كمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال به نامزدهای برگزاری جام های جهانی ۲۰۱۸و ‪‪ ۲۰۲۲هشدار داد در صورتی كه...
 

كمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال به نامزدهای برگزاری جام های جهانی ‪۲۰۱۸و ‪  ۲۰۲۲هشدار داد در صورتی كه قوانین را رعایت نكنند، مجازات خواهند شد.

بر همین اساس كلودیو سالسر رییس كمیته اخلاق فیفا طی نامه‌ای به ‪۱۰نامزد میزبانی این رقابت ها، احترام به قوانین را یادآور شده است.

طبق قوانین، نامزدها از انتقاد از رقبا، دادن هدایای نقدی و امضای قراردادهای حمایت مالی تا قبل از رای‌گیری از۲۴عضو كمیته اجرایی فیفا در روز ‪ ۲دسامبر منع شده اند.

سالسر مهاجم سابق تیم ملی فوتبال سوییس كه اكنون به عنوان یك حقوقدان در خدمت كمیته اخلاق فیفا است شخصا طی ‪ ۹ماه آینده رفتار نامزدهای میزبانی جام جهانی را زیر نظر خواهد گرفت.

رییس فیفا نیز با استقبال از اظهارات سالسر اعلام كرده است، تاثیر اقتصادی كه فوتبال دارد نه تنها مسوولیت اجتماعی بلكه تعهد اخلاقی در این زمینه ایجاد می‌كند.

سپ بلاتر گفت: به همین دلیل داشتن یك كمیته اخلاق مستقل كه بتواند با نظارت دقیق از اجرای عدالت و قوانین اطمینان حاصل كند، مهم به شمار می‌رود.

سالسر جانشین سباستین كو دارنده دو عنوان قهرمانی دوومیدانی المپیك از انگلیس شده كه به دلیل پیوستن به پیشنهاد میزبانی كشورش به طور موقت از سمت خود كناره‌گیری كرده است.

كشورهای انگلیس، استرالیا، ژاپن، روسیه، آمریكا، و همچنین اسپانیا - پرتغال و هلند- بلژیك به طور مشترك، نامزد میزبانی یكی از دو جام جهانی ‪ ۲۰۱۸و ‪ ۲۰۲۲هستند در حالیكه كشورهای اندونزی، قطر و كره شمالی پیشنهاد خود را فقط برای برگزاری جام جهانی۲۰۲۲اعلام كرده اند.

فیفا همچنین اعلام كرده است كه از زمان شروع رسمی رقابت این نامزدها تاكنون هیچ شكایتی به كمیته اخلاق این فدراسیون ارسال نشده است.

 

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:parsfootball.com