كشمكش بین سازمان تربیت‌بدنی و كمیته ملی المپیك ممكن است عواقبی همچون تعلیق را در بر داشته باشد.
 
 
كنترل رفت‌وآمدها در كمیته ملی المپیك باعث شد تا آتش زیر خاكستر شعله ور شود و این بار پرسنل تحت مدیریت علی‌آبادی به طور علنی اعتراض خود را نسبت به این قضیه نشان دهند. خبر آنلاین خبر می‌دهد. پس از انتقادهای علنی چند معاون سازمان ورزش در روزهای گذشته به عملكرد كمیته ملی المپیك از جمله سخنان تند مرضیه اكبرآبادی درباره عملكرد محمد علی‌آبادی و همكارانش، كمیته المپیك علم استقلال برداشت و بر اساس قوانین بین‌المللی خواست تا نشان دهد می‌خواهد مستقل باشد. بر همین اساس بود كه صبح امروز وقتی ماموران حفاظت فیزیكی در محل كاری خود واقع در ورودی‌های كمیته ملی المپیك حضور پیدا كردند با واكنش مسوولان كمیته المپیك روبرو شدند.
كمیته ملی المپیك به گفته رییس حراست سازمان ورزش پرسنل حفاظتی مجزا از سازمان استخدام كرده بود كه خلاف مقررات داخلی محسوب می‌شود اما شریف‌زاده مدیرعامل شركت سرمایه گذاری كمیته المپیك ایران در مقام نماینده ویژه رییس از سوی مسوولان كمیته در این باره به خبرگزاری‌ها گفت: «ما بر اساس چارت، خصوصی و نهاد غیردولتی محسوب می‌شویم. رییس ما شخص آقای علی‌آبادی است و ماموران حراست سازمان حق كنترل ورود خروج‌های كمیته را ندارند.»
این در حالی است كه از سال‌ها قبل، حفاظت فیزیكی چارتی تعریف شده در سازمان تربیت‌بدنی این مسوولیت را اجرا می‌كرده و در زمان ریاست علی‌آبادی در سازمان هم شرایط به همین شكل بوده است.
مسوولان كمیته ملی المپیك در حالی نسبت به این قضیه واكنش نشان داده اند كه ساختمان جدید و فعلی كمیته المپیك كه در زمان علی‌آبادی در سازمان ورزش بنا شد بخشی از مجموعه ورزشی انقلاب محسوب می‌شود. مجموعه‌ای كه حراست از بخش‌های مختلف آن را حفاظت فیزیكی سازمان تربیت‌بدنی بر عهده دارد و با توجه به نزدیك بودن مقر سازمان تربیت‌بدنی و كمیته ملی المپیك و بازرسی روزانه ماموران این مشكل بیش از پیش نمایان می‌شود.
كمیته ملی المپیك كه با جدا كردن نیروهای حفاظتی خود قصد برافراشتن علم استقلال را دارد، می‌تواند بر سر ماجرایی كم اهمیت ورزش ملی ایران را با خطر تعلیق مواجه كند. تنها انتشار خبر این اختلاف در یكی از رسانه‌های خارجی می‌تواند به دخالت مستقیم كمیته بین‌المللی المپیك بیانجامد. اینكه یك مقام رسمی در كمیته ملی المپیك ادعا كرده است، متولی دولتی ورزش ایران در امور كمیته دخالت می‌كند، مفهومی غیر از دخالت دولتی را برای مسوولان بین‌المللی المپیك نخواهد داشت. شائبه‌ای كه كافی است تا آنها وارد بازی شوند و اتفاقی كه برای كشور عراق رخ داد درباره ایران هم عملی شود.
كمیته المپیك ایران دوئلی را شروع كرده كه تهدیدی جدی به حساب می‌آید. او كه این روزها فشارهای غیر مستقیم زیادی را تحمل می‌كند و حتی نمایندگان مجلس خواستار استعفای بی‌دردسرش از سازمان ورزش شده بودند تا بیش از قبل احساس خطر كند. بر همین اساس هم هست كه شاید او به عنوان رییس كمیته ملی المپیك از پی استفاده از تمام اختیارات بین‌المللی‌اش برآمده. ابزاری كه وقتی دادكان می‌خواست از آن استفاده كند، ناملایمات بسیاری را توسط سازمان ورزش وقت كه علی‌آبادی اداره‌اش می‌كرد، دید.
اگرچه پیش از این هم تیم رسانه‌ای وابسته به كمیته ملی المپیك از ابزار اهرم‌های بین‌المللی استفاده كرده بودند. در زمان ریاست همزمان علی‌آبادی بر كمیته ملی المپیك و سازمان تربیت‌بدنی، درست همان زمان كه بحث دو شغله‌های ورزشی مطرح شد، در برابر انجام مسوولیت‌های قوه قضاییه در بحث ورزش، تهدیدهایی در رابطه با احتمال تعلیق ورزش ایران به راه افتاد تا آن قانون برای چند ماه به درخواست مجلس مسكوت بماند.
این بار هم درحالی كه به نظر می‌رسد هر روز شكاف كمیته و سازمان ورزش عمق بیشتری پیدا می‌كند، مشكلاتی این چنینی ممكن است به سوژه‌ای مناسب برای رسانه‌های بیگانه بدل شود كه سرانجامش تعلیق ورزش ملی ایران است. مثال آنچه پیش از این در زمان ریاست علی‌آبادی در سازمان برای فوتبال ایران رخ داد. دعوایی كه شخص رییس جمهور در یك برنامه زنده تلویزیونی درباره‌اش گفت: «اشتباه از بركناری دادكان توسط علی‌آبادی آغاز شد.»
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goaldaily.ir