اخبار کوتاه از برگزاری شصت و هفتمین دربی پایتخت.


مسعود مرادى شانس اول قضاوت در دربی تهران

به نظر مى رسد از بین همه داوران شاغل در لیگ فوتبال ایران، مسعود مرادى كه به تازگى از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فارغ شده و با استراحت كافى آماده قضاوت است، بیشترین شانس را براى قضاوت در دربى دارد. مرادى كه شاید او را بتوان یكى از بهترین داوران دهه اخیر فوتبال ایران دانست، به دلیل نوسان ها و برخى قضاوت هاى نه چندان منصفانه، جایگاه بین المللى خود را در ذهن هواداران از دست داده است و این فرصتى مناسب براى بازیابى اوست. به جز مرادى، هدایت الله ممبینى، داور سرشناس خوزستانى نیز براى قضاوت كم شانس نیست. همچنین محسن تركى به این دلیل كه شهرآورد سال گذشته را سوت زده است، خداداد افشاریان به دلیل اشتباه فاحش در بازى ابومسلم - راه آهن (او
۲ هفته است كه از قضاوت محروم است) و سعید مظفرى به دلیل سفر آسیایى، شانس سوت زدن در شهرآورد را از دست داده اند. مرادى كه بازى هاى بزرگى را مثل فینال جام حذفى بین پرسپولیس و سپاهان سوت زده است، براى قضاوت در دربی كاملاً اعلام آمادگى كرده است.

نشست ویژه عوامل اجرایی مسابقه دربی، تصمیم گیری درباره بلیت فروشی

نشست ویژه عوامل اجرایی مسابقه تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاههای مرتبط برگزار می شود.
در این جلسه که به ریاست برات لو معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران ، مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ و نمایندگان راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اتوبوسرانی، اورژانس ، ورزشگاه آزادی و ... برگزار خواهد شد، هماهنگی های لازم جهت برگزاری دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در روز جمعه 10 مهر ماه انجام خواهد شد.
در این نشست در خصوص نحوه بلیط فروشی، جابجایی و ورود و خروج تماشاگران به ورزشگاه آزادی تصمیم گیری و هماهنگی های مورد نیاز بین عوامل اجرایی این مسابقه صورت خواهد گرفت.
این جلسه ساعت 9 صبیح روز سه شنبه در محل استانداری تهران و بدون حضورمدیران عامل دوباشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد.


روبروی جایگاه از آن استقلالی‌ها

ضلع شرقی ورزشگاه آزادی (روبروی جایگاه) در دربی شصت‌وهفتم به هواداران استقلال اختصاص می‌یابد.

پس از دیدار برگشت تیم‌های استقلال و پیروزی در لیگ گذشته مدیرعامل باشگاه استقلال پیگیر اختصاص سهم میزبان از ظرفیت ورزشگاه آزادی برای دربی‌های آتی شد كه در پی این امر برای نخستین بار در چند دهه گذشته هواداران استقلال به عنوان میزبان مسابقه در ضلع شرقی ورزشگاه و طبقه اول استقرار خواهند یافت.
این موضوع در نشست این هفته مسئولان برگزاری دیدار استقلال و پیروزی قعطی خواهد شد.


ظرفیت ورزشگاه آزادی برای تماشاگران پرسپولیس و استقلال یكسان است

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: ورزشگاه آزادی روز جمعه به طور مساوی در اختیار هواداران پرسپولیس و استقلال قرار خواهد گرفت.

عزیز محمدی در گفت و گو با خبرنگاران درباره این كه گفته می شود برای بازی روز جمعه تیم های استقلال و پرسپولیس 60 درصد ورزشگاه در اختیار هواداران استقلال قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: سازمان لیگ چنین موضوعی را اعلام نكرده است.
وی افزود: استقلال در این بازی میزبان است. مدت ها بود این باشگاه به هنگام میزبانی به دنبال گرفتن جایگاه روبرو بود و چون حقشان است، جایگاه روبرو در اختیار استقلال قرار گرفت.
محمدی ادامه داد: هواداران دو تیم به طور مساوی می توانند در ورزشگاه حضور پیدا كنند. البته طبق رسم میزبانی فقط 10 درصد به تیم میهمان تعلق می گیرد اما این مورد درباره دربی پایتخت رعایت نمی شود چون دو تیم دارای یك ورزشگاه مشترك هستند و به همین دلیل این قانون در بازی های دو تیم اعمال نمی شود.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:ariensport.com