با رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ دسته اول و حساس‌تر شدن بازی‌ها خبرهای گوناگون و در برخی مواقع تکان دهنده‌ای به گوش می‌رسد.

چند هفته پیش و در یکی از بازی‌های دسته اول دو تیم مدعی باید به مصاف یکدیگر می‌رفتند. برای هر دو تیم و هر دو مربی سه امتیاز واجب‌تر از نان شب بود. از بد ماجرا دو مربی رفاقت دیرینه‌ای با یکدیگر داشتند، سابقه سال‌ها همکاری کنار یکدیگر و همشهری بودن باعث شد تا بحث تبانی و... به وجود بیاید.

یکی از این دو مربی که سال گذشته سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را داشت با همکار سابق خود که از قضا او هم سال گذشته سابقه سرمربیگری در لیگ برتر و همان تیم را داشت تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد در قبال دریافت یک چک 30 میلیون تومانی بازی را به آنها واگذار کند. مربی تیم حریف که بدش نمی‌آمد پولی به جیب زده باشد با رندی خاصی چک را از مربی حریف می‌گیرد و در جیب مبارک خود می‌گذارد.

روز بازی که فرا می‌رسد در میان تعجب همان تیمی که قرار بود بازی را وا دهد و سه امتیاز را تقدیم حریف کند بهترین نمایش خود را انجام می‌دهد و در نهایت بازی را به سود خود به پایان می‌رساند. پس از پایان بازی مربی تیم بازنده که همه چیز را از دست رفته می‌دید با مربی حریف و همکار سابق خود تماس می‌گیرد تا حداقل چک 30 میلیونی خود را پس بگیرد. مربی بازنده اما در تماسی با مربی تیم برنده حرف‌های جالبی می‌شنود که شنیدنش خالی از لطف نخواهد بود. از قضا مربی تیم برنده که چک 300 میلیون ریالی را دریافت کرده بود به دلیل یکی دو سال همکاری با تیم حریف مبلغ بالایی از این باشگاه طلبکار بود.

به همین دلیل مربی تیم برنده در جواب تقاضای مربی تیم بازنده مبنی بر بازگرداندن چک این صحبت‌ها را به زبان می‌آورد: «این همه پول از باشگاه شما طلب دارم، حالا هم به 30 میلیون از پولم رسیده‌ام. اگر پشت سرتان را دیدید این 30 میلیون را هم خواهید دید

این بده بستان کلان در نهایت نه سودی برای مربی تیم بازنده داشت و نه امتیازی به حساب آنها واریز کرد، فقط 30 میلیون به حساب یکی از طلبکاران واریز شد تا به مقداری از طلبش دست پیدا کند.

در این میان و در حالی که مسوولان فوتبال کشور شعار فوتبال پاک را سر داده‌اند مشخص نیست این اتفاق عجیب و بیرون از دایره فوتبال پاک چگونه در فوتبال کشورمان به وقوع پیوسته. آیا مسوولی وجود دارد که جلوی این اتفاقات و ناپاکی‌های فوتبال عرض اندام کند یا شعار فوتبال پاک فقط در حد حرف است و شعار؟
 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:parcham.ir