جام جهانی فوتبال بدون شک رویدادی مهم برای رقم خوردن خاطراتی بزرگ و پایدار است با این حال شماری از کشورهای صاحب نام در فوتبال و بازیکنان بزرگ بین المللی، تابستان امسال در افتتاحیه مسابقات جام جهانی افریقای جنوبی غایب خواهند بود.
 

مدعیان معمول کسب جام جهانی یعنی برزیل، آلمان ،ایتالیا و هلند امسال نگران رویارویی با تیم های نظیر روسیه تیم چهارم یورو دو هزارو هشت، ترکیه تیم سوم جام جهانی دو هزارو دو، سوئد،‌کرواسی ، بوسنی هرزگوین ،‌ایرلند، و دو میزبان یورو دو هزارو دوازده یعنی اوکراین و لهستان نخواهند بود.

تیمهای قدرتمندی از قاره افریقا نیز دیگر غایبان جام جهانی اند که می توان از جمع آنها به مصر قهرمان جام ملتهای افریقا، سنگال، توگو و مالی اشاره کرد.

البته در تیم ملی این کشورهای غایب از جام جهانی، برخی از بهترین بازیکنان جهان حضور دارند که به جای درخشیدن در زمین مسابقه باید جام جهانی را از تلویزیون تماشا کنند. همزمان طرفداران فوتبال نیز از تماشای عملکرد این بازیکنان در زمین فوتبال محروم خواهند شد.

با نگاه کردن به فهرست کشورهایی که از صعود به جام جهانی بازمانده اند می توان بسادگی یک تیم بیست و سه نفره از ستارگان را که هدایت آن آرزوی هر مربی در چارچوب جام جهانی است،تهیه کرد.


فهرست برخی از این بازیکنان غایب به شرح زیر است:

دروازه بان:
پیتر چک، از کشور جمهوری چک و باشگاه چلسی
پیتر چک از سال دو هزارو چهار میلادی که از تیم رن فرانسه به چلسی آمده است همواره از ستونهای این تیم باشگاهی انگلیس بوده است.
 
مدافعان:
دریو سرنا، از کشور کرواسی، باشگاه شاختار دونتیسک،
توماس فرمالن از کشور بلژیک ، باشگاه آرسنال
کریستین چیوو از کشور رومانی باشگاه اینترمیلان
یوری ژیرکوف از کشور روسیه باشگاه چلسی
سرنا که تیمش در سال دو هزارو نه میلادی قهرمان یوفا شده است،‌ یک بازیکن قدرتمند در ضربات آزاد است. فرمالن نیز به عنوان مدافع شم گلزنی خوبی دارد و چیوو نیز در تیم اینترمیلان به همراه ژوزه مورینیو جام قهرمانان اروپا به خانه برده است. ژیرکوف نیز یک بازیکن با تکنیک است و سانترهایش از سمت چپ بسیار عالی است.
 
بازیکنان میانی:
سیدو کیتا از تیم مالی باشگاه بارسلونا، اندری ارشاوین از کشور روسیه باشگاه ارسنال، میرالم پیانیچ از بوسنی هرزگوین از باشگاه المپیک لیون
کیتا پس از مسی از ستونهای اصلی تیم بارسلونا به شمار می رود . آرشاوین نیز بدون شک یکیاز ستاره های روسیه در یورو دو هزارو هشت بود و از بازیکنان کلیدی باشکاه آرسنال به شمار می رود. پیانیچ نیز برای تیم لیون در لیگ قهرمانان اروپا طوفان به پا کرد. این بازیکن بیست ساله با گلی که در مقابل رئال مادرید به ثمر رساند موجبات حذف رئال از لیگ قهرمانان را فراهم کرد.

مهاجمان:
کریگ بلامی مهاجم ولزی باشگاه منچستر سیتی، زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی باشگاه بارسلونا ، ایویکا اولیوچ از کرواسی و باشگاه بایرن مونیخ.
بلامی در رابطه با مربیان مشکل دارد با این حال به خوبی گل می زند و گل می سازد. اولیچ در مسابقه نیمه نیهایی در برابر المپیک لیون هت تریک کرد. ابراهیموویچ نیز پیش از پیوستن به بارسلون در باشگاههای اینترمیلان، یوونتوس ، و اژاکس درخشیده است.

بازیکنان ذخیره
دروازه بانان :
شی گیون ایرلندی از باشگاه منچستر سیتی، ایگور اکینفیف روسی از باشگاه زسکا مسکو
 
مدافعان:
یان آرن ریس از نروژ، باشگاه رم. ریچارد دان از ایرلند باشگاه استون ویلا، دیمیتری چیگرینسکی از اوکراین باشگاه بارسلونا.

بازیکنان میانی:
احمد حسن، مصر، باشگاه الاهلی. استفان یووتیچ از مونته نگرو باشگاه فیورنتینا. ماروان فلایینی از بلژیک باشگاه اورتون. لوکا مودریچ، از کرواسی باشگاه تاتنهام.

مهاجمان:
امانوئل ادوبایور از توگو باشگاه منچستر سیتی. دیمیتار برباتوف از بلغارستان باشگاه منچستر یونایتد. ادین دزکو از بوسنی و هرزگوین باشگاه ولفسبورگ.

 

 

 گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hurrahsport.com