پرویز مظلومی آخرین وضعیت تیم استقلال را اعلام کرد.

پرویز مظلومى سرمربى تیم فوتبال استقلال تهران گفت: فرهاد مجیدى و محمد محمدى از امروز به تمرینات اضافه مى شوند
.
وى اظهار کرد: فرهاد مجیدى کاپیتان فصل پیش استقلال طبق قولى که داده است، فردا مى آید. او با فتح الله زاده، سرپرست باشگاه در مورد حضورش در فصل بعد صحبت خواهد کرد. حضور نیافتن وى در تمرینات هماهنگ شده بوده و مشکلى وجود ندارد.
او افزود: مجیدى بازیکن آزادى است و با استقلال قرارداد ندارد. او مى تواند هر جا که دلش مى خواهد برود. در مورد حضور نیافتن وى در تمرینات در جریان بودم، چرا که این بازیکن در مسافرت بوده است.
مظلومى در مورد وضعیت محمد محمدى دروازه بان این تیم نیز گفت: او با باشگاه استقلال قرارداد دارد و یک ماه در مرخصى بوده است. این دروازه بان هم از امروز به تمرین ها اضافه مى شود. البته وى باید توضیح بدهد که این
یک ماه را چرا مرخصى گرفته بود. محمدى طى صحبتى که کرده، گفته است از مدیریت قبلى فدراسیون مرخصى گرفته بود. او طى ۲روز گذشته تماس گرفته و شرایطش را توضیح داد.
وى با اشاره به اینکه استقلال تهران در کناره هاى زمین قصد به خدمت گرفتن بازیکنان جدید را دارد، گفت: در کناره ها دچار کمبود نفرات هستیم. در تیمى که بسته ایم نفراتى که جدا شده اند آن هایى هستند که در این پست ها بازى مى کردند. در این بخش باید ۲ بازیکن جذب کنیم.
سرمربى استقلال تهران یادآور شد: بارها گفته ایم که استقلال در درون دروازه و دفاع نفرات زیادى را از دست نداده است و کسانى که جدا شده اند در خط هافبک و فوروارد بوده اند. باید به فکر ترمیم این بخش ها باشیم. سید صالحى به خاطر پارگى رباط پایش مصدوم است. شکورى و روانخواه هم حدود ۲ تا ۳ ماه دیگر به ترکیب اضافه مى شوند. این شرایط است که ما را وادار مى کند به فکر جذب بازیکنانى در کناره ها باشیم.
وى ادامه داد: اکبرپور، کاظمى، حیدرى، بیک زاده و جان واریو نفراتى هستند که در خط جلویى تیم استقلال بازى مى کردند بنابراین باید به فکر پر کردن جاهاى خالى آن ها باشیم. بازیکنانى که هم اکنون جذب شده اند، در خط میانى زمین، بازیکنانى تاثیرگذار و بسیار خوب هستند و خط میانى استقلال در این فصل قوى تر از فصل قبل خواهد بود. در سمت چپ کمى مشکل داریم که باید آنجا را پر کنیم.
مظلومى گفت: باید براى استقلال مهاجم جذب کنیم چرا که نیاز داریم. براى این بخش
۲ مهاجم عراقى و برزیلى را مد نظر داریم. مهاجم برزیلى که در لیگ ترکیه بازى مى کند بازیکن بسیار خوبى است و صحبت هاى اولیه را با او انجام داده ایم. قرار است سرپرست باشگاه استقلال با وى صحبت هاى نهایى را انجام دهد و اگر آمدنش قطعى شد تا پایان هفته به ما جواب نهایى را مى دهد. مهاجم عراقى هم مهاجم خوبى است که بازى هر دوى آن ها را من دیده و پسندیده ام.
وى با تاکید بر اینکه اصلا قصد ندارد وارد مسائل حاشیه اى شود و یا در مورد آن ها
اظهار نظر کند گفت: اگر بخواهم به مسائل حاشیه اى بپردازم دیگر نمى توانم تیم خود را کنترل کنم. نمى خواهم وارد مسائل حاشیه اى شوم چرا که معتقدم مردم بهترین قاضى ها هستند و خودشان مى دانند که ما چه کار مى کنیم. اگر قرار باشد جواب هر کسى را بدهم وقتى براى دیگر کارها نمى ماند.
سرمربى استقلال تهران در مورد برنامه هاى آینده این تیم گفت: از تمرینات بازیکنان خود در اردوى کردان کرج راضى هستم. آن ها فراتر از انتظار من کار کرده اند. این بازیکنان با تلاش خوب خود به دنبال پیشرفت هستند هم اکنون ۲۰ نفر در تمرینات حضور دارند که از این تعداد ۴ نفر از بازیکنان امید هستند. تمرین ها طبق برنامه پیش مى رود و بازیکنان بسیار خوب در تمام جهات همکارى لازم را انجام مى دهند. پنجشنبه و جمعه استراحت خواهیم داشت و شنبه تست بدنى از بازیکنان در آکادمى ملى المپیک گرفته خواهد شد.
وى افزود: پس از آن تست بدنى، بازیکنان ۳ روز در تهران صبح و بعدازظهر تمرین مى کنند. ۱۵ تا ۲۴ تیرماه در اردوى سرعین خواهیم بود و بعد از آن هم آماده مى شویم تا در لیگ حضور پیدا کنم. بازى هاى تدارکاتى اى هم در خلال این تمرین ها مد نظر داریم.
مظلومى در مورد مجید نامجو مطلق و احتمال حضورش در کادر فنى استقلال تهران گفت: قصد داشتیم از وى استفاده کنیم، اما خودش نخواست. هم اکنون هم ما کادر خود را معرفى کرده ایم و براى وى آرزوى موفقیت مى کنم.
سرمربى استقلال تهران گفت: کارها را با همین بازیکنانى که در اختیار داریم شروع مى کنیم و نفرات جدید هم اگر جذب شوند، به ترکیب اضافه مى شوند. مشکلى براى شروع کارها نداریم.
مظلومى با تاکید بر اینکه اردوى خارجى اى را براى بازیکنان استقلال مد نظر ندارد، گفت: بیشترین تلاش من در این تیم این است که بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ کنم و رفاقت ها را در میان آن ها گسترش دهم. در این مدت آن ها بسیار خوب با یکدیگر کار کردند و رفاقت ها بیشتر از قبل شده است.
وى هم چنین در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره ى تقویم فوتبالى سازمان لیگ در فصل پیش رو چیست، گفت: این تقویم را ندیدم چرا که در اردوى کردان از همه چیز دور هستیم. بالاخره هر تقویمى نقاط ضعف و قوتى دارد اما مهم ترین نگرانى من برنامه تیم ملى است. اردوى اتریش در بدترین شرایط برگزار مى شود. نگرانى خود در مورد این اردو و زمان آن را به منصوریان، مربى تیم ملى انتقال داده ایم. ۲۱ تیرماه درست زمانى که تیم ها در حال رسیدن به شرایط نسبى آمادگى هستند، تیم ملى مى خواهد ۵ بازیکن ما را در اختیار بگیرد. حال اینکه در اردوى اتریش چه استفاده اى از این بازیکنان خواهد کرد و آیا این اردو پیامدى براى تیم ملى دارد، نمى دانم.
مظلومى ادامه داد: این بازیکنان پس از بازگشت از اردوى اتریش درست زمانى در اختیار ما قرار مى گیرند که فاصله کمى تا شروع لیگ داریم. معتقدم در این اردو اصلا عدالت رعایت نمى شود. مخصوصا براى تیمى مانند استقلال که کمى هم مشکلات در بسته شدن داشت. از فدراسیون فوتبال مى خواهم که یا این اردو را به تعویق بیندازد، یا زمان آن را کم کند.
سرمربى استقلال تهران گفت: تیم ها و باشگاه ها همه نوع همکارى را با تیم ملى انجام مى دهند اما امیدوارم سرمربى تیم ملى هم کمى بیشتر روى برنامه ریزى دقت کند. قطبى خودش را جاى سرمربیان لیگى بگذارد و ببیند آیا خودش زیر بار این اردو مى رود؟ باشگاه ها برنامه ریزى مدونى روى تیم هاى خود دارند و مى دانند که چطور آن ها را آماده کنند. این اردو درست به زمانى برخورد مى کند که کار آماده سازى باشگاه ها در حال پایان یافتن است و مى خواهند کارهاى تکنیکى را شروع کنند. وقتى بازیکنان به اردوى تیم ملى مى روند، نمى دانم که در اردوى اتریش چه کار مهمى را قرار است انجام دهند؟ مهم تر اینکه ممکن است بازیکنان من پس از بازگشت از اردوى اتریش دچار افت بدنى شده باشند و این لطمه مى زند.
وى با ابراز نگرانى و تعجب نسبت به زمان برگزارى اردوى اتریش گفت: این همه زمان هاى تعطیل براى برگزارى اردو داشتیم که مى توانستند تیم ملى را در آن زمان به اردو ببرند اما آن زمان به مذاق آن ها خوب نبود. اگر غیر منطقى حرف مى زنم بگویند. اما به جرات مى گویم اردوى اتریش غیر از وقت گذراندن، دردى از فوتبال ما را دوا نمى کند. تیم ملى مى خواهد به اردویى برود که مسابقات آن ۶ ماه دیگر است.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: esteghlaltehranfc.com