رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به دبیر كل فیفا نسبت به حذف تیم ملی...
   
رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به دبیر كل فیفا نسبت به حذف تیم ملی نوجوانان دختر ایران از المپیك سنگاپور اعتراض كرد.
 در نامه ای كه رونوشت آن به علی سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی،اكبر آبادی معاون امور بانوان سازمان تربیت بدنی و افشارزاده دبیر كل كمیته المپیك ارسال شده است، رئیس فدراسیون مراتب اعتراض خود را در نامه ای با سه بند اعلام كرد.

متن كامل نامه به شرح زیر است
:

"جناب آقای جرومه والكه
از طرف فدراسیون فوتبال ایران مفتخرم صمیمانه ترین تشكرات را از شما به عمل آورم.
عطف به نامه شما مورخ 23 مارس 2010 با توجه به شركت دختران فوتبالیست ایران در تورنمنت فوتبال المپیك نوجوانان 2010 كه در سنگاپور برگزار خواهد توجه شما را به موارد زیر جلب می كنم:
1-همانطور كه به خوبی در جریان هستید فیفا در نشست خود در نشست 2009 فیفا در ناسائو (باهاماس) در 30 و 31 می 2009 شركت تیم ملی دختران زیر 15 سال در بازی های المپیك نوجوانان در سنگاپور تایید كرده و این تاییدیه توسط شما به فدراسیون ما در یك نامه رسمی در تاریخ 25 ژوئن 2009 اعلام شده است. به دلیلی كه در بالا اشاره شد، فدراسیون ما تمام تلاش خود را برای آماده سازی یك تیم قوی با جمع آوری و آزمایش هزاران بازیكن از نقاط مختلف كشور برای انتخاب بهترین بازیكنان به منظور حضور در المپیك انجام داد.با توجه به این موضوع تیم ما اردوهای تمرینی دراز مدتی بدون داشتن تعطیلات را گذرانده است.
2-از طرف دیگر اگر شما موارد مورد نیاز یك بازیكن برای انجام یك دیدار رسمی فوتبال را كنترل كنید در خواهید یافت كه دختران فوتبالیست ایران دقیقا مطابق با قانون 4 قوانین بازی فوتبال هستند به همین دلیل در ضمیمه این نامه سی دی های عكس و دی وی دی فیلم بازی آنها را برای توجه بیشتر شما ارسال كرده ایم.
3-به علاوه بر اساس قوانین المپیك، ورزش باید برای همه بدون توجه به جنس و نژاد فراهم شود. در فوتبال روز دنیا بسیار دیده شده كه چندین بازیكن برای محافظت از سر و صورت خود از كلاه و ماسك كه در قانون 4 قوانین بازی فوتبال ذكر شده است استفاده می كنند اما به آنها اجازه داده می شود در بازی های بین المللی حضور داشته باشند و بازی كنند.
بنابراین از شما سپاسگذار خواهیم بود اگر توضیحات ذكر شده را به همراه عكس ها و فیلم بازی تیم دختران ایران ،بررسی كنید و اگر شما تجهیزات نامناسبی در لوازم بازی مشاهده كردید لطفا به ما اطلاع دهید تا آن را اصلاح كنیم.چون تیم ما به خوبی آماده شده تا در تورنمنت فوتبال المپیك نوجوانان سنگاپور شركت كند و این مهم در رسانه های ما هم منتشر شده است.
در آخر مشتاقانه در انتظار همكاری و مساعدت شما در تایید شركت تیم مان در تورنمنت فوتبال نوجوانان سنگاپور 2010 هستیم.در این باره چون اشتیاق شركت در رقابتهای بین المللی به پیشرفت فوتبال بانوان در ایران كمك می كند و در این راه بسیار موثر است شركت نكردن تیم های بانوان ایران در رقابتهای بین المللی پیشرفت بانوان ملی پوش ایران را كاهش خواهد داد و این مغایر با سیاستهای فیفا است .توجه و درك شما مزید امتنان خواهد بود. "
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:farsnews.com