رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت اعلام شدن دوپینگ 3 بازیکن خبر داد.
 
 
 احمد هاشمیان در خصوص اعلام نتایج 22 نمونه ارسالی فدراسیون فوتبال ایران به آزمایشگاه کلن آلمان و دریافت نتایج این نمونه‌ها عنوان کرد: براساس گزارش دریافتی از کلن آلمان 19 نمونه منفی و 3 نمونه مثبت گزارش شد. البته هنوز از نمونه‌ها رمزگشایی انجام نشده ولی مطمئن هستیم که این نمونه‌ها از مسابقات فوتبال بوده است. از بین 3 نمونه مثبت اعلام شده 2 نمونه از مواد ممنوعه خاص استفاه کرده‌اند.
وی در تعریف مواد ممنوع خاص تصریح کرد: مواد ممنوعه خاص به مواد ممنوعه‌ای گفته می‌شود که به طور معمول و به قصد دوپینگ از آن استفاده نشود و به دلیل امکان استفاده آنها در درمان پزشکی و به طور طبیعی در مواد خوراکی ممکن است این مواد یافت شود و اگر ورزشکار بتواند عدم استفاده عمدی و عدم استفاده به قصد افزایش کارآیی را برای کمیته پزشکی به اثبات برساند مشمول مجازات‌های سنگین نخواهد شد.
هاشمیان با ذکر یک مثال درباره مواد مممنوع خاص گفت: دارویی مثل افدرین جزو مواد ممنوعه خاص است چون این دارو ممکن است در ترکیب برخی از داروهای درمانی مثل پزدوافدرین که برای سرماخوردگی و رفع گرفتگی بینی تجویز می‌شود، موجود باشد و ورزشکار به دلیل سرماخوردگی از این دارو استفاده کرده ولی آزمایش دوپینگ مثبت اعلام می‌شود.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون تصریح کرد: به محض رمزگشایی از گزارشات دریافتی نسبت به ابلاغ موارد تخلف به بازیکنان متخلف و بالاترین مقام باشگاه‌هایشان اقدام خواهد شد ولی اعلام نام بازیکنان پس از رسیدگی به پرونده هایشان و همچنین صدور رای نهایی موکول خواهد شد.
هاشمیان گفت: نمونه سومی که مثبت شده از داروهای شاخه استروئیدهای آنابولیک استفاده کرده که مصداق بارز استفاده از مواد ممنوعه است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:rajanews.com