محمد مایلی كهن در نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما نوشت...
 
به گزارش ایسنا، سرمربی سایپا از رییس سازمان صدا و سیما خواست با توجه به آغاز فصل نقل و انتقالات با "شناسایی باندهایی" كه به "رسانه ملی رخنه كرده‌اند" با آنها "برخورد" كند.

محمد مایلی كهن در نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما كه نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، نوشت:

«بسمه تعالی
جناب آقای مهندس ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام؛
از آنجایی كه رسانه ملی به عنوان فراگیرترین رسانه كشور می‌بایستی تبلور صداقت و شفافیت در امر اطلاع رسانی در سطح كشور باشد، برخود لازم می‌دانم نكاتی چند را بیان كنم:

اینجانب محمد مایلی كهن طبق روال همیشگی و به خاطر علاقه‌ای كه به استان سرسبز گیلان و زادگاهم بندرانزلی زیبا دارم از هر فرصتی استفاده كرده و به شهر مورد علاقه و دوست‌داشتنی‌ام (بندر انزلی) سفر كرده تا ضمن استراحت و فارغ از استرس و اضطراب‌های ناشی از مشغله، به زیارت اقوامم كه اكثریت به اتفاق آنها در شهرستان بندرانزلی و روستاهای شهرستان خمام حضور دارند، می‌روم. این‌بار نیز پس از پایان فصل لیگ نهم، پس از حضور در شهرستان انزلی در مورخ ‌٥/٣/٨٩ در اخبار ورزشی صدا و سیما (در شبكه‌های مختلف) شاهد این خبر در چند نوبت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بودم كه اعلام می‌گردید محمد مایلی كهن رسما به عنوان سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی منصوب شد. این خبر در شرایطی پخش شد كه نه از سوی مسوولان محترم باشگاه ملوان بندر انزلی و نه اینجانب هیچ‌گونه مذاكره و یا حتی تماسی صورت نگرفته بود.

از طرفی چند ماه قبل بنده طی مصاحبه‌ای هشدار داده بودم كه با كمال تاسف بعضی از تریبون‌های صدا و سیما به اشخاصی واگذار شده است كه كاملا از آن بهره‌برداری شخصی می‌كنند. علی ایحال با در كنار قراردادن بسیاری از مصادیق دیگر، شاهد شكل‌گیری باندهایی هستیم كه به هر نحو ممكن در پی آن هستند تا فارغ از رسالت اصلی رسانه ملی كه اطلاع رسانی دقیق و شفاف است به قبضه كردن فضای ورزشی كشور علی‌الخصوص فوتبال و اعمال نفوذ در لایه‌های مختلف آن از طریق كار گروهی برنامه‌ریزی شده به نفع خود و با استفاده از ابزار بسیار قوی به نام رسانه ملی بپردازند.

برای افراد حقیری مانند من كه بیشتر عمر خود را در فضای ورزشی گذرانده‌ایم، پرواضح است كه اعلام خبر كذب پیوستن بنده به تیم پرآوازه ملوان بندر انزلی (قوی سپید گیلان، آژاكس گیلان) صرفا به دلیل دورشدن و خارج كردن بنده از گرد سایر تیم‌هایی كه باب مذاكره با آنها باز شده بود و در مقابل، تحمیل افراد مرتبط با این باندها به این تیم‌ها و باشگاه‌ها بود. حتی نام افراد مورد علاقه خود را نیز برای سرمربیگری تیم سایپا در سایت باشگاه خبرنگاران جوان اعلام كرده بودند كه می‌توان از طریق آرشیو اسامی را مشاهده نمود.

لذا در خاتمه خاطرنشان می‌كند در شرایطی كه در فصل نقل و انتقالات مربیان و بازیكنان هستیم، فعالیت این باندها در این ایام بسیار بیشتر خواهد شد. مقتضی است دستور فرمایید دقت نظر و ممیزی لازم در پخش اخبار رسانه ملی لحاظ گردد. (در اخبارهای ورزشی یا برنامه‌های مرتبط با ورزش) و اینطور نباشد كه با مرجع قراردادن هر منبع خبری، صدا و سیما اخبار آن را منعكس نماید. زیرا در آن صورت فرقی نخواهد كرد كه مرجع خبر باشگاه خبرنگاران جوان باشد یا باشگاه خبرنگاران (...)!!!

در پایان ضمن تشكر از جنابعالی و سایر همكاران پرتلاشتان، انتظار دارد با شناسایی و برخورد با باندهایی كه متاسفانه به رسانه ملی نیز رخنه كرده‌اند و درصدد حفظ منافع و مطامع خویش هستند (نه منافع ملی) و هر روز نیز رده‌ پای‌شان پررنگ‌تر به چشم می‌آید در سالم‌سازی فضای ورزش كشور خصوصا فراورزشی به نام فوتبال سهیم باشید.

با تشكر فراوان
محمد مایلی كهن كارشناس ارشد تربیت بدنی»

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir