تینا آخوندتبار: زیبایی صورتم را برای بوکس گذاشتم
تینا آخوندتبار بازیگر سینما که مدتی است به بوکس روی آورده می‌گوید: دقیقا من از یک چهره هنری و لطیف که در واقع چهره اولویت آن است به رشته ای آمدم که در آن آسیب دیدگی وجود دارد. من نمیتوانم بگویم در سینما موفقیتم ربطی به چهره ام نداشت، اولین پوئن مثبت من چهره ام بود

تینا آخوندتبار: می خواهم به عنوان یک قهرمان به سینما برگردم

شهرتش را مدیون جعبه جادویی تلویزیون می داند، نقش های زیادی را در سریال های مختلف بازی کرده خوب هم  از پس آنها بر آمده است. اما عشق مبارزه روی رینگ برای چیز دیگری بود،به حدی جذاب که برایش چند سال قید سینما و تلویزیون و مهمتر از آن زیبایی صورتش  را هم زده است. صحبت از تینا آخوندتبار است که تا به امروز ۶ مبارزه رسمی بدون باخت داشته و  قرار است هفته آینده در هفتمین بار مسابقه رسمی اش  در بلاروس با حریف سر سخت و حرفه ای  مبارزه می کند.

*خانم آخوندتبار مردم جامعه تینا را بیشتر با چهره سینما و تلویزیون میشناسند،بعداز چند سال دوری ، چه خبر از سینما؟
بازی بوکس یک بازی فکری است، دقیقا مثل شطرنج. اصلا آن طور که بعضی ها  تصور میکنند اصلا بوکس دعوای خیابانی نیست، درون بوکس چیزی دیگری است، چیزی که مرا از سینما به بوکس برده  تا حدی که به خاطر بوکس سینما را رها کردم. حالا  ۶ سال است که خبری از سینما ندارم و اصلا بازی نکرده ام. البته پیشنهادهای خوبی را در این چندسال داشتم، حتی بیشتر از قبل و اتفاقا برای فیلم های اکشن به من پیشنهاد شده است. اولین و آخرین گزینه برای بازی های اکشن در سینما تینا آخوندتبار است اما فعلا هدفم قهرمانی در بوکس است.

*قبول داری ،نمی توانستی  همزمان در سینما و بوکس باشید و برای موفقیت باید  یکی را انتخاب می‌کردی؟
 به نظرم ، سینما هم یک رینگ بوکس است، برای ساختن هرچیزی باید کار کنیم تا یک آدم متفاوت باشیم. وقتی دیدم نمیشود در سینما و بوکس همزمان جنگید ، تصمیم گرفتم بوکس را به سرانجام برسانم و بعد از آن با چهره یک قهرمان به سینما برگردم. قرار بود من نقش بوکسوری را بازی کنم اما به  همان اندازه دوست داشتم در زندگی شخصی آن  را حرفه ای کار کنم و با تصمیم جدی  بوکس را ادامه بدهم. من با شخصیتی که ۲۷ سال زندگی میکردم و میشناختم تصمیم به مبارزه در بوکس گرفتم  و بعد به سینما برگردم.

*احساس خطر نمیکردی  که چهره لطیف و هنری شما در این رشته آسیب ببیند؟
دقیقا من از یک چهره هنری و لطیف که در واقع چهره اولویت آن است به رشته ای آمدم که در آن آسیب دیدگی وجود دارد. من نمیتوانم بگویم در سینما موفقیتم ربطی به چهره ام نداشت، اولین پوئن مثبت من چهره ام بود. اما حالا برای بوکس صورت و زیبایی ام را  گذاشته ام چون عاشقش هستم.

*کسی به شما توصیه نکرد  در مسیر جدید تجدید نظر کنی ؟
آدم های خیلی زیادی بودند که اول  میخواستند منصرفم کنند اما من تصمیم را گرفته بودم. من از لحاظ مالی، جایگاه اجتماعی و خیلی مسائل دیگر پیشرفت زیادی کرده ام. سینمای ما هم در حد کن و هالیود نیست اما سینما به من  اعتماد بنفس داد و از لحاظ جایگاه اجتماعی به شرایط خوبی رسیدم . بعد از اعتماد به نفس باید عزت نفس باشد که بوکس و رینگ آن  را به من داد و گرفتار بوکس شدم(باخنده). حالا من بازیگری هستم ، عاشق بوکس. هرکسی کنار اعتماد بنفس، عزت نفس داشته باشد میتواند هرکاری را به راحتی انجام دهد و به آن باور برسد که میتواند.

