فدراسیون بین‌المللی فوتبال دو داور و کمک داوران آنها را برکنار کرد.
 
فدراسیون بین‌المللی فوتبال دو داور از 30 داور اصلی بین‌المللی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و کمک داوران آنها را به دلیل اینکه در آزمایش‌های داوری موفق نبودند برکنار کرد.

محمد بنوزا، داور اهل الجزایر و کمک داوران وی معمر چابانه داور هموطن وی و نیز ناصر عبدال نادی داور مصری، دیروز در فاصله 12 روز مانده بر برگزاری بازی‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برکنار شدند.

طبق اعلام فیفا، داور اصلی دیگری که هرگز در این مسابقات جهانی داوری نخواهد کرد کارلوس آماریلا پاراگوئه‌ای و کمک داوران هم وطن او امیگدیو رویز و نیکولاس یکروس هستند.

در عین حال فیفا امروز برای یکی از این داوران و کمک‌های وی جایگزین تعیین کرد و آنها مارتین وازکوئس بروکتاس داور بین‌المللی اروگوئه‌ای و دو کمک داور هم وطن وی کارلوس پاستورینو و میگوئل نیواس هستند.

طبق اعلام فیفا، این تصمیم در راستای تقویت ساختار حرفه‌ای درونی خود اتخاذ شده و از این رو کمیته داوران فیفا نیز سعی دارد داوران سه گانه خود برای هریک از بازی‌ها را از یک کشور و یا کنفدراسیون ورزشی جهان که در عین حال به زبان واحدی نیز سخن بگویند برگزیند.
فیفا از جایگزینی داور دوم و کمک‌های وی هنوز سخنی به میان نیاورده و احتمال می‌رود امروز و یا فردا انتخاب آنها نیز قطعی شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir