تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند...
 
تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند شانس قهرمانی تیمهای انگلستان و اسپانیا تنها چهار درصد است اما برزیل و آلمان از بیشترین شانس برخوردارند. 
این بانک سوئیسی اعلام کرد تیم برزیل که تا به حال افتخار پنج بار به خانه بردن نشان پرافتخار قهرمانی جام جهانی را داشته است بر اساس این مدل ریاضی با 22 درصد احتمال پیروزی این بار نیز قهرمان جام جهانی خواهد شد.همچنین این موسسه احتمال برد اسپانیا قهرمان اروپا و تیم ملی انگلستان را تنها چهار درصد پیش بینی کرده است. در واقع بر اساس این مدل تیمهای اسپانیا و انگلستان که در حال حاضر در دسته قدرتمندترین تیمهای حاضر در جام جهانی به شمار می آیند حتی از مرحله یک چهارم نهایی نیز پا را فراتر نخواهند گذاشت و برزیل تنها تیمی است که از احتمال بالای قهرمانی برخوردار است.
این تیم تحقیقاتی از "مدلهای مقداری و ابزارهای اقتصاد سنجی" استفاده کرده و بر اساس عواملی مانند نتایج پیشین و جایگاه کنونی تیمها در رتبه بندی Elo که جدیدترین بردها و باختها و شرایط حاکم بر این نتایج را نیز به حساب می آورد نتایج رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده است. مغلوب کردن تیم های نیرومندی مانند برزیل یا اسپانیا به نسبت تیمهای کوچکتری مانند مالت یا آندورا می تواند در بهبود جایگاه تیمها در رتبه بندی Elo تاثیر بیشتری داشته باشد.
تیم آفریقای جنوبی نیز با وجود شرایط نا امید کننده کنونی اش بر اساس این مدل ریاضی با احتمالی 78 درصدی به دور دوم رقابتها راه پیدا خواهد کرد. برزیل دومین کشوری است که از شانس 74 درصدی پیروزی برخوردار است و کم اقبال ترین تیم با 29 درصد احتمال برای راهیابی به دور دوم رقابتها تیم پاراگوئه است. شانس نجات تیم انگلستان نیز از این مرحله نیز 63 درصد اعلام شده است.
مدل ریاضی UBS در سال 2006، زمانی که تیم ملی ایتالیا را قهرمان جام جهانی اعلام کرد مورد تحسین همگان قرار گرفت. از دیگر پیش بینی های دقیق در آن سال پیش بینی دقیق برد دو تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی بوده است. با این حال استفاده از این مدل برای پیش بینی برنده جام قهرمانی اروپا در سال 2008 چندان کاربردی نبود و تیم پیش بینی شده نتوانست به دور دوم راه پیدا کند.
مدل ریاضی UBS احتمال برد تیمهای قدرتمند دنیا را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به این شرح اعلام کرده است:

برزیل  22 درصد احتمال قهرمانی

آلمان  18 درصد احتمال قهرمانی

ایتالیا  13 درصد احتمال قهرمانی

هلند  8 درصد احتمال قهرمانی

فرانسه  6 درصد احتمال قهرمانی

آرژانتین  5 درصد احتمال قهرمانی

اسپانیا  4 درصد احتمال قهرمانی

انگلستان  4 درصد احتمال قهرمانی

 

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:mehrnews.com