحتی خود را با پرتاب بطری به سر گلزن استقلال نشان دادند! این جانبداری‌ها را پیش از این از گزارشگران شهرستان‌های دیگر از جمله اهواز، اصفهان، شیراز و... دیده بودیم اما صحنه‌ای به این واضحی كه بیانگر حركت خشن تماشاگران تبریزی بود و همه بیننده‌های تلویزیونی از طریق گیرنده‌های خود شاهد آن بودند! چیزی نبود كه گزارشگر تبریزی به راحتی از آن بگذرد. حادثه‌ای كه برای فرهاد مجیدی افتاد، دلیل خوبی بود تا به یاد چند روز قبل بیفتیم، آن زمانی كه ناظر فدراسیون گزارشی در مورد فحاشی هواداران تبریزی به كمیته انضباطی فرستاده بود ولی شفق، مدیرعامل تراكتورسازی و ششگلانی رییس هیات فوتبال تبریز طی مصاحبه‌هایی فحاشی هواداران تبریزی را تكذیب كردند و مدعی شدند ناظر فدراسیون مغرضانه گزارش داده است. آنها از كمیته انضباطی خواستند به گزارش ناظر فدراسیون -كه از نظر آنها مغرضانه بود- توجهی نكند و با توجیهاتی كه آوردند از محرومیت قسر در رفتند و مقابل استقلال توانستند با 80 هزار تماشاگر حاضر شوند. حالا باید از مسوولان تبریزی این سوال را پرسید كه حركت به این واضحی هواداران تبریزی در بازی مقابل استقلال را چطور می‌خواهند توجیه كنند؟

ششگلانی: هواداران استقلال از شدت خوشحالی سر مجیدی را شكستند!

این بار توقع داشتیم بدون هیچ گونه جانبداری، رییس هیات فوتبال تبریز حركت تماشاگران تراكتورسازی را مورد سرزنش قرار دهد و قبول كند كه نباید این رفتار از جانب هواداران تراكتورسازی سر می‌زد اما این بار هم ششگلانی با حرف‌های عجیب به طرفداری از تماشاگران تبریزی می‌پردازد: «اینطور نبود كه تماشاگران تبریزی سر مجیدی را بشكنند. من در ورزشگاه بودم و همه چیز را از نزدیك دیدم. این هواداران استقلال بودند كه با شادمانی سرمجیدی را شكستند و تماشاگران تبریزی نقشی در این ماجرا نداشتند.» توجیه ششگلانی برای سرپوش گذاشتن به حركت هواداران تبریزی كاملا عجیب و غریب است. كجای دنیا سراغ دارید كه هواداران یك تیم از شدت خوشحالی سر گلزن خود را بشكنند!

ریاحی: هواداران استقلال دوام نیاوردند!

ریاحی ناظر داوری بازی تبریز كه از رفتار خشن هواداران تبریزی به شدت تعجب كرده می‌گوید: «5 هزار تماشاگر استقلال و حدود 75 هزار تماشاگر تبریزی به ورزشگاه یادگار امام(ره) آمده بودند. در دقایقی از بازی آنقدر همهمه شد كه هواداران میزبان برخلاف قوانین آمدند و كنار هواداران میهمان نشستند و درست در این دقایق بود كه درگیری بین هواداران آغاز شد و چون با بطری‌های پرآب بر سر هم می‌كوبیدند چند نفری آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند. جنگ بین هواداران در دقیقه 20 دامن گلزن استقلال را گرفت و هواداران تبریزی بطری آب را به سر مجیدی كوبیدند البته این جنگ پایان پیدا نكرد و از آنجایی كه تعداد تماشاگران تبریزی چندین برابر استقلالی‌ها بود آنها دوام نیاوردند و دقیقه 79 بازی، 5 هزار تماشاگر استقلال از ورزشگاه بیرون رفتند. تمام این صحنه‌ها را گزارش كردیم، فكر می‌كنم با توجه به تذكری كه پیش از این كمیته انضباطی به تبریزی‌ها داده بود محرومیت در انتظار آنها باشد. ناظر فدراسیون در این بازی آقای یدالله سلیمانی بود و ایشان هم تمام این صحنه‌‌ها را به صورت گزارش به كمیته انضباطی می‌فرستد.» باید دید با این مستنداتی كه در مورد حركت‌های خشن هواداران تبریزی وجود دارد باز هم مسوولان تراكتورسازی توجیهی خواهند داشت!

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com