برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی معرفی شدند.
 
به گزارش فارس، برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره عبارتند از:

** بخش فیلمنامه:

* بخش بهترین فیلمنامه داستانی:

هیات داوران با تقدیر از فیلمنامه «خط‌های موازی» نوشته «جلال‌الدین ساعدپناه»، در بخش بهترین فیلمنامه داستانی به اتفاق آرا تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادی را به غلامرضا رمضانی برای فیلمنامه «حریف سخت» اهدا كرد.

* بخش بهترین فیلمنامه‌های سینمائی:

با تقدیر از فیلمنامه «پرستوهای مهاجر» نوشته «سینا حسنی» در بخش فیلمنامه‌های سینمائی، هیات داوران تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادی را مشتركا به «سعید توكلی» و «محمد نقابی» برای فیلمنامه «داور قاطع است» از صدا و سیمای استان خراسان رضوی اهدا كرد.

* بخش بهترین ایده ورزشی:

در بخش بهترین ایده ورزشی هیات داوران ضمن تقدیر از طرح و نوشته «بازی فضایی» اثر «جعفر جعفری‌اولیا»، تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 4 سكه تمام بهار ازادی را به «یعقوب جدیری» برای فیلمنامه «ماراتن» از استان آذربایجان شرقی اهدا كرد.

* بخش بهترین فیلمنامه مجموعه‌های تلویزیونی:

در بخش بهترین فیلمنامه مجموعه‌های تلویزیونی، هیات داوران هیچ یك از آثار را شایسته مقام اول ندانست و با آرزوی اینكه در سال‌های بعد شاهد ارسال بهتر و فاخری در این زمینه باشیم تقدیر خود را به همراه لوح افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادی به «كاظم معصومی» برای فیلمنامه «فردا روشن است» اهدا كرد.

** بخش مسابقه ایران:

* بخش نگاه ویژه (ورزش و جامعه):

دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به داوود فروغی برای فیلم رویای آناپورنا اهدا شد.

هیات داوران دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی را مشتركا به شیركو سالك كارگردان و رحیم سالك تهیه كننده فیلم من می‌توانم از صدا و سیمای مركز مهاباد داد همچنین هیات داوران دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی را به علیرضا فرخ زادیان برای فیلم من شعبده باز نیستم تقدیم كرد.

* بخش نگاه ویژه (ورزش و معنویت):

هیات داوران دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار ازادی را به «حازم شاهینی» برای فیلم «من و دوچرخه‌ام» اهدا كرد.

همچنین در این بخش دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به «مرجان اشرفی‌زاده» برای فیلم «گذر از پنجره‌های مه‌آلود» تعلق گرفت.

* بخش نگاه ویژه (ورزش و آموزش):

در این بخش تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 5 سكه تمام بهار آزادی به «رضا نظام دوست» برای فیلم «غارنوردی در ایران» اهدا شد.

* بخش پویانمایی:

دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به «پریسا دشتی‌گوهری» برای انیمیشن گل از صدا و سیمای مركز آبادان اهدا شد.

دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به «رضا مهران‌فر» برای ساخت انیمیشن «شوت» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به «توران كولیوند» برای انیمیشن «ماجراهای كوچولو» اهدا شد.

همچنین در این بخش دیپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادی به «مونا تاجیكی» برای انیمیشن «میان پرده‌های ورزشی» از اداره كل بازرگانی صدا و سیما داده شد.

* بخش برنامه‌های تلویزیونی:

هیات دوران دیپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادی را برای فیلم «بازی بی‌پایان» اهدا كرد. همچنین از بین آثار رسیده لوح افتخار بهترین گزارشگر برنامه تلویزیونی، تندیس طلایی جشنواره و 6 سكه تمام بهار آزادی را به «احسان شیران» گزارشگر برنامه تلویزیونی «نگاهی به ورزش استان» به تهیه‌كنندگی «امین محمودوند» از استان لرستان اهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار بهترین مجری برنامه تلویزیونی و 6 سكه تمام بهار آزادی به «رضا جاودانی» برای اجرای مسابقه «قویترین مردان ایران» داده شد.

تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادی برای بهترین برنامه تلویزیونی به «عادل فردوسی‌پور» برای برنامه «90» اهدا شد.

* بخش مجموعه‌های تلویزیونی:

دیپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادی به «محمد باقری‌نیكو» برای فیلم «بچه‌های دهكده» اهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار بهترین كارگردانی مجموعه تلویزیونی و 8 سكه تمام بهار آزادی به «اسماعیل رضایی»، مدیر تلویزیونی گروه شاهد برای مجموعه «ستاره‌های زمینی» داده شد.

* بخش مستند:

هیات داوران تندیس طلایی، لوح افتخار و 8 سكه تمام بهار آزادی بهترین فیلم مستند را به علی عابدی برای فیلم «خان تانكری» اهدا كرد.

جایزه بهترین فیلم مستند شامل تندیس طلایی، لوح افتخار و 10 سكه تمام بهار آزادی را به «رضا فرهمند» برای تهیه‌كنندگی و كارگردانی فیلم «اتاق صعود» داده شد.

* بخش داستانی:

دیپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادی به «علیرضا بذرافشان» برای فیلم «انتقال» اهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار بهترین كارگردانی داستانی و 8 سكه تمام بهار آزادی به «سیروس الوند» برای فیلم «مرد» اهدا شد.