*به عنوان یک بازیگر ،وقتی در پایان مبارزه از رینگ خارج می شوی ،چه حسی داری ؟
من هر وقت از رینگ خارج می شوم، یک آدم دیگری هستم. جدا از اینکه یک چیز جدید یادگرفته ام فردای آن روز یک آدم جدیدی  هستم و این همیشه انرژی ام را دوبرابر میکند و دنبال یک مرحله بالاتر می روم. این اتفاقات باعث می شود دنبال کار جدید و یادگرفتن کار تازه ای بروم و مبارزه با حریف بزرگتر و رقیب سر سخت تر.

* درست است  برای هفتمین مبارزه رسمی  به زودی  روی  رینگ می شوی؟
بله قرار است تا چند روز آینده در وزن ۵۸ کیلوگرم بایکی از بوکسورهای معروف بلاروس مبارزه کنم. فعلا حدود  سه هفته است که در بلاروس تمرین میکنم، حریفم یک چهره سر شناس این کشور است. او در MMA وکیک بوکسینگ کار  کرده امارشته و حرفه اصلی اش بوکس است.او با روی جوینز تمرین میکند و یک بوکسور کاملا حرفه ای و سطح بالا است. در این مدت همه  مبارزاتش را آنالیز کرده ام و ضعف و قوتش را خوب میشناسم. اول اعتماد بنفس او را در رینگ شکست میدهم تا  بعد برنده از رینگ خارج شوم.

*از مبارزات قبلی برایمان تعریف کن.   
در این چندسال ، ۶ بازی در باشگاه فنرباغچه داشتم که همه  مبارزاتم را برنده شده ام  و در ۲ بازی حریفانم را ناک اوت کردم. فنرباغچه دو باشگاه بزرگ حرفه ای و آماتور دارد، من در باشگاه حرفه ای بازی میکردم.در کشورهای اوکراین و ترکیه مبارزات خوبی داشتم و حالا با تکیه بر تجربیاتی که دارم میخواهم در هفتمین بازی هم برنده  باشم.

*بزرگترین هدف شما در بوکس چیست و چقدر به آن نزدیک شده ای؟
در کشوری که ما زندگی میکنیم، دختران آن نیاز دارند تا ورزش کنندو همه آنها در جستجوی  هدفشان هستند. برای رسیدن به هدفم میجنگم تا به مسیر اصلی برسم و نمیخواهم اشتباه کنم.

*نوع پوشش تو در مسابقات بوکس آیا محدودیتی برای فعالیت شما به وجود نمی آورد؟
محدودیت شخصی برایم دارد. حتی موهایم را کوتاه کردم تا راحت تر باشم. من سه بازی سخت با روسری و لباس پوشیده داشتم، اما مبارزه جذابی به نمایش گذاشتم. دقیقا در همه مبارزات دوبرابر رقبایم لباس می پوشم اما اصلا  برایم مهم نیست چون هدف دارم. میتوان با لباس پوشیده هم بازی کرد و موفق شد. من شخصا هر طوری که بخواهم مغزم را با بدنم هماهنگ میکنم. کافی است ۲۱ روز ساعت ۷ بیدار شوید، بعد از آن چه بخواهید چه نخواهید هر روز ساعت ۷ صبح بیدار می شوید. یک ماه با لباس پوشیده تمرین کنید، بعد از آن این شیوه ملکه ذهن شما می شود.

*حرفی مانده؟
بزرگترین هدفم در ورزش رفتن  روی سکوی قهرمانی است، همه  تلاشم را میکنم تا به اهدافم برسم، امیدوارم هفته آینده مثل مسابقات قبلی دست پراز رینگ خارج شوم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir