تقریبا روز دوم شهریور ماه بود که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظر سنجی از کاربران خود خواست تا با شرکت در این نظر سنجی مهاجم تاریخ آسیا را انتخاب کنند.
 
به گزارش فوتبال ما، در روزهای نخست این نظرسنجی رقابت تنگاتنگی بین علی دایی،هائو هایدونگ و سامی الجابروجود داشت.حتی در مقطعی هم دایی با پیشی گرفتن از رقیبان خود در رتبه نخست قرار گرفت اما نتیجه ای که در پایان به دست آمد چیز دیگری بود.

در این رأی‌گیری که 10 نامزد حضور داشتند در پایان سامی الجابر، مهاجم تیم ملی عربستان با 662728 رأی یعنی بیش از 51 درصد آرا به عنوان برترین مهاجم تاریخ فوتبال آسیا انتخاب شد. ماجد عبدا... دیگر مهاجم سابق تیم ملی عربستان 550100 رأی معادل 42 درصد آرا را كسب كرد و به عنوان نفر دوم انتخاب شد. هائوهایدونگ مهاجم تیم ملی چین با 31216 رأی و كسب 2 درصد آرا در مقام سوم جای گرفت و پس از او علی دایی مهاجم تیم ملی ایران با 22580 رأی یعنی 1,8 درصد آرا كاربران را به خود اختصاص داد و به عنوان چهارمین مهاجم برتر آسیا دست یافت.این انتخاب از آن جهت غیر رسمی است که حقیقت چیز دیگری است و نگاهی هر چند اجمالی به این قضیه می تواند به خوبی گویای همه چیز باشد که علی دایی بهترین مهاجم تاریخ آسیا است.با این حال آنچه در این نظر سنجی حائز اهمیت است و در انتخاب نفرات تاثیر مستقیم دارد محبوبیت کاندیدا در بین کاربران است.همان فاکتوری که علی دایی هرگز نخواست و نتوانست به آن برسد.شاید اگر این نظر سنجی چند سال پیش وزمانی که دایی دراوج محبوبیت قرار داشت برگزار می شد بدون شک به عنوان برترین مهاجم تاریخ آسیا انتخاب می شد.جالب اینجاست که بسیاری از کاربرانی که به دایی رای داده اند غیر ایرانی و از کشورهای شرقی آسیا بوده اند.   

رده بندی سایر نفرات به ترتیب زیر است:

5-چابوم كون از كره جنوبی(7519 رای)

6- حسین سعید از عراق(7426 رای)

7-پایا پوینگ پئو از تایلند(4684 رای)

8- كازویوشی میورا از ژاپن(1625)

9-پاك دو از كره جنوبی(806 رای)

10-ماكسیم شاتسكیخ از ازبكستان(641 رای)


   
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: footballema.com