علی کفاشیان امروز سه شنبه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص اتفاقات چند روز گذشته در فوتبال ایران پرداخت. گزیده گفتگوی کفاشیان با سایت فدراسیون فوتبال در زیر می آید...
  
به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان امروز سه شنبه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص اتفاقات چند روز گذشته در فوتبال ایران، مصوبه‌های جلسه عصر دوشنبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، ارائه گزارش‌های مالی فدراسیون و سازمان لیگ به هیات رئیسه و حکم پرونده علی دایی و ماجرای حق پخش تلویزیونی پرداخت. گزیده گفتگوی کفاشیان با سایت فدراسیون فوتبال در زیر می آید:

* دیروز جلسه هیئت رئیسه در فدراسیون فوتبال برگزار شد و پس از پایان جلسه اعضا هیئت رئیسه به سازمان رفتند تا جلسه ای با دکتر سعیدلو داشته باشند، مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون در جلسه دیروز چه بود؟

 - دیروز چند انتصاب داشتیم که می توان به انتصاب حیدری‌فر به عنوان رئیس کمیته حکمیت و محمد فنایی به عنوان نایب رئیس کمیته داوران اشاره کرد البته آیین نامه کمیته حکمیت تصویب شد و با پیشنهاد عنایت رئیس کمیته داوران محمد فنایی به عنوان نایب رئیس کمیته داوران منصوب شد. حسین نجاتی هم به عنوان رئیس کمیته و خانم حضرتی به عنوان عضو کمیته داوران در امور بانوان منصوب شد.

 * ظاهرا دیروز در  جریان ارائه گزارش مالی فدراسیون و سازمان لیگ قرار گرفته‌اید؟

- بله، البته گزارش مالی فدراسیون توسط خزایی (خزانه‌دار فدراسیون) ارائه شد و گزارش مالی سازمان لیگ هم توسط عزیزمحمدی به ما ارائه شد ضمن اینکه رئیس سازمان لیگ گزارش عملکرد سازمان لیگ را در فصل 89-88 ارائه کرد و قرار شد باشگاه‌ها درباره تقویم سال 90-89 سازمان لیگ که به تصویب هیئت رئیسه رسیده نظراتشان را از طریق سازمان لیگ به ما ارائه دهند. البته ماموریت ویژه‌ای به سازمان لیگ دادیم تا ماجرای حق پخش تلویزیونی را پیگیری کند.

 * پیگیری حق پخش تلویزیونی در دو سه سال اخیر از سوی فدراسیون نتیجه بخش نبوده و متاسفانه با مبلغی پایین‌تر از مبلغ اصلی حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها را خریداری و پخش شده برای اینکه امسال و در حالیکه فیفا در اجلاس سالانه در ژوهانسبورگ تاکید ویژه‌ای برای حق پخش تلویزیونی رقابت‌ها داشته است، فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای دارد؟

- کاملا درست است همانطور که گفتید فیفا تاکید ویژه‌ای را برحق پخش تلویزیونی دارد و همانطور که می دانید 60 تا 70 درآمد فوتبال از حق پخش تلویزیونی است ما به سازمان لیگ ماموریت دادیم تا مبلغ واقعی حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر را استخراج کند و با ارائه به کمیته بازاریابی جهت پیگیری و تحقیقات در موارد مختلف آن را به هیئت رئیسه ارائه کند تا در این باره تصمیمات مقتضی صادر شود. مسلما در صورت عدم پرداخت حق پخش واقعی از سوی صدا و سیما ما مثل سال‌های گذشته رفتار نخواهیم کرد چون فوتبال باید حقش را تمام و کمال بگیرد.

 * مسئله قرارداد علی دایی با فدراسیون فوتبال و حکم کمیته انضباطی این روزها نقل محافل ورزشی و رسانه هاست با توجه به اینکه در حکم اولیه فدراسیون فوتبال به پرداخت 450 میلیون به علی دایی محکوم شده موضع فدراسیون فوتبال و شخص شما به عنوان رئیس فدراسیون چیست؟

- ما به این حکم اعتراض کردیم.

 
* البته برای رسانه‌ها و شاید کارشناسان جالب باشد کمیته‌ای که زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت می کند علیه این فدراسیون حکم صادر کند.

ما به استیناف شکایت کردیم اما براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا رسیده است کمیته انضباطی یک نهاد مستقل است و رئیس آن باید به عنوان یک قاضی عادل باشد. اگر ما محکوم بشویم باید جزای کار اشتباه‌مان را بدهیم به عنوان مثال اگر در همین قرارداد علی دایی اشتباهی از من صورت گرفته یا من به مفاد قرارداد دقت نکردم یا قرارداد بد تنظیم شده باشد باید تقاص پس بدهم شما نگاه نکنید دادکان در پرونده برانکو اشتباهی مرتکب شد و فدراسیون جزای آن را پرداخت خواهد کرد فیفا در دادگاه عالی ورزش ما را به دلیل اشتباه در آن قرارداد محکوم کرد بنابراین اگر قرار است ما محکوم شویم به اینکه مثلا این مبلغ را به دایی پرداخت کنیم یا مالیات قرارداد ایشان را پرداخت کنیم براساس قانون حاضریم این کار را بکنیم اما زمانی که ماجرا فقط این نیست و متممی وجود دارد ما به این حکم اعتراض می کنیم.

 

* دایی ادعا کرده که متمم قرارداد را امضا نکرده و همچنین فدراسیون باید مالیات قراردادش را پرداخت کند.

- اولا که در خود قرارداد آمده است مالیات بر عهده دایی است ثانیا در ماجرای متمم ما چکی را به احمد ابراهیمی سرپرست وقت تیم ملی دادیم تا آن را به دایی بدهد اما در این روند قرار بود اول ایشان به عنوان سرپرست تیم ملی قرارداد را به امضای دایی می رساند بعد چک را به ایشان می داد اما متاسفانه ایشان اول چک را داده و دایی قرارداد متمم را امضا نکرده این است که ما می‌گوییم راجع به متمم قرارداد باید شکایت کنیم و معتقدیم که حق هم با ماست ضمن اینکه من اعلام می کنم با در نظر گرفتن تمام شرایط حتی اگر فدراسیون فوتبال به پرداخت این مبلغ هم محکوم شود براساس قرارداد که مالیات بر عهده دایی است مالیات تمام پولی را که دایی از فدراسیون بابت مدت زمان حضورش در فدراسیون گرفته با همین مالیات برابر می‌شود و پول زیادی به ایشان نمی‌رسد.

 

  
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com