باز هم یک قهرمانی دیگر و این بار در ورزشگاه آزادی.
 
 علی دایی که اولین و آخرین جشن قهرمانی‌اش در مقام مربی را همراه با سایپا در کرج گرفته بود، این بار در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی گرفت. این بار با پرسپولیس و در ورزشگاه آزادی.

از 8 فروردین 88 که تلخ‌ترین خاطره فوتبالی این کشور یعنی شکست تیم ملی (که توسط دایی هدایت می‌شد) در برابر تیم ملی عربستان تا 3 خرداد 89 اتفاقات فراوانی افتاد. این روزها و ماهها فراز و نشیب‌های فراوانی داشت. دایی از آن وضعیت خاص بعد از شکست به تیم ملی عربستان و آن برکناری معروف و عزلتی که در پی آن برگزیده بود (که حتی نزدیکترین خبرنگاران به او هم نمی‌توانستند پیدایش کنند) تا سرمربی یکی از محبوب‌ترین تیم‌های باشگاهی ایران، تغییر موقعیت داده بود و دیشب همراه با این تیم قهرمان جام حذفی شد. به این ترتیب دایی یک بار دیگر با پروازی بلند، خود را از بدترین شرایط به بهترین وضعین رسانده بود و این اتفاق برای اولین بار نبود که در زندگی این فرد می‌افتاد.

او بارها و بارها این شرایط را تجربه کرده بود و همیشه فضا به گونه‌ای تغییر می‌کرد که او را از شمایل یک فرد بازنده به فرم یک فرد برنده درمی‌آورد. حتی بعد از جام جهانی 2006 که تمام ایران برای او اس‌ام‌اس می‌فرستادند، او تغییر وضعیت داد تا از این فوتبال پاک نشود. به این ترتیب او به فینال جام حذفی رسیدتا در دو مسابقه‌ای که به شکلی عجیب، در هر دو مسابقه شانس به او و تیمش رو کرد، برنده باشد.

گسترش فولاد تبریز که توسط یکی از ف - کاف‌های معروف فوتبال ایران هدایت می‌شد، در تبریز و تهران فوق‌العاده ظاهر شد. این تیم گمنام که بازیکنان بزرگی هم در اختیار نداشت، در بازی با تیم بزرگ پرسپولیس خیلی بهتر از ان چیزی که همه گمان می‌کردند ظاهر شد. فرهاد کاظمی که در میان اهالی فوتبال به دایی فرهاد معروف است، در بازی دیشب می‌دانست که تیمش در برابر تیمی که 100 هزار هوادار سرخپوش را در ورزشگاه و میلیونها نفر را در ایران در کنار خود دارد، چیزی برای عرضه ندارد به‌خصوص که تیمش ذره‌ای شانس نداشت. او در بازی رفت از 12 موقعیت گل حتی یکی را هم درون دروازه ندید و در بازی برگشت هم مجموعه‌ای از بدشانسی‌‌‌های ریز و درشت را جلوی خود دید تا در پایان بازی اعتراف کند بضاعت تیمش بضاعت بیش از این نبود.

در هر حال، علی دایی برنده دو بازی رفت و برگشت شد تا جشن قهرمانی قرمزها در ورزشگاه آزادی برگزار شود. جشنی که می‌توانست خاطره تلخ 8 فروردین سال قبل را از ذهن او پاک کند. او با تیمش قهرمان شد تا یکی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده را از آن خود کند.

دایی حالا با اطمینان بیشتری می‌تواند درباره فصل آینده حرف بزند. فصلی که البته نکات مبهم بسیاری دارد. هنوز مشخص نیست هیأت مدیره باشگاه پیروزی که همه آن را با نام پرسپولیس می‌شناسند، چه زمانی و چگونه مشخص می‌شود، هنوز مشخص نیست چه بودجه‌ای برای این تیم تعیین می‌شود و مشخص نیست زوج دایی با سرپرست موقت تا چه زمانی به این صورت در کنار هم خواهند بود. تجربه نشان داده تعریف‌های دایی از مسئولانی که او را انتخاب می‌کنند، به درگیری‌های تند و حمله‌های شدید او به آنها تبدیل می‌شود که آخرین نمونه این ماجرا را همه درباره کفاشیان دیدند.

پرسپولیس حالا با دایی قهرمان جام حذفی شد و از حالا باید به فصل نقل و انتقالات فکر کند که از امروز شروع می‌شود. فصلی که برای او و تیم پرطرفدار پرسپولیس، ارزشی حیاتی دارد.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir