با توجه به اینکه یک هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و قهرمان هم مشخص شده اما تیم های دوم و سوم و همچنین تیم سوم سقوط کننده مشخص نشده است، در این گزارش برخی آمارهای جالب توجه لیگ نهم آمده است.
 
به گزارش ایسنا سپاهان اصفهان با پیروزی در آخرین بازی خانگی، بهترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی شد. سپاهان در 17 بازی خانگی خود در این فصل عملکرد خوبی داشت و 14 برد، یک تساوی و 2 باخت بدست آورد.

شکست های خانگی سپاهان مقابل استیل آذین و ذوب آهن بود. این تیم در بازیهای خانگی 43 امتیاز کسب کرد که کمک زیادی به قهرمانی اش در این فصل کرد. سپاهان در فولادشهر 41 گل به ثمر رساند و 11 گل نیز دریافت کرد. پس از سپاهان، استقلال با کسب 37 امتیاز از بازیهای خانگی اش دومین تیم بود و ذوب آهن و تراکتورسازی نیز با 34 امتیاز رتیه سوم را در بازیهای خانگی بدست آوردند. استقلال اهواز هم با 16 امتیاز از 16 بازی خانگی نامناسب ترین عملکرد را در این زمینه داشته است. این تیم یک بازی خانگی مقابل استیل آذین پیش روی دارد.

تیم ابومسلم مشهد که هفته گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرد، رکورد قابل توجهی در لیگ برتر دارد. این تیم رکورددار دریافت گل اول بازی در این فصل بوده است. ابومسلمی ها در 32 هفته گذشته، در 20 بازی گل اول را دریافت کرده اند و در این بازیها فقط یک برد بدست آورده و در 6 بازی مساوی و در 13 بازی هم باخته اند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir