طراحی منحصر به فرد اين كمپ برای نوجوانان و جوانان به گونه‌ای است كه به آنها برای پيشرفت انگيزه‌ی مضاعفی می‌بخشد.
 
 
اعضای اتحادیه‌ی فوتبال ایران و مدیران برخی باشگاه‌ها در نخستین روز سفر خود به اسپانیا از كمپ تمرینی باشگاه رئال مادرید و همچنین ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بازدید كردند.
كاروان 20 نفره اتحادیه فوتبال ایران و روسای باشگاه‌ها كه برای دیدار و گفت‌وگو با برخی از باشگاه‌های اسپانیایی و همچنین گفت‌وگو با اعضای هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال اسپانیا به این كشور سفر كرده‌اند، عصر پنج شنبه از كمپ تمرینی باشگاه رئال مادرید و همچنین ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بازدید داشتند.
در بازدید از كمپ تمرینی باشگاه رئال مادرید، اعضای اتحادیه و روسای باشگاه‌ها از پروژه‌ها و فعالیت‌های باشگاه بزرگ پایتخت فوتبال اسپانیا دیدن كرده و با برخی پروژه‌های این باشگاه در بخش تیم‌های رده‌های سنی آشنا شدند.
كمپ تمرینی باشگاه رئال مادرید در نزدیكی مادرید پایتخت اسپانیا واقع شده است. این كمپ كه در سال 2005 با فروش چند ساختمان بزرگ باشگاه رئال مادرید خریداری شده است هم‌اكنون در فاز نخست خود قرار دارد. این كمپ شامل چندین زمین تمرین، پاركینگ‌های مجزا و سالن‌های بدنسازی است.
طراحی منحصر به فرد این كمپ برای نوجوانان و جوانان به گونه‌ای است كه به آنها برای پیشرفت انگیزه‌ی مضاعفی می‌بخشد.
از نكات قابل توجه در طراحی این كمپ استفاده از رنگ‌های زرد و آبی است كه در نماد باشگاه رئال مادرید از آنها استفاده شده است. بازیكنان جوان و تازه ‌وارد ابتدا در بخشی به سر می‌برند كه رنگ زرد در این بخش‌ها نماد برجسته‌ای دارد. سپس با پیشرفت و همچنین رضایت مربیان آنها وارد بخش آبی می‌شوند.
هر ساختمان بطور مجزا از همین رنگ‌بندی استفاده كرده است. ورود از هر ساختمان به ساختمان دیگر برای بازیكنان جوان به معنای پیشرفت آنها می‌باشد. در آخرین مرحله بازیكنان می‌توانند وارد تیم دوم رئال مادرید شده و برای این تیم در رقابت‌های دسته پایین‌تر بازی كنند. این سرآغاز حضور در فوتبال سطح اول دنیا و بازی برای بزرگ‌ترین باشگاه اروپا و حتی جهان است.
در هر یك از ساختمان‌ها امكانات جانبی برای پدران و مادرانی كه كودكان خود را در این كمپ می‌بینند گنجانده شده است. با اینكه سن فوتبال در اسپانیا همانند بیشتر كشورهای دارای فوتبال حرفه‌ای بسیار پایین است اما توجه بسیار خاصی به وضعیت تحصیلی آنها می‌شود. از جمله اینكه بازیكنان تمرین خود را از ساعت هفت شروع می‌كنند و در فاصله‌ی مدرسه تا ساعت تمرین با حضور در كتابخانه‌ی كمپ تیم‌های رئال مادرید به امور تحصیلی خود می‌پردازند.
استفاده از آخرین تجهیزات پزشكی روز و همچنین شیوه‌های مدرن پزشكی برای پرورش بازیكنان و همچنین درمان آنها در صورت آسیب‌دیدگی احتمالی از دیگر نكات قابل توجه در بازدید از كمپ تمرینی باشگاه رئال مادرید می‌باشد.
این شیوه‌ها به اندازه‌ای مدرن هستند كه مسوولان برخی از بخش‌های كمپ تمرینی به هیات ایرانی اجازه‌ی عكاسی در این بخش‌ها را ندادند. آنها دلیل این كار را جلوگیری از الگوبرداری خواندند.
در ادامه هیات 20 نفره‌ی اعضای اتحادیه‌ی فوتبال ایران و برخی از مدیران باشگاه‌ها راهی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در قلب شهر مادرید شدند.
یكی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال جهان در قلب پایتخت اسپانیا قرار دارد و با نام یكی از اسطوره‌های باشگاه رئال مادرید و یكی از سران سال‌های دور این باشگاه سانتیاگو برنابئو خوانده می‌شود.
برنابئو در دهه‌های 30 و 40 در این باشگاه حضور داشت و كارهای فراوانی را برای گسترش و همچنین موفقیت باشگاه رئال مادرید انجام داد.
توضیح و معرفی بخشی از ورزشگاه بزرگ سانتیاگو برنابئو برای هیات ایرانی از سوی املیانو بوتراگوئنو انجام شد. او در دهه‌ی 80 و 90 از جمله مهاجمان بزرگ اسپانیا و باشگاه مادریدی بود.
هیات 20 نفره‌ی اتحادیه‌ی فوتبال و روسای باشگاه‌ها در بازدید از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با بخش‌های مختلف این ورزشگاه كه تا چندی دیگر میزبان دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود قرار گرفتند.
بازدید از فروشگاه و موزه‌ی افتخارات، رختكن‌های رئال و همچنین تیم مهمان در سانتیاگو برنابئو و همچنین رفتن به سالن كنفرانس و زمین اصلی این مجموعه از جمله برنامه‌های اعضای كاروان 20 نفره‌ی اتحادیه و روسای باشگاه‌ها بود.
در این بخش بوتراگوئنو از خاطرات خود و همچنین تغییراتی كه در سال‌های اخیر در ساختمان ورزشگاه سانتیاگو برنابئو داده شده است گفت. یكی از نكات جالب ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جایگاه اختصاصی است. جایگاه‌هایی كه از رقم‌های بالایی برخوردار است و به گفته‌ی مهاجم دهه‌ی 80 كهكشانی‌ها با اجاره‌ی آنها می‌توان درآمد هنگفتی را بدست آورد.
در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در حدود 4500 صندلی وجود دارد كه با اجاره‌ی آنها درآمدی معادل بلیط فروشی در تمام طول فصل برای باشگاه رئال مادرید بدست می‌آید. به عنوان نمونه 20 صندلی در جایگاه ویژه وجود دارد كه سالانه با قیمت 120 هزار یورو اجاره داده می‌شود.
در تالار افتخارات باشگاه رئال مادرید جام‌های قهرمانی این تیم، افتخارات فردی و تیمی، لباس‌های گذشته و همچنین عكس‌هایی از بازیكنان باشگاه رئال مادرید دیده می‌شود. در این تالار می‌توان توپ طلایی كه بازیكنان رئال مادرید در سال‌های گوناگون بدست آورده‌اند و همچنین كفش‌های كهنه‌ی برخی از بازیكنان از جمله رائول گونسالس كاپیتان كنونی باشگاه رئال مادرید را دید.
اعضای كاروان اتحادیه‌ی فوتبال ایران و همچنین روسای باشگاه‌ها در روز دوم سفر خود به اسپانیا به دیدار هرناندس د تخادا رییس لیگ فوتبال اسپانیا خواهند رفت. بازدید از ورزشگاه ویسنت كالدرون و همچنین كمپ تمرینی این تیم از دیگر برنامه‌های روز جمعه خواهد بود.
یادآور می‌شود؛ برخی از مدیران باشگاهی به دلیل گرفتاری‌های شخصی و همچنین درگیر بودن تیم‌هایشان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال كشور از همراهی این كاروان در سفر به اسپانیا سر باز زدند
 

 
 
گردآوری:‌گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ariensport.com