رئیس فدراسیون فوتبال از مدیرعامل باشگاه استقلال شكایت كرد.
 

به گزارش ایسنا، کفاشیان درباره جلسه اش با مدیرعاملان کارخانه های صنعتی که تیم های لیگ برتری دارند همچنین منشور اخلاقی و جلسه اش با سرمربی تیم ملی امید و ایراد اتهاماتی از سوی واعظ آشتیانی در برنامه ورزش از نگاه دو گفت‌وگو کرد.

* شنبه در جلسه ای وزارت صنایع با مدیران عامل کارخانجاتی شرکت کردید. چه بحث هایی در این جلسه مطرح شد؟

- جلسه ای مهم بود، ما شنبه در وزارت صنایع با مدیران عامل کارخانه های صنعتی که در لیگ برتر تیم دارند، جلسه ای درباره سقف قراردادها برگزار کردیم. در این نشست که بسیار مفید هم بود قرار شد در بحث عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان دقت های لازم انجام شود و نهایت همکاری با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ براساس بخشنامه جدید که به زودی ابلاغ می شود، انجام شود.

*درباره این بخشنامه صحبت کنید. عدد سقف همان 350 میلیون تومان است و آیا برای مربی یا بازیکن این عدد فرق خواهد کرد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد؟

- ما به هر جهت پس از بالا رفتن بی جهت قیمت های بازیکنان و مربیان که واقعا سرسام آور است تصمیم جدیدی گرفتیم. آیین نامه ای در این باره تدوین شده که در هر صورت باید نظارتی بر روی این مبالغ وجود داشته باشد و باشگاه‌ها نقش کنترلی داشته باشد تا بی رویه قیمت ها افزایش پیدا نکند. چون در چنین مواقعی کیفیت رقابت های فوتبال کاهش پیدا می کند و باید کاری کنیم تا کیفیت رقابت ها بالا برود و باشگاه‌ها بتوانند از محل رقابت هایشان صرفه جویی لازم را در این بخش داشته باشند. ما به هیچ وجه موافق کاهش بودجه نیستیم اما باید سطح کار را بالا برد در مورد قیمت هم باید بگویم 350 میلیون سقف است و برای مربیان و بازیکنان این قیمت هیچ فرقی نمی کند.

*فکر نمی کنید با توجه به شرایط عقد قرارداد و اتفاقاتی که پیش از این افتاده است پروژه تعیین سقف قرارداد به سرانجام نرسد؟

- در این باره یک مثال بیاورید تا توضیح دهم.

*همین اتفاقاتی که در برخی تیم های لیگ برتر سال های اخیر افتاده است و یا در تیم های لیگ یکی هم مشاهده می شود رقم قرارداد مبلغی ناچیز است اما چندین برابر مبلغ ثبت شده به عنوان کارانه، پاداش بازی ، پاداش گل، پاداش های معمول و دیگر مسائل به بازیکنان می دهند تا جبران مبلغ ناچیز قرارداد بشود، همین که به نوعی از مالیات فرار می کنند؟

- به نکته خوبی اشاره کردید، در آیین نامه ای که تدوین شده تمام این مسائل پیش بینی شده و دیگر خبری از کارانه و پاداش هایی که شما گفتید و بسیار هم جالب هستند، نیست. پاداش عام داده خواهد شد و تمام پول هایی که به بازیکنان داده خواهد شد و این که در چه موردی بوده و براساس درصدها و اینکه از کل مبلغ چقدر افزایش به جهت پاداش و یا کاهش به جهت تنبیه، همه و همه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و باید شفاف و علنی باشد. پاداش ها باید عمومی و متعلق به همه اعضای تیم باشد، چیزی به اسم پاداش فردی وجود نخواهد داشت. تنبیه و پاداش وجود دارد. اما کارانه ای در کار نیست.

*درباره بحث عدم کاهش بودجه اختصاصی به باشگاه‌ها صحبت کردید که می تواند در نوع خودش جالب باشد، با توجه به اینکه بودجه ورزش افزایش یافته است مسلما باشگاهها برای قرارداد بستن با بازیکنان با کیفیت و همچنین با قیمت های بالا روی این بودجه حساب کرده اند. از طرفی در فصل نقل و انتقالات قاعده بر این است در مقطعی که بازیکنان خوب و با کیفیت تیم های رده های بالای جدول و همچنین ستاره های تیم های میانی و پایین جدول هنوز قرارداد نبسته اند قیمت ها به صورت کاذبی افزایش پیدا می کند. شما فکر می کنید با تعیین سقف قرارداد می توانید کیفیت تیم ها و رقابت ها و همچنین قیمت های کاذب بازار را بشکنید تا در این میان واسطه ها و دلالها و آدم های سودجو نفع کاذب نبرند.

- همانطور که گفتم ما به دنبال کاهش بودجه باشگاهها نیستیم اما بر این عقیده ایم که به جای پرداخت ارقام سرسام آور به بازیکنان بهتر است باشگاهها در کارهای زیرساختی سرمایه گذاری کنند مثل ساختن ورزشگاهها و زمین های تمرین اختصاصی ، بالا بردن دانش فنی مربیان ، افزایش کیفیت تغییرات ، حضور در اردوهای مفید و همچنین انجام کارهای زیربنایی در بحث تیم های پایه و بانوان و در کل فراهم کردن ابزارهای مناسب برای ارتقاء سطح فوتبال باشگاهی کشور. در همان جلسه وزیر صنایع هم حضور داشت و بر این مسئله تاکید کرد به هر جهت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، جلسه ای داشتیم و در این باره صحبت کردیم تا ضابطه را در غالب یک آیین نامه، اجرایی کنیم.

*از بحث سقف قراردادها فاصله بگیریم امسال هم مثل سال گذشته در بحث منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال چه موضعی دارد؟

- منشور اخلاقی در هر زمانی قابل اجراست و در این باره کمیته انضباطی تصمیم می گیرد و مسائلی که پیش می آید دقیقا بررسی خواهد شد و اخلاق در سرلوحه کار فوتبال ایران قرار دارد. منشور اخلاقی برای فدراسیون فوتبال مهم است و برای ما نوع نگاه به منشور فرق می کند.

*شنبه جلسه ای با سرمربی تیم ملی امید داشتید..

بله، با پیروانی جلسه داشتیم و تاکید کردیم که برنامه های این تیم با دبیرکل این فدراسیون و کمیته تیم های ملی و کمیته روابط بین الملل به خوبی طراحی شود و قرار بر این شد که یک تیم بتواند با تمام قوا کار خودش را برای درخشش در گوانگجو و صعود به المپیک لندن ادامه دهد.

* در برنامه ورزش از نگاه دو مدیرعامل استقلال بارها شما را متهم به این کرد که قوانین AFC را در لیگ قهرمانان آسیا نمی دانید و حتی شما را متهم به دروغگویی کرد.

- ما مخالف انتقاد نیستیم، اتفاقا انتقادپذیرترین فدراسیون فوتبال ما هستیم. هر روز در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و نوشتاری از عملکرد فدراسیون انتقاد می شود و ما هم می پذیریم، در حال حاضر بیشترین حجم انتقاد را داریم اما برخی اوقات متاسفانه به ما تهمت می زنند که ما نمی دانیم و دروغ می گوییم و از این دست مسائل . اما با رو شدن قوانین AFC مشخص شد که این آقای واعظ است که نمی داند قهرمان جام حذفی می تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، از وی به کمیته انضباطی شکایت می کنم، به این دلیل که روی چیزی که نمی داند بارها و بارها در مقابل بینندگان میلیونی تاکید می کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir