سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا طی گزارشی به تحلیل دیدار امروز تیم‌های پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز پرداخت.
 

به گزارش فردا در این گزارش آمده است، بازی برگشت فینال جام حذفی دوشنبه عصر در حالی برگزار می شود كه هر دو باشگاه پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز در آستانه تغییری در تاریخ چند ساله اخیر هستند.

باشگاه پرسپولیس در تدارك جشن قهرمانی است تا بعد از یازده سال قهرمان جام حذفی شود و از طرفی دیگر باشگاه گسترش فولاد می تواند اولین تیم لیگ یکی باشد که به آسیا می رسد. تبریزی ها حتی اعلام كرده اند که می‌خواهند روز پنجشنبه در تبریز جشن قهرمانی بگیرند. شانس قهرمانی پرسپولیس با توجه به برد یك- صفر در بازی رفت بیشتر از گسترش فولاد است اما بازی ضعیف پرسپولیس در تبریز باعث شده بازیكنان حریف همچنان به قهرمانی امیدوار باشند.

تبریزی ها در بازی رفت حداقل 5-6 موقعیت صددرصد گل داشتند كه گل نكردند پس طبیعی است كه دیگر از نام پرسپولیس نترسند و فقط به برد فكر كنند. از طرفی بازیكنان گسترش فولاد چیزی برای از دست دادن نیز ندارند.


حمله به پرسپولیس بدون فشار!
به هر حال صعود یك تیم دسته اولی به فینال كار خیلی بزرگی است که ممکن است نام آنها را به لیگ قهرمانان آسیا هم بکشاند. و اگر این تیم قهرمان نشود كسی به آنها خرده نمی‌گیرد ولی شرایط برای پرسپولیس كاملا فرق می‌كند.

این تیم تنها در صورتی شانس حضور در لیگ قهرمانان سال آینده را دارد كه این بازی را ببرد وگرنه امسال برای آنها بدون هیچ دستاوردی به پایان خواهد رسید. در این میان علی دایی بیش از همه تحت فشار است. او در هفته‌های آخر لیگ در نهایت به رتبه چهارم جدول یعنی یك رتبه پایین‌تر از استقلال رضایت داد پس تنها راهی كه ممكن است دل هواداران این تیم را به دست بیاورد بالا بردن جام قهرمانی حذفی است.


فرهاد کاظمی: می خواهیم تاریخی شویم!
اما فرهاد كاظمی گفته: " چیزی برای از دست دادن نداریم، ضمن آن كه به قدرت واقعی پرسپولیس هم اعتقاد داریم. همه چیز این تیم ایده‌آل است ولی برای یك تیم دسته یكی كه بازی رفت را هم با یك گل واگذار كرده است، چیزی برای از دست دادن وجود ندارد. ما در این بازی تمام توان‌مان را به كار می‌گیریم چون می‌دانیم قهرمانی در جام حذفی با تیمی از لیگ یك هر 100 سال یك بار اتفاق می‌افتد. ما می‌خواهیم نام‌مان را در تاریخ ثبت كنیم و از همان ابتدا، بازی تهاجمی را در دستور كار قرار خواهیم داد و با سه مهاجم برابر پرسپولیس بازی خواهیم كرد. دست كم دو گل از این بازی می‌خواهیم و فكر می‌كنم شدنی هم باشد."

نكته جالب و دیدنی بازی امروز بازگشت علی انصاریان ، عباس آقایی و چند بازیكن قدیمی پرسپولیس به ورزشگاه آزادی است تا آنها پس از سالها دوری به ورزشگاه قدیمی پایتخت بازگردند. مصاف این بازیكنان با تیم سابق‌شان آن هم می تواند به حساسیت بازی اضافه کند.


طلسم یازده ساله پرسپولیس در جام حذفی
پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم 11 ساله دوری از جام حذفی هم هست. آخرین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی به دیدار معروف این تیم مقابل استقلال در سال 1378 باز می گردد و پس از آن دیگر جام حذفی هیچ زمانی بالای دست بازیکنان پرسپولیس قرار نگرفته است.

البته آخرین حضور پرسپولیس در فینال جام حذفی در سال 1385 و برابر سپاهان بود که با قبول شکست برابر نماینده اصفهان نتوانست جام را در آغوش بکشد.

در تاریخ جام حذفی فوتبال کشور، استقلال با پنج قهرمانی در صدر قرار دارد و تیم های ملوان، پرسپولیس و سپاهان هر کدام با سه قهرمانی در مکان های بعدی قرار دارند.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com