روزنامه آ.اس اسپانیا در گزارشی به بررسی اشتباهات داوری در جریان دیدار سه شنبه شب ورزشگاه سن سیرو پرداخته است.
 
بازی سه شنبه شب ورزشگاه سن سیرو که در حقیقت دیدار رفت مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا بود، با دو اشتباه بسیار بحث برانگیز داوری آغاز شد.داور پرتغالی در ابتدا قضاوت نادرستی به ضرر تیم ایتالیایی انجام داد ولی پس از آن اشتباهاتش علیه تیم کاتالان آغاز شد.
بنکرنکا،داور پرتغالی این دیدار، در دقیقه 9 بازی، حرکت دیه گو میلیتو را خارج از بازی دانست، در صورتی که ستاره آرژانتینی توپ را از اتوئو در جایگاه مناسب و قانونی ای دریافت کرده بود و تنهایی به سمت ویکتور والدس حرکت می کرد. 
دو دقیقه بعد اتوئو بدون مرتکب شدن خطایی توپی را از کیه تا گرفت و در موقعیت مسلم گلزنی بود ولی در همان زمان داور پرتغالی بازی را متوقف و خطای بازیکن کامرونی را اعلام کرد. او به علاوه به خاطر برخوردی که نشان داد، کارت زردی را نیز دریافت نمود.
در دقیقه 61 این بازی بود که این داور پرتغالی، گل آفساید دیه گو میلیتو به اشتباه صحیح اعلام شد و بدین ترتیب تعداد گلهای اینتر به 3 گل رسید.او در حالی توپ را از اسنایدر دریافت کرد که جلوتر از پیکه بود ولی نه بنکرنکا ونه کمک داورش، آفسایدی اعلام نکردند.
به علاوه کارشناسان داوری معتقدند که این داور پرتغالی می بایست در دقیقه 66 بازی به دلیل برخوردی که میان مسی و مایکون به وجود آمد و ضربه ای که مسی با شانه به صورت مایکون وارد کرده و باعث شکست دندان او شد، ستاره آرژانتینی را از زمین مسابقه اخراج می کرد. مایکون مجبور شد تا زمین بازی را درحالی که دندانش خون ریزی شدیدی داشت ترک کند.درعوض، داوربرای جبران اشتباهش، خطایی که در محوطه جریمه اینتر از سوی اسنایدر برروی آلوس صورت گرفته و جریمه اش ضربه ای پنالتی بودرا نیز نادیده گرفت.
در دقایق پایان بازی هم زمانی که پیکه در نقش یک مهاجم مرکزی در محوطه جریمه حریف قرارداشت، خطایی بررویش مرتکب شد ولی داور پرتغالی این خطایی که می توانست ضربه ای پنالتی را برای آبی اناری پوشان در پی داشته باشد را نیز نادیده گرفت.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:goal.com