* بخش سینما و ورزش:

هیات داوران تندیس طلایی جشنواره لوح افتخار و 5 سكه تمام بهار آزادی را برای بهترین نقش آفرینی به «یونس فیضی» از روستای كهنه‌خان پیرانشهر برای بازی در فیلم «من می‌توانم» اهدا كرد.

در بخش بهترین ایده فیلم سینمایی، تندیس طلا، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادی به «انسیه شاه‌حسینی» نویسنده فیلم «پنالتی» اهدا شد.

در این بخش هیات داوران تندیس طلا، لوح افتخار و 10 سكه تمام بهار آزادی بهترین كارگردانی فیلم سینمائی را به محمدعلی طالبی كارگردان فیلم سینمایی «دیوار» اهدا كرد.

** بخش مسابقه بین‌الملل:

هیات داوران بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره با حضور وحید اسفندیاری، محمدمهدی یادگاری و مهدی احمدی پس از بررسی، نظرات خود را به شرح زیر اعلام كردند:

در این دوره، دبیرخانه جشنواره تقدیر ویژه خود را به مجموعه آثار ارسالی از شبكه المنار لبنان به كارگردانی «كلا خلیل» با اهداء لوح تقدیر و 1 سكه تمام بهار آزادی ابراز می‌نماید.

* بخش برنامه‌های تلویزیونی:

هیات داوران از فیلم «ابوغریب» از كشور عراق به خاطر پرده‌برداری از جنایات وحشتناك استكبار جهانی و انعكاس روح استعمار ستیزی در دنیای ورزش تقدیر ویژه كرد.

تندیس برنز، دیپلم افتخار و 1 سكه تمام بهار آزادی به فیلم «به سوی افتخار» ساخته «سید‌علی كاظمی» از كشور افغانستان به خاطر گزارش پرشور و مشتاقانه‌ای از حضور گروه افغانی در المپیك پكن پس از دوره تاریك سیطره طالبان اهدا شد.

تندیس نقره، سپاس‌نامه و 2 سكه تمام بهار آزادی به فیلم «حمل مشعل در كوالالامپور» ساخته «كمال روسلیم» از كشور مالزی به خاطر تصویر دقیق از یك رویداد ورزشی داده شد.

تندیس طلایی جشنواره، درخشش‌نامه و 3 سكه تمام بهار آزادی به «آریپوف خودی بردی» برای فیلم «تاریخچه فوتبال» از كشور تاجیكستان به خاطر ارائه گزارشی جذاب، جامعه و مانع از پدیده‌ای ورزشی در بستر تاریخ آن كشور اهدا شد.

* بخش داستانی:

هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به فیلم «زردپوشان، برپا» ساخته «دراژن زركویچ» از كشور كرواسی به خاطر تعهد و عشق خالصانه به ورزش فوتبال تقدیم كرد.

تندیس نقره، سپاس‌نامه و 3 سكه تمام بهار آزادی به فیلم «جست و خیز» به كارگردانی «پیترناس» از كشور سوئد به خاطر نمایش گذر از محدودیت‌های عصر حاضر با تقویت اراده و خواست فردی به مدد ورزش اهدا شد.

همچنین در این بخش تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 4 سكه تمام بهار آزادی به «چنگ دینگ آن» كارگردان فیلم «غرش شهر كلنگ» از كشور سنگاپور به خاطر ارائه تصویری منسجم و قابل باور از رشد و نمو با عشق به پدیده فوتبال از سنین كودكی تا بزگسالی در جهت رشد و ارتقا اراده ملی با تكیه بر خودشناسی و خودباوری داده شد.

* بخش مستند:

هیات داوران با تقدیر ویژه از فیلم «سه، دو، یك» از كشور آلمان به خاطر نمایش روح همبستگی، اتحاد و غرور با تكیه بر خصیصه ورزش دوستی، تندیس برنز، دیپلم افتخار و 1 سكه تمام بهار آزادی را به فیلم «صعود» ساخته «كرسكایا» از كشور روسیه به خاطر تلاش صادقانه برای نقب به درون شخصیت قهرمانی افسانه‌ای، بدون استفاده زائد از نماهای پرهیجان ورزشی اهدا شد.

تندیس نقره، سپاس‌نامه و 2 سكه تمام بهار آزادی به فیلم «داور را بكش» ساخته «ایوزهینانت» از كشور بلژیك به خاطر نگاه جذاب و طنزآمیز به جهان عجیب داوران فوتبال كه بخشی از اضطراب حاكم بر این حرفه را نزد خانواده و اطرافیان ایشان نیز منعكس می‌كند، اهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره، لوح افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادی به «جان ماری آنتوانی نی» و «تونی پاكر» برای فیلم «شماره 9» از كشور فرانسه به خاطر تلاش موفق در واكاوی وجوه مختلف زندگی یك ابرستاره دنیای ورزش با اتكا به ساختاری پركشش و ضرباهنگی سریع كه هیجان یك مسابقه بزرگ ورزشی را به بیننده منتقل می‌كند، اهدا شد.

همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی به خاطر مجموعه آثار ارسالی از قطر، تندیس طلایی و لوح یادبود 2 سكه تمام بهار آزادی را به «فاروق المنصوری» از كشور قطر اهدا كرد.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: farsnews.com