خبر محرومیت احتمالی و سنگین باقری‌نیا به اتهام شركت در دوپینگ، سه‌شنبه به اطلاع شفیع‌زاده رسید.
 

به گزارش دنیای فوتبال، اكنون عقد قرارداد رسمی این مربی با استقلال منوط به دریافت حكم تبرئه از كمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال است! رضا نصیری بازیكن فصل پیش تیم دسته اولی كوثر لرستان كه به دلیل استفاده از مواد نیروزا با محرومیت یك ساله مواجه شده در كمیته مبارزه با دوپینگ اعتراف كرده این عمل را با هماهنگی و اطلاع باقری‌نیا سرمربی وقت كوثر لرستان انجام داده است.

معارفه سرمربی جدید استقلال اهواز، تحت تاثیر اعتراضات هواداران ناراضی این تیم قرار گرفت. معارفه‌ای كه قرار بود ساعت 17:30 دوشنبه انجام شود به دلیل حمله تعدادی از هواداران متعصب استقلال به محل تمرین و اعتراض آنها به نتایج ضعیف این تیم با یك ساعت تاخیر انجام شد. تماشاگران نسبت به بازی ضعیف چند بازیكن در مسابقات قبلی معترض شده و تهدید كردند درصورت تداوم این وضعیت با این بازیكنان برخوردهای شدیدی می‌‌‌كنند. مدیرعامل و رئیس كانون هواداران استقلال پس از آرام كردن تماشاگران معترض، زمینه انجام مراسم معارفه را مهیا كردند. شهرام شفیع‌زاده ضمن معرفی عبدالمجید باقری‌نیا كمك مربی خوزستانی تیم تراكتورسازی تبریز به عنوان سرمربی جدید استقلال اهواز، بازیكنان را به تلاش بیشتر و كسب نتیجه مطلوب ترغیب كرد. باقری‌نیا دقایقی صحبت كرد اما حواس آبی‌پوشان متوجه تماشاگرانی بود كه كماكان از كنار زمین با داد و فریاد، اعتراضشان را به گوش استقلالی‌ها می‌رساندند.

چالش‌های جدید

خبر محرومیت احتمالی و سنگین باقری‌نیا به اتهام شركت در دوپینگ، دیروز(سه‌شنبه) به اطلاع شفیع‌زاده رسید و اكنون عقد قرارداد رسمی این مربی با استقلال منوط به دریافت حكم تبرئه از كمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال است! رضا نصیری بازیكن فصل پیش تیم دسته اولی كوثر لرستان كه به دلیل استفاده از مواد نیروزا با محرومیت یك ساله مواجه شده در كمیته مبارزه با دوپینگ اعتراف كرده این عمل را با هماهنگی و اطلاع باقری‌نیا سرمربی وقت كوثر لرستان انجام داده است. متن سومین و آخرین احضاریه كمیته مبارزه با دوپینگ برای سرمربی اسبق كوثر لرستان روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت و باقری‌نیا ظهر دوشنبه قبل از سفر به اهواز و شركت در تمرین استقلال به این كمیته رفت و پاسخگوی اتهام وارده بود. با مخابره این خبر توسط خبرگزاری مهر و اطلاع شفیع‌زاده از موضوع اكنون عقد قرارداد رسمی استقلال و باقری‌نیا به شرطی انجام می‌شود كه در حكم نهایی كمیته مبارزه با دوپینگ اسم این مربی وجود نداشته باشد!

ترس از تكرار تاریخ

باقری‌نیا اما برای دومین بار است كه سرمربی استقلال اهواز می‌شود. سال 76 پس از باخت‌های متوالی و شكست بی‌سابقه 5بر یك مقابل پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی كه سنگین‌ترین باخت تاریخ 61 ساله تیم اهوازی است باقری‌نیا خداحافظی تلخی با استقلال داشت. آن شب در ورزشگاه آزادی، كمك داور به اشتباه گل تاریخی احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان پرسپولیس كه در پی ضربه‌ای آزاد و از نیمه زمین پرسپولیس به ثمر رسید را آفساید اعلام كرد تا مانع از شش تایی شدن استقلال اهواز بشود. سیدابراهیم تهامی و چند استقلالی دیگر باقری‌نیا را متهم به تبانی با پرسپولیس كردند و حكم اخراج این مربی در همان رختكن ورزشگاه آزادی صادر شد. تهامی همزمان به عنوان سرمربی و بازیكن به هدایت استقلال اهواز پرداخت و از چهار بازی باقی مانده لیگ آزادگان سه پیروزی و یك تساوی كسب كرد اما استقلال در زمان باقری‌نیا آنقدر باخته بود كه در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط كرد و چهار سال در حسرت صعود به لیگ اصلی فوتبال كشور باقی ماند. هواداران دو آتیشه استقلال كه از تكرار خاطرات 12 سال قبل وحشت دارند، بعد از تمرین دوشنبه آبی‌پوشان جلوی باقری‌نیا را گرفته و به این مربی اولتیماتوم دارند تا از تكرار فاجعه جلوگیری كند. سرمربی جدیدی از استقلالی‌ها سه هفته فرصت خواست تا تیم را به وضعیت مطلوب برساند اما وضعیت جدول نشان می‌دهد كه آبی‌ها اهواز ظرفیت سه باخت دیگر را ندارند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: donyayefootball.com