در حالی که تنها 20 روز به بازی های جام جهانی فوتبال باقی مانده است خبرگزاری ها از انتشار تصاویر موهن منسب به نبی اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) خبر داده اند.
 

به گزارش "تابناک"، و به نقل از شبکه خبری "سی ان ان" ، کاریکاتوریست آفریقایی "جاناتان شابیرو" معروف به زابیرو با انتشار تصاویر موهن در مجله "د مایل اند گاردین " احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده و موجب آشوب در برخی از شهرهای آفریقای جنوبی شده است.

زابیرو درباره کار خود گفته که این کاریکاتورها را به سفارش یک گروه هوادار فوتبال که از طریق فیس بوک با او ارتباط برقرار کرده اند ، ترسیم کرده است.

بر پایه این گزارش، پلیس آفرقای جنوبی که از دو سال پیش خود را برای برگزاری آرام جام جهانی فوتبال آماده می کند ، اعلام کرد : انتظار آشوب هایی از این دست ر ا نداشته و باید پلیس برای مبارزه با ناآرامی های مذهبی نیز آموزش ببیند تا ضمن تامین آرامش و امنیت احساسات مسلمانان را جریحه دار نکند.

اخبار تکمیلی نشان می دهد که اتحادیه مسلمانان آفریقا دادخواستی را به دادگاه ارائه داده اما دادگاه مجوز لغو انتشار این تصاویر موهن را تائید نکرده است.

"ادیو الاسلام " که در آفریقا برنامه پخش می کند نیز اخطار داد : انتشار این تصاویر می تواند تمامی حوادث در جریان جام جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از عناصر القاعده عراق نیز اعلام کرده که هیات های  ورزشی دانمارک و هلند ـ دو کشوری که تصاویر موهن به رسول اکرم در آن ها منتشر شده است ـ  در آفریقای جنوبی مورد حمله قرار خواهند داد و سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی از برقراری تماس با پلیس عراق در این خصوص نیز خبر داده است.

شواهد نشان می دهد این اقدامات و تحریک ها سبب شده است از هم اکنون مردم آفریقای جنوبی و حتی جهان به واسطه انتشار چنین خبر هایی هر نوع اقدام تروریستی را به پای مسلمانان خواهند نوشت.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir