سرانجام فدراسیون فوتبال رسما حکم دادگاه بین المللی ورزش علیه فدراسیون فوتبال را تائید کرد.

به گزارش خبر آن لاین، علی کفاشیان با تائید نامه ای که دو ماه قبل از سوی دادگاه عالی ورزش سوئیس برای فدراسیون فرستاده شده ، اعتراف کرد فدراسیون ایران محکوم به پرداخت غرامتی 400 هزار دلاری به برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی در زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال و بازی های جام جهانی 2006 آلمان شده است.
این پایان قصه شکایتی است که اولین بار توسط فدراسیون ایران علیه سرمربی کروات تیم ملی در آن زمان طرح شده بود. شکایتی که از سوی داریوش مصطفوی ، دبیر وقت فدراسیون فوتبال طرح شد. او که ادعا داشت از این مربی به دلیل فرار از تهران غرامت می گیرد. مصطفوی که البته ادعا داشت فیفا نمی تواند هیچ غلطی کند با تدوین شکایت نامه ای درحالی که امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرده بودند ، از فیفا خواست تا برانکو ایوانکوویچ را به دلیل ترک تهران درحالی که سه ماه از قراردادش با تیم ملی باقی مانده است ، محکوم کند.
ایوانکوویچ در پایان بازی ایران و آنگولا در لایپزیک آلمان ، خیلی بی صدا اعلام کرد از تیم ایران جدا شده است. او همان جا و ساعاتی قبل از برکناری محمد دادکان توسط محمد علی آبادی به بهانه ناکامی تیم ملی در جام جهانی از رئیس وقت فدراسیون فوتبال ، تسویه حسابش را گرفت و برای همیشه ایران را ترک کرد. او به همان مبلغ 550 هزار دلاری که برای قراردادش گرفت ؛ قانع  بود و فقط مبلغ اندکی که دادکان گفته بود می خواهد را از طریق مترجمش در ایران طلب کرد. مبلغی کمتر از 70 هزار دلار اما مصطفوی با این شعار که نمی گذارد پول بیت المال به تاراج برود ادعا کرد می خواهد برانکو را محکوم کند سه ماه به تهران بیاید و اینجا بماند .
این پرونده پس از تشکیل در همان مرحله اول با ارائه سندی از سوی برانکو ایوانکوویچ ، منتفی شد و این فدراسیون ایران بود که گوشه رینگ قرار گرفت. کادر سرپرستی فدراسیون که توسط کیومرث هاشمی و داریوش مصطفوی اداره می شدند با نامه ای از سوی محمد دادکان مواجه شدند که در آن رئیس پیشین فدراسیون اعلام کرده بود برانکو ایوانکوویچ قراردادش را در پایان بازی ایران و آنگولا و احتمال ایجاد تغییرات غیرقانونی از نظر فیفا در فدراسیون فوتبال ، دو طرف رضایت به فسخ قراردادشان داده اند . البته در همین نامه به اندک طلب برانکو هم اشاره شده بود.
با همان نامه که مقامات ایرانی ادعا داشتند چون  در سربرگ فدراسیون ثبت نشده و یکی از مدیران سازمان ورزش در زمان ریاست محمد علی آبادی درباره این نامه به حالت تمسخر می گفت:« آدمی که ادعای دکتری دارد ، نامه بین المللی اش را روی یک تیکه کاغذ باطله نوشته و آقایان می خواهند با این برگه پاره از فدراسیون غرامت هم بگیرند!» برانکو به هیچ نتیجه ای نمی رسد ، این مرد کروات پس از 3 سال توانست ایران را به پرداخت غرامتی 400 هزار دلاری محکوم کند درحالی که سه فدراسیون مختلف ایران که متن قرارداد و هزار سند دیگر در اختیار داشتند که هنوز سه ماه از قرارداد قطبی باقی مانده بود ، نتوانستند رای به برائت فوتبال ایران بگیرند و محکوم به پرداخت غرامتی 4 برابر هم شدند.
حالا فدراسیون باید به همه بدهی هایش 400 هزار دلار دیگر هم بیافزاید و البته به این رقم باید غرامت 800 هزار دلاری باقی قرارداد علی دایی هم که بزودی از سوی کمیته انضباطی حکم آن صادر می شود را هم اضافه کرد.
 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir