حمید استیلی، سرمربی جوان استیل آذین پس از تساوی 2-2 مقابل ابومسلم در جمع خبرنگاران در خصوص بازی هفته آینده با پرسپولیس عنوان کرد...

به گزارش آرین اسپورت، حمید استیلی، سرمربی جوان استیل آذین پس از تساوی 2-2 مقابل ابومسلم در جمع خبرنگاران در خصوص بازی هفته آینده با پرسپولیس عنوان کرد: « برای من سخت است كه پس از سال‌ها برابر پرسپولیس قرار بگیرم و به همین دلیل و به احترام تماشاگران در این مسابقه روی نیمكت استیل آذین نمی‏نشینم. »

بحث حضور نیافتن روی نیمکت را فیروز کریمی، آن زمان که قرار بود با صبای قم مقابل استقلال بایستد، به راه انداخت که در نهایت با کلی عشوه و ناز و تماشای صحنه‏های عاشقانه حاضر شد دست از این رفتار غیرحرفه‏ای خود بکشد و در مقابل هواداران استقلال روی نیمکت تیمش بنشیند. حالا پس از گذشت یک فصل حمید استیلی قصد دارد این حرکت را در مقابل هواداران پرسپولیس انجام دهد و روی نیمکت استیل آذین حضور نیابد! اقدام غیرحرفه‏ای که معلوم نیست آقایان از کجایشان در آورده‏اند و بوسیله آن با شعور هواداران فوتبال بازی می‏کنند. آیا مارک هیوز که بهترین دوران بازیگری‏اش را در منچستر یونایتد سپری کرده، در دربی شهر منچستر روی نیمکت تیمش حاضر نشد؟ یا مانوئل پلگرینی سرمربی رئال مادرید پس از چند فصل موفق در ویارئال، در برابر تیم سابقش اینچنین دست به کارهای تصنعی و غیرحرفه‏ای زد؟

در حالی که سال‏هاست لیگ حرفه‏ای را در کشورمان راه انداخته‏ایم و ادعا داریم فوتبالی حرفه‏ای را به نمایش می‏گذاریم اما به نظر می‏رسد تنها به حرف،حرفه‌ای هستیم. درست زمانی که شاهد افول فوتبال کشورمان هستیم و تیم‏های آسیایی و آفریقایی که تا دهه پیش حریف تمرینی فوتبال ایران بوده‏اند اما امروز گوی سقبت را از ما ربوده‏اند، مربیان و بازیکنان لیگ به ظاهر حرفه‏ای ایران هنوز آماتورگونه رفتار می‏کنند. به همین دلیل فوتبال بحرین با جمعیت 150 هزار نفر در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفته و در رنکینگ فیفا به رده چهارم آسیا صعود کرده اما فوتبال مستعد و غنی ما به راحتی از صعود به جام جهانی باز می‏ماند. فوتبال حرفه‏ای باشگاه حرفه‏ای، بازیکن حرفه‏ای، مربی حرفه‏ای و ... با استاندارهای بین‏المللی می‏خواهد و انگار این سوال هنوز جوابی ندارد که چه میزان حرفه‏ای شده‏ایم؟!

 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com