درست زمانی که دایی سرمربی تیم ملی را به دلیل انتقاد از او در زمان بازیگری با بدترین الفاظ مورد خطاب قرار داد، افشین قطبی...
 

قطبی در روزی که با شدیدترین انتقادات از سوی دایی مواجه شده بود ، گفتباید به او تبریک بگویم

 این جمله درست زمانی بیان شده که دایی سرمربی تیم ملی را به دلیل انتقاد از او در زمان بازیگری با بدترین الفاظ مورد خطاب قرار داده و گفته بود:« قطبی می تواند برای خودش بگوید من با تداوم حضورم در تیم ملی فرصت سوزی کرده ام اما او باید بداند من در این فوتبال به بیمارستان رفتم، به سرم بخیه خورد و شب‌ها نخوابیدم اما شما چی؟ متأسفانه فوتبال ما همین است. کسی مثل قطبی به خودش اجازه می‌دهد درباره من حرف بزند و ورزش ما را زیر سؤال ببرد. من از شما خبرنگاران می‌پرسم آیا کسی می‌داند قطبی چه زجری برای فوتبال ما کشیده که الان باید حرف بزند؟»

دایی که روز سوم خرداد و پس از دیدار کوتاهش با پدر شهید محمد جهان آرا ، به شدت تحت تاثیر فضای جنگ قرار گرفته بود ، ادامه داد:« کسانی در این مملکت بودند که جان خودشان را کف دستشان گذاشتند و برعکس امثال قطبی که از ایران رفتند به خاطر ناموس و کشورشان در جنگ شهید شدند مثل همین جانبازانی که امروز در ورزشگاه بودند. اگر اینها نبودند، ما نبودیم. آقایان در رسانه‌های بیگانه رفتند و راجع‌ به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترین جای دنیا زندگی کردند و حالا دارند این‌طوری حرف می‌زنند اما من نمی‌توانم در بهترین جای دنیا زندگی کنم. کسی باید این حرف‌ها را بزند که دلش برای ایران بسوزد. قطبی باید برود پرونده‌ قبلی خودش را جمع وجور کند. پروین حرف بسیار خوبی زد که هرگز دوست ندارم آن را در جواب قطبی در جمع خبرنگاران به کار ببرم. این حرف‌ها را به حمایت از خودم زدم و همیشه آرزوی قلبی من این است که تیم ملی با افشین یا بی‌ افشین نتایج مردم‌پسندی در فوتبال آسیا کسب کند.» 

حملاتی بی سابقه از دایی به قطبی در شب قهرمانی شیرین این تیم که او را بدل به افسانه هواداران پرسپولیس کرد. در مقابل اما افشین قطبی تصمیم گرفت سکوت خود را بشکند و البته به جای پاسخ به دایی در شرایطی که او بدترین حملات را به سرمربی تیم ملی داشته ، دم از دوستی و مهربانی بزند. قطبی به مناسبت قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی گفت:« من این را وظیفه خود می دانم که قهرمانی پرسپولیس را در جام حذفی به طرفداران این تیم ، علی دایی و مدیرانش تبریک بگویم. همان طور که قهرمانی سپاهان در لیگ برتر هم اتفاق بزرگی بود و باید به قلعه نویی و تیمش تبریک گفت.» او در واکنش به گفته های دایی ، می گوید:« نمی خواهم حرفی در این رابطه بزنم فقط برای او و تیمش آرزوی موفقیت در بازی ها سال بعد لیگ قهرمانان دارم . »

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir