سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: شاید در اردوی بعدی تغییرات زیادی از لحاظ بازیكن داشته باشیم.

به گزارش آرین اسپورت، افشین قطبی در خصوص تماشای دیدار راه‌آهن - سپاهان و پرسپولیس -تراكتورسازی و اینكه آیا بازیكن خاصی را از این تیم‌ها برای دعوت به تیم ملی زیر نظر گرفته؛ ‌عنوان كرد: وقتی برای تماشای بازی‌ها به استادیوم می‌روم درباره بازیكنان نظر نمی‌دهم.

وی یادآور شد: وظیفه من است كه باز‌ی‌ها را تماشا كنم یا از طریق DVDهایی كه از شهرستان‌ها برایم ارسال می‌كنند بازیكنان تیم‌های لیگ برتری را زیر نظر بگیرم. خوشبختانه در زمان مناسبی به سر می‌بریم چون تنها دو بازی تا پایان نیم‌فصل باقی مانده و این مسئله می‌تواند در آینده تیم ملی تاثیر‌گذار باشد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینكه آیا فشردگی بازی‌های لیگ برتر تاثیری در روند و عملكرد بازیكنان داشته؛ تصریح كرد: فكر می‌كنم در بیشتر لیگ‌های اروپایی مسابقات به همین فشردگی برگزار می‌شود. تمامی تیم‌های بزرگ اروپا در حال حاضر یا درگیر جام حذفی هستند یا در لیگ برتر و جام اتحادیه بازی می‌كنند.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: باشگاه‌های ما در این فرصت می‌توانند از تمامی بازیكنان خود استفاده كنند. اعتقاد دارم اگر تیم‌های ایرانی می‌خواهند موفق شوند و در دراز مدت نتیجه بگیرند باید از تمامی بازیكنانی كه در اختیار دارند بهره بگیرند. خوشبختانه در ایران هر تیم می‌تواند از 27 یا 28 بازیكن استفاده كند و اگر مربیان ما به جوانان فرصت دهند و یك نوع بالانس در تركیب تیمی خود ایجاد كنند می‌توانند به موفقیت دست یابند.

قطبی ادامه داد: با برنامه‌ریزی كه سازمان لیگ برتر انجام داده سعی كرده مسابقات را طوری تنظیم كند كه فضاهای خالی زیاد بین بازی‌ها ایجاد نشود. فكر می‌كنم این تنها كاری بود كه مسئولان سازمان لیگ می‌توانستند انجام دهند. البته این روش ممكن است باعث اعتراض مربیان تیم‌ها شود و در بعضی مواقع عدم نتیجه‌گیری خود را به این مسئله ربط دهند اما مسئولیت تیم‌ها با خود مربیان است و آنها می‌توانند از تمامی مهره‌های خود بهره بگیرند ولی مطمئن باشید در پایان به نفع تیم ملی فوتبال خواهد بود و به پیشرفت در این ورزش كمك خواهد كرد.

 

وی در خصوص تاریخ اعلام لیست جدید تیم ملی گفت: چند روز قبل از اردوی هفدهم آبان‌ماه لیست جدید را اعلام می‌كنیم.

سرمربی تیم ملی در پایان در خصوص اینكه آیا تغییرات زیادی در اردوی تیم ملی نسبت به گذشته انجام می‌شود یا خیر پاسخ داد: در این خصوص صحبت نمی‌كنم اما اگر فكر می‌كنید تغییرات زیادی در اردوی بعدی داریم با نظر شما موافق هستم.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com