جذابترین و حساس ترین بازی هفته سی و دوم لیگ برتر را فردا تیمهای پرسپولیس و استیل آذین در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می کنند.این بازی به خاطر...
 
 
جذابترین و حساس ترین بازی هفته سی و دوم لیگ برتر را فردا تیمهای پرسپولیس و استیل آذین در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می کنند.این بازی به خاطر حضور تعداد زیادی از پرسپولیسی ها در تیم استیل آذین پر از جذابیت خواهد بود و از لحاظ امتیاز نیز برای هر دو تیم جهت کسب سهمیه آسیایی تعیین کننده است. در ترکیب استیل آذین 10 پرسپولیسی در زمین و نیمکت این تیم مقابل تیم سابق خود بازی خواهند کرد:
1.محمد زادمهر: سرپرست تیم استیل آذین یکی از پرسپولیسی های اصیل است که تمام دوران فوتبال خود را در پرسپولیس سپری کرد. زادمهر در سال 54 به پرسپولیس پیوست و تا سال 58 برای پرسپولیس توپ زد. زادمهر در 67 بازی برای سرخپوشان 11 گل به ثمر رساند و اکثر گلهای او نیز تعیین کننده بود و به همین خاطر به مرد لحظه ها معروف بود.
2.افشین پیروانی: اولین تجربه سرمربیگری در تیم استیل آذین برای پیروانی بسیار تعیین کننده خواهد بود. پیروانی که سال گذشته دقیقا در همین روز از کادر فنی پرسپولیس اخراج شد، کمتر از یک هفته پیش سرمربی استیل شد.پیروانی از سال 73 تا 83 به مدت یک دهه پیراهن شماره 5 پرسپولیس را می پوشید و در 249 بازی 14 گل به ثمر رساند و بارها با پرسپولیس به کسب افتخار نائل شد.او فصل قبل مدتی نیز سرمربی پرسپولیس بود.
3. احمدرضا عابدزاده: همین 4 ماه پیش بود که به دنبال حضور علی دایی در پرسپولیس عابدزاده مجبور به خداحافظی شد. رفت و امدهای او به کمیته انضباطی تا هفته پیش ادامه داشت تا اینکه از سوی پیروانی برای کار در استیل آذین دعوت شد. عابدزاده یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس است که از سال 73 تا 80 برای سرخپوشان بازی کرد و در دو فصل گذشته نیز مربی گلرهای این تیم بود. عابدزاده برای پرسپولیس 115 بازی انجام داده است.
4. رضا شاهرودی: چپ پای خوش استیل و سابق پرسپولیس در دهه 70، اکنون دستیار پیروانی در استیل آذین است.شاهرودی که در زمان خود یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران بود، از سال 72 تا 80 در ترکیب پرسپولیس حضور داشت و در دو مقطع نیز در تیمهای آلتای ازمیر و دالیان چین بازی کرد. شاهرودی در 117 بازی برای پرسپولیس 6 گل نیز به ثمر رساند و در سالهای گذشته نیز در تیم داماش تهران و لرستان مربیگری می کرد.
5.مهدی مهدوی کیا: ستاره محبوب فوتبال ایران پس از جدایی از بوندس لیگا راهی استیل آذین شد و اکنون برای اولین بار در دوران فوتبالش مقابل پرسپولیس قرار می گیرد. مهدوی کیا در فاصله سالهای 74 تا 77 برای پرسپولیس بازی می کرد و از این تیم چهره شد. مهدوی کیا در 70 بازی برای سرخپوشان 22 گل نیز به ثمر رساند و یکی از جوانترین گلزنان و بازیکنان تاریخ پرسپولیس محسوب می شود. کیای 33 ساله در بازی فردا به عنوان کاپیتان استیل آذین به میدان خواهد امد.
6. علی کریمی: ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران در دهه 80 بوده است که چهار فصل از دوران حرفه ای خود را در پرسپولیس سپری کرده است. کریمی در فاصله سالهای 77 تا 80 و یک فصل نیز در سال 87 برای پرسپولیس بازی کرد.کریمی در 77 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و 23 گل نیز به ثمر رساند.کریمی که ستاره این فصل لیگ برتر بوده، در بازی رفت مقابل پرسپولیس درخشش خوبی داشت و باعث پیروزی تیمش شد.
7.حامد کاویانپور: اواخر فصل 84 لیگ برتر بود که آری هان حامد را ترکیب پرسپولیس کنار گذاشت. حامد راهی ترکیه شد و به دلیل دوپینگ مدتی محروم شد. یک فصل ناموفق را نیز با استیل آذین در دسته اول سپری کرد و فصل گذشته نیز خانه نشین بود. کاویانپور که زمانی ستاره پرسپولیس بود و بهترین بازیکن اولین دوره لیگ برتر نیز شناخته شد، در این فصل دوباره با استیل آذین خود را احیا کرده است. حامد در 159 بازی برای پرسپولیس 8 گل به ثمر رسانده است.
8.علیرضا نیکبخت واحدی: ستاره سابق فوتبال ایران سه فصل عالی را با پرسپولیس سپری کرد و در 101 بازی 34 گل به ثمر رساند. او در ترکیب تیم دنیزلی ستاره بود و فصل بعد نیز نقش مهمی در قهرمانی تیم قطبی در لیگ برتر داشت. نیکبخت در سومین فصل حضور در پرسپولیس اگرچه درخشش دو فصل قبل را نداشت، اما به باور بسیاری از کارشناسان هنوز هم یکی از بهترین چپ پاهای فوتبال ایران است. او که از نیم فصل به ترکیب استیل آذین اضافه شده است، در این تیم مشکلات زیادی داشته و هنوز به بازیکن اصلی تبدیل نشده است.
9. حسین کعبی: در دو مقطع کوتاه برای پرسپولیس بازی کرد، ولی آن قدر درخشش داشت که هواداران او را فراموش نکنند. کعبی در نیم فصل فصل 85 و همچنین نیم فصل 86 برای پرسپولیس فقط 17 بازی انجام داد و 3 گل به ثمر رساند. او در قهرمانی لیگ برتر 86 با پرسپولیس سهیم بود.
10. ابراهیم اسدی: در روزهای قحطی ستاره در پرسپولیس این بازیکن جوان کاپیتان تیم سرخپوشان بود. اسدی که این روزها به دلیل مصدومیت دور از میادین است، در سالهای 78 تا 86 بازیکن پرسپولیس بود و در 132 بازی 7 گل نیز به ثمر رساند. اسدی در سه فصل اخیر بازیکن استیل آذین بوده و با این حساب باسابقه ترین بازیکن استیل آذین محسوب می شود.


 
 
 
گردآوری:‌گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com