مدیر برنامه‌های افشین قطبی از رسانه‌ها خواسته "عینک قطبی را بزرگ نکنید"، فدراسیون فوتبال از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌خواهد "کاری به سفرهای شخصی سرمربی تیم ملی نداشته باشند" و...

 

مدیر برنامه‌های افشین قطبی از رسانه‌ها خواسته "عینک قطبی را بزرگ نکنید"، فدراسیون فوتبال از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌خواهد "کاری به سفرهای شخصی سرمربی تیم ملی نداشته باشند" و حتما این بار هم رسانه‌ها نباید کاری داشته باشند که "چرا کنفرانس مطبوعاتی قطبی باید در رستوران دایی سرمربی تیم ملی برگزار شود؟!" 
برچسبی که از ابتدا و در نخستین روزهای حضور قطبی در فوتبال ایران بر روی او خورد این بود که "قطبی تربیت شده در مکتب فوتبال حرفه‌ای" است و رفتار و منش این "بزرگ شده در فوتبال حرفه‌ای" می‌تواند درسی برای مربیان آماتور و غیر حرفه‌ای(!) فوتبال ایران باشد اما هرچه می‌گذرد نتیجه عکس به دست می‌آید.
قطبی در دومین سال حضورش در پرسپولیس شبانه از ایران می‌رود و به بهانه قطع شدن مداوم اینترنت و دور بودن دوش حمام از محل تمرین (به استناد حرف‌های مدیرعامل سابق پرسپولیس) ترجیح می‌دهد "هواداران بزرگ پرسپولیس" را بدون خداحافظی ترک کند و حتی یادش می‌رود که همین باشگاه برای همسرش نمایشگاه بزرگ نقاشی برپا کرد!
پس از بازگشت به ایران هم وقتی سرمربی تیم ملی شد سفرهای گاه و بی‌گاهش به خارج از کشور داشت دردسرساز می‌شد و اگر ورود فدراسیون فوتبال نبود شاید این دردسر به مشکلی بزرگ برای او و فدراسیون فوتبال تبدیل می‌شد.
این اواخر هم که پس از انجام مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر، تا چند روز کسی از سرمربی تیم ملی بی‌خبر بود و حتی علی کفاشیان هم به رسانه‌ها گفت که از قطبی خبری ندارد و نمی‌داند او در کجای دنیاست.
پنج‌شنبه قبل هم که کلاه و عینک مارک‌دار قطبی سوژه رسانه‌ها شده بود و رسانه‌ها مدام به این "مربی تربیت شده در مکتب فوتبال حرفه‌ای" یادآور می‌شدند که استفاده مربی تحت قرارداد فدراسیون با برندهایی که با فدراسیون فوتبال قراردادی ندارد خلاف حرفه‌ای‌گری است و پاسخ مدیر برنامه‌های قطبی که همسایه سرمربی تیم ملی هم به حساب می‌آید این بود: "عینک قطبی را بزرگ نکنید". ای به چشم آقای مدیر برنامه، اما این حق را به رسانه‌ها و افکار عمومی بدهید که بپرسند "چرا باید کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی در رستوران دایی سرمربی تیم ملی برگزار شود؟" آیا این حرفه‌ای‌گری است؟
آیا این توجیه که "می‌خواهم به خبرنگاران ناهار بدهم" توجیه منطقی است؟ آیا اصلا وظیفه سرمربی تیم ملی است که به خبرنگاران ناهار بدهد؟ آیا نمی‌شد نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی که با هزینه چند صد میلیونی توسط فدراسیون ساخته شده برگزار می‌شد و برای تلطیف فضا خبرنگاران در کنار کادر فنی ناهار می‌خوردند؟ آیا این وظیفه مسوول رسانه‌ای تیم ملی است که با رسانه‌ها تماس بگیرد و اعلام کند که کنفرانس مطبوعاتی قطبی در رستوران فلانی برگزار می‌شود؟ آیا دلیلی دارد که در رسانه ملی اعلام شود که سرمربی تیم ملی در رستوران ... کنفرانس مطبوعاتی دارد؟ آیا برگزاری نشست‌های مطبوعاتی وظیفه روابط عمومی فدراسیون نیست و آیا مگر کنفرانس‌های قبلی که در فدراسیون برگزار می‌شد ایرادی داشت؟
راستی آقای قطبی یک سوال دیگر، پیم فربیک و گاس هیدینک هم به خبرنگاران در رستوران اقوام‌شان ناهار می‌دهند؟!
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:jahannews.com