حمید استیلی می‌گوید: اعتبار و آبرویم را به هیچ‌کس نمی‌فروشم، حتی سرپرست موقت پرسپولیس!

  
  حمید استیلی در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ نهم هدایت تیم پرمهره استیل‌آذین را برعهده گرفت و به‌رغم حواشی بسیاری که اطراف این تیم را احاطه کرده بود، نتایج نسبتاً خوبی گرفت اما در کمال تعجب پس از پایان هفته سی‌ویکم لیگ‌برتر و به دنبال شکست مقابل ذوب‌آهن در رقابت‌های جام‌حذفی آن هم در ضربات پنالتی، از کار برکنار شد و جای خود را به افشین پیروانی داد اما این تغییر و تحول ثمری برای سرخپوشان دوم پایتخت نداشت و تنها سه امتیاز از سه بازی پایانی به حساب این تیم واریز شد.

حمید استیلی دیروز مهمان خبرورزشی بود و حرف‌‌های جالبی درخصوص استیل‌آذین و تیم‌ملی سال 98 و جام‌جهانی فوتبال بر زبان آورد.

در زیر گزیده‌ای از حرف‌های استیلی را می‌خوانید و انشاءالله ظرف روزهای آتی متن کامل مصاحبه خبرورزشی با سرمربی سابق استیل‌آذین تقدیم حضور شما عزیزان خواهد شد.

* همچنان با هدایتی ارتباط دارم، هرچند در ابتدا کمی از تغییر به‌وجود آمده ناراحت شدم ولی حرفه‌ای برخورد کرده و پذیرفتم که حق هر مدیری است که در تیم خود تغییر و تحول به‌وجود آورد.

* من هم برای سه بازی آخر لیگ پیشنهاد داشتم ولی اصلاً حاضر نشدم این کار را بکنم زیرا هرکس عقیده خاص خودش را دارد.

* از سال 82 که به پیشنهاد آقای پروین وارد عرصه مربیگری شدم، با مربیان بزرگی چون پروین، ابراهیمی، زوبل، آری‌هان، یونگ، دنیزلی و این اواخر قطبی کار کردم. کلاس‌های مختلف مربیگری را پشت‌سر گذاشتم و علاوه بر کل مدارک AFC، کلاس B یوفا و کلاس پرفشنال را هم پشت‌سر گذاشتم و دو دوره مربیگری در هلند هم گذراندم.

* یکسری از بازیکنان استیل‌آذین با نظر مستقیم باشگاه جذب شدند و مسئولان باشگاه اعتقاد داشتند از لحاظ تبلیغاتی به آنها نیاز دارند.

* اختلافات هدایتی و سرپرست موقت پرسپولیس فشار زیادی به من وارد می‌کرد زیرا با هر دو دوست بودم. چند بار واسطه شدم آنها را با هم آشتی دهم ولی اتفاقاتی رخ می‌داد که مانع می‌شد. اعتبار و آبرویم را به هیچ‌کس نمی‌فروشم، نه هدایتی و نه سرپرست موقت پرسپولیس.

* در میانه‌های فصل پرسپولیس با من مذاکره کرد تا سرمربی سرخپوشان شوم و همین عامل ناراحتی هدایتی را به‌دنبال داشت و می‌گفت چرا به پرسپولیس فکر می‌کنی؟

* ایویچ فقط درخصوص بازی مقابل یوگسلاوی با ما حرف زد و هیچ‌وقت درباره آمریکا و آلمان چیزی نگفت

* به نظرم مسئولان وقت فدراسیون و سازمان تربیت‌بدنی دوست داشتند در جام‌جهانی یک ایرانی سرمربی تیم‌ملی باشد، به همین دلیل ایویچ را برکنار کردند.

* ایویچ بهترین مربی خارجی‌ای بود که به فوتبال ایران آمد اما نباید زحمات جلال طالبی و دکتر ذوالفقارنسب را نادیده گرفت زیرا آنها هم زحمات زیادی برای تیم‌ملی کشیدند.

* مستقیماً به ما نگفتند جام‌جهانی پس از پیروزی بر آمریکا تمام شده اما رفتارهای مسئولان این‌گونه نشان می‌داد که دیگر انگیزه‌ای برای بازی با آلمان ندارند.

* هم مدیران ما نتیجه‌گرا هستند، هم مربیان چون فرصتی به آنها داده نمی‌شود و به همین دلیل کمتر شاهد بها دادن به جوانان هستیم زیرا استفاده از جوانان هزینه دارد  و وقتی یک مربی فرصتی ندارد، مجبور است فقط به نتیجه فکر کند.

* برخی لیدرها و اطرافیان سرپرست موقت پرسپولیس در فحاشی به کریمی و مهدوی‌کیا نقش داشتند ولی مطمئن هستم خود او (سرپرست موقت) شخصاً به کسی خط نمی‌دهد.

* چون در تمام مجالس ترحیم و ختم حضور دارم، به من می‌گویند «حمیدختمی». 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir