رئیس فدراسیون فوتبال که به همراه فریدون معینی سرپرست کمیته تیم های ملی و رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، افشین قطبی سرمربی تیم ملی...


 به گزارش مهر، رئیس فدراسیون فوتبال که به همراه فریدون معینی سرپرست کمیته تیم های ملی و رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، افشین قطبی سرمربی تیم ملی، اصغرحاجیلو سرپرست تیم ملی و خسرو والی زاده مدیر رسانه ای تیم ملی در نخستین نشست خبری سال 89 در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، با بیان این مطلب افزود: در برکناری علی دایی علاوه بر من 7 ، 8 عضو هیئت رئیسه نیز حضور داشتند که پس از شکست مقابل عربستان در جلسه فوق العاده ای که تشکیل دادیم به این جمع بندی رسیدیم که ایشان در تیم ملی جایگاه خود را به فرد دیگری بدهد و اینکه گفته می شود این تصمیم از جای دیگری گرفته شده تنها یک اتهام است. به نظر من هیچ چیزی در فوتبال ما پنهان نمی ماند و مردم خودشان بهتر می توانند در این زمینه قضاوت کنند.
وی اضافه کرد: با مطرح شدن این قبیل مسائل ما در کارمان مصمم تر می شویم و اعتقاد داریم فدراسیون فوتبال با قدرت و قوت به کارش ادامه می دهد.
کفاشیان در خصوص قرارداد علی دایی و مبلغ هنگفتی که فدراسیون فوتبال به وی بدهکار است ، اظهار داشت: قرارداد علی دایی در حال حاضر در  کمیته انضباطی در حال بررسی است ولی می پذیرم که این قرارداد طوری تنظیم شده که امروز دایی خود را محق می داند تا مطالبات خود را از فدراسیون دریافت کند.
کفاشیان در مورد اینکه آیا رئیس جمهور هم هم در برکناری علی دایی نقش داشته است یا نه، اظهار داشت: پس از شکست مقابل عربستان رئیس جمهور تنها به ما دلداری دادند و اظهار داشتند فوتبال همین است و برد و باخت دارد و تلاش کنید تا در بازیهای آینده تیم به جام جهانی برود. در این جلسه ایشان هیچ حرفی در مورد برکناری علی دایی مطرح نکردند و همانطور که گفتم این تصمیم در هیئت رئیسه گرفته شد و مقامات سازمان هم از آن حمایت کردند.
وی در پاسخ به این سئوال که  پس از پایان مذاکراتی که با مربیان خارجی صورت گرفت آیا حمایت از قطبی نیز نظیر حمایت از علی دایی خواهد بود، گفت: آنچه که با آقای قطبی به توافق رسیدیم وی تا پایان جام ملتها سرمربی تیم ملی خواهد بود چرا که اعتقاد داریم ایشان نه برای فدراسیون که برای فوتبال ایران فردی دلسوز و علاقه مند هستند و حسن نیت خود را به همه ثابت کرده اند.
کفاشیان در پاسخ به این سئوال که موضع سازمان تربیت بدنی در خصوص اختلاف نظرهای اخیر در بین مسئولان فدراسیون فوتبال چه بوده است و آیا آنها با انتخاب سرمربی خارجی موافق بودند یا نه، گفت: در جلسه ای که دیروز با آقای سعیدلو داشتیم ایشان معتقد بودند اختلاف سلیقه ها باید در داخل خود فدراسیون حل و فصل شود و همه از نتیجه ای که به دست می آید حمایت کنند. ضمن اینکه ایشان دربحث مربی خارجی هیچ گونه دخالتی نداشتند و این موضوع را به فدراسیون واگذار کرده بودند.
وی در خصوص مذاکره با مربیان خارجی نظیر فاتح تریم و اریکسون اظهار داشت: تفکری در فدراسیون فوتبال به وجود آمده بود که باید کادر فنی تیم ملی را تقویت کنیم و برخی مسئولین فدراسیون نگران جام ملت ها بودند. البته ما هر تصمیمی را با مشورت قطبی می گرفتیم و این مذاکرات به این معنی نبود که قطعا برای جام ملتها به دنبال یک سرمربی خارجی هستیم چرا که هیچ مربی خارجی برای یک دوره 4، 5 ماهه مسئولیت هیچ تیمی را به عهده نمی گیرد.
کفاشیان با بیان اینکه قطبی در همان زمان مخالفت خود را با این مسئله ابراز کرد، اظهار داشت: ما به دنبال دلسرد کردن سرمربی تیم ملی نبودیم ولی اعتقاد داریم این مذاکرات باید همواره جاری و ساری باشد تا مثل حالا که غلامحسین پیروانی از تیم ملی کناره گیری کرده برای پیدا کردن جایگزین او با مشکل روبرو نشویم.
رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه باید در تنظیم قرارداد خود با مربیان داخلی و خارجی ضوابط مشخصی را تعریف کنیم تا فدراسیون از این بابت متضرر نشود ، اظهار داشت: در صدد هستیم از این پس به گونه ای تصمیم گیری کنیم تا قراردادهای فدراسیون با مربیان تیم های ملی براساس چارچوب های خاص و با لحاظ شدن منافع فدراسیون باشد. متاسفانه تاکنون سرمربی تیم های ملی بسیار سریع و بدون مطالعه انجام شده و شاید تنها انتخاب افشین قطبی بوده که با مطالعه و بررسی همه جانبه صورت گرفته است.
وی در پاسخ به این سئوال كه برخی اعتقاد دارند منافع شخصی نیز در انتخاب سرمربیان خارجی دخیل است، اظهار داشت: چنین چیزی واقعیت ندارد و ما هرگز در انتخاب مربیان ملی این گونه مسائل را در نظر نگرفته ایم.
کفاشیان در خصوص اعتبارات فدراسیون فوتبال و کمک های سازمان تربیت بدنی به رفع مشکلات مالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما قبلا هم در جلسه ای با آقای سعیدلو نیازهای فدراسیون را به ایشان منعکس کردیم و خوشبختانه ایشان اعلام کردند همه گونه حمایتی را از فدراسیون فوتبال در بخش مسائل مالی انجام خواهند داد. در این جلسه دو تصمیم عمده نیز گرفته شد که یکی احداث ساختمان جدید فدراسیون فوتبال در محل آکادمی فوتبال بود که امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد و بنده 4 سال دوم مدیریتم را در فدراسیون در آنجا سپری کنم (با خنده) و بحث دوم احداث یک ساختمان ویژه برای بانوان با کمک فیفا و سازمان تربیت بدنی است که امیدواریم این دو برنامه عمرانی بتواند وضعیت فدراسیون را از نظر اسکان به وضعیت آبرومندی درآورد. ما پیش بینی کردیم فدراسیون برای تامین هزینه های جاری خود اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که گفته می شود وی یکی از گزینه های ریاست کمیته ملی المپیک است و به زودی فرد دیگری در فدراسیون فوتبال جانشین وی خواهد شد، اظهار داشت: کمیته ملی المپیک در حال حاضر رئیس دارد و در صورتی که ایشان قصد کناره گیری از این سمت را داشته باشند باید با برگزاری مجمع عمومی رئیس جدید انتخاب شود که تا این لحظه چنین تصمیمی گرفته نشده است.
وی در خصوص اینکه آیا کاندیدا کمیته ملی المپیک خواهید شد یا نه، اظهار داشت: اگر بنده جزو مدیران دو شغله محسوب نشوم قطعا برای این پست کاندیدا خواهم شد.کفاشیان در خصوص اعتراض مربیان مستعفی تیم امید نسبت به اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک قرارداد آنها را برای مدت زمان مورد نظر آنها تمدید نکرده است ، اظهار داشت: قرارداد تیم امید برای یک سال و 9 ماه بوده و تا پایان بازیهای آسیایی گوانگژو با توجه به اینکه این مسابقات در آبان ماه جاری برگزار می شود کمیته ملی المپیک ناچار است قرارداد مربیانش را سال به سال تنظیم کند و اینکه گفته می شود فدراسیون فوتبال قصد داشته با مربیان تیم امید برای تنها 6 ماه قرارداد ببندد واقعیت ندارد .
در این بخش فریدون معینی سرپرست کمیته تیم های ملی اظهار داشت: پیشنهاد فدراسیون فوتبال همان قرارداد سال گذشته بود در حالی که پیشنهاد مربیان تیم امید بسیار سنگین تر از پیشنهاد فدراسیون بود و عدم توافقات موجود باعث کناره گیری کادر فنی این تیم شد.
وی با بیان اینکه هیچ گونه توهین و اختلافی با مربیان تیم امید وجود نداشت، اظهار داشت: آقای غلامحسین  پیروانی برای قراردادشان برای سال جدید 300 میلیون، آقای امیر حسین پیروانی 200 میلیون و آقای طباطبایی 100 میلیون را پیشنهاد کرده بودند و در صورتی که تیم قهرمان بازیهای آسیایی می شد 50 درصد نیز به قرارداد این مربیان اضافه می شد ضمن اینکه در صورت کسب مقام دوم و سوم بازیهای آسیایی به ترتیب 40 و 30 درصد به قرارداد آنها افزوده می شد. این در حالی بود که این مربیان تمام مالیات حقوق دریافتی خودشان را به فدراسیون واگذار کرده بودند.
کفاشیان در پاسخ به این سئوال که به نظر می رسد فدراسیون وی اقتدار و برش لازم را در بخش برخورد با رسانه ها ندارد و ادبیات طنز جایگزین اقتدار فدراسیون شده است، اظهار داشت: به هر حال ادبیات بنده برخورد احترام آمیز و خوشرویی با رسانه هاست و در تصمیم گیری ها نیز با مشورت و همفکری یکدیگر عمل می کنیم و از برخوردهای تند و احساسی اجتناب می کنیم چرا که اعتقاد داریم با چنین ادبیاتی نمی توان فوتبال را اداره کرد.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:mehrnews.